[ADSL]Problemen bij aanloggen --> Modem hoogfrequente piep

Pagina: 1
Acties:

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Mijn ouders hebben thuis fast ADSL van xs4all. Nu had ik de modem getweaked, en deze heeft ook lang goed gedraait. Vanaf vandaag lijkt het echter of het modem er spontaan de brui aan heeft gegeven. Kan het modem nog wel via mijn browser benaderen, soms lijkt hij in te bellen, toont hij dat de lijn "up" is, maar dan kan ik er niet over internetten.

Na de verbinding afgesloten te hebben en daarna weer aan te zetten belt hij weer niet in. Ook het disablen van de tweak geeft helemaal geen resultaat.

Aangezien het modem hoogfrequent piept lijkt het mij dat hij stuk is. Bij zowel XS4all als de KPN komt niemand erachter wat er aan de hand is. Het ingevulde wachtwoord is goed (daarom lijkt hij ook 1 op de 10 a 20 keer in te bellen), maar het ding lijkt niets meer te doen. Telnetten naar het modem gaat goed, pingen ook, maar voor de rest doet hij helemaal niet. Iemand enig idee :?

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Tja, je kunt tweaken of je kunt het niet... ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Pewwy
Armada schreef op 03 augustus 2002 @ 10:27:
Tja, je kunt tweaken of je kunt het niet... ;)
Je kunt lezen of je kunt het niet, dat ding heeft 8 maanden zonder problemen gewerkt, en nu doet hij niets meer. Ik heb de tweak nog kunnen terugdraaien, maar dan doet hij ook niets :(

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hij maakt ook maar grapje, let op smiley :P maar em klinkt idd als kaduuk tijd voor een nieuwe

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Pewwy
SithWarrior schreef op 03 augustus 2002 @ 11:31:
hij maakt ook maar grapje, let op smiley :P maar em klinkt idd als kaduuk tijd voor een nieuwe
Ik weet dat hij een grapje maakt, maar soms is het niet echt tof als er eindelijk een reply is en dat dan zo'n flauwe grap is. En als het ding niet goed getweaked was dan had ik er ook wel om kunnen lachen. Zo'n grapje kostte mij trouwens niet zo lang geleden een onofficiele waarschuwing :) Ik denk ook dat het modem stuk is, maar kijk het morgen nog ff een keertje in alle rust na.

[ Voor 0% gewijzigd door Pewwy op 03-08-2002 12:04 . Reden: typo |:( ]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Jezus wist nieteens dat een ADSL modem kon piepen. misschien moet je hem ff terug graden, en vanaf het beginnen. dus ff firmware van kpn cd erop knallen. Kijk dan is of je gewoon via VPN kan inbellen op de gebruikelijke ongetweakte manier. Als ie het dan doet lijkt het modem gewoon heel te zijn en tweak je je modem gewoon weer

• Pewwy
EmBee schreef op 03 augustus 2002 @ 11:53:
Jezus wist nieteens dat een ADSL modem kon piepen. misschien moet je hem ff terug graden, en vanaf het beginnen. dus ff firmware van kpn cd erop knallen. Kijk dan is of je gewoon via VPN kan inbellen op de gebruikelijke ongetweakte manier. Als ie het dan doet lijkt het modem gewoon heel te zijn en tweak je je modem gewoon weer
Doet hij ook niet, heb ik allemaal geprobeerd. Paps heeft zelfs een uur met de Helpdesk aan de lijn gezeten zonder resultaat. Maandag maar ff zorgen dat hji een nieuwe krijgt :p

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
sowie dan moet het wel erg hardnekkig zijn

• Pewwy
Kick 8)7

Andere mensen een idee, of kan ik als ik er straks weer ben beter de KPN bellen voor een nieuw modem :?

Verwijderd

mijn modem piept altijd als ik hem aanzet... lijkt tijdens de initialisatie ofzo te gebeuren, als de lampjes nog niet groen zijn iig.

dit deed hij echter al voordat ik hem tweakde, en ik heb daarna ook nooit problemen gehad.

• Pewwy
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 15:26:
mijn modem piept altijd als ik hem aanzet... lijkt tijdens de initialisatie ofzo te gebeuren, als de lampjes nog niet groen zijn iig.

dit deed hij echter al voordat ik hem tweakde, en ik heb daarna ook nooit problemen gehad.
Maandag nogmaals gebeld met de helpdesk, bleek dat het wachtwoord niet meer werkte :? Ook niet als die jongen van de hd het probeerde. Nieuw wachtwoord, opnieuw getweaked, alles werkt weer :p
Pagina: 1