Toon posts:

2 nics en games hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, sorry als deze al is voorbij gekomen, SORRY, ik kan um niet vinden B)

Maar het probleem is het volgende, ik wil samen met een vriend van mij op MIJN server een multi-player game spelen(MOH UT, noem maar op). Ik zit dus achter een andere pc, PC1 heeft een IP adres van @home en een intern Win XP IP, 192.168.0.1, PC2, de gamebak, heeft als IP 192.168.0.32.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat multi-player games de 1e nic pakken met het @home IP, en dus niet het interne, zodat mijn vriend kan joinen??

Mijn dank is groot _/-\o_

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
dat doet ie standaard al en anders typ je het ip gwoon in.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas doet ie dat dus niet

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:00

not-known

[BI] Crewmember

misschien kijken of je de goede game start, dus niet een LAN game maar een game voor internet. en anders misschien de kabels van de nic's omwisselen + de ipadressen om wisselen.
maar verder lijkt het mij dat de meeste games wel beide nic's zullen opnemen als input device als je niet kan kiezen.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
NIC1 is dus intern en Nic2 @home, dus dat zal ik dan moeten omwisselen

Verwijderd

Wat je wil kan standaard niet. Joe see, je gamedoos moet vanaf het internet bereikbaar zijn. Dat kan alleen als ie een op het internet routeerbaar IP address heeft. Addressen in de ranges 192.168.x.x , 10.x.x.x en 172.16.x.x zijn dat niet (zg. private ranges).
Als ik je verhaal goed lees hangt je game-host-doos niet direct aan het internet. Dus dan gaat het zo niet werken. De machine die wel aan het internet hangt (en een routeerbaar address heeft in jouw geval van @home) zal iets moeten gaan doen met NAT (network address translation) en port-forwarding (zodat de poorten van je gameserver van het spel wat je op dat moment actief hebt woorden doorgesluisd naar je game-doos, let op, dat kan bij elke game weer anders zijn) zodat incoming requests worden door gerouteerd naar je gamebak.
Je gamebak zal als default gateway je andere doos moeten hebben en die doos (dus die aan het inet hangt) zal ip-forwarding aan hebben moeten staan (Op windows 2000 en XP hebben ze daar "Routing en remote access" voor).

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

yep, je kan het testen. al denk ik niet dat dat het echt kan zijn. lijkt me op zn minst vreemd

edit:

als je nog niets gerouterd hebt, dan zou ik zker nog maar ff een faq'je lezen op dit forum, want dat staat namelijk breed beschreven.
dan ligt het 100% zeker daar aan. :)

De Veld C site!

Verwijderd

Topicstarter
en waar staat dat ROUTING en Remote acces??? (JA ik ben een noob :) )

Verwijderd

huur gewoon lief 2 iptjes er bij :)

/me games trouwens gewoon door zijn Freebsd bak zonder portmaps

Verwijderd

Topicstarter
heb al 3 ip's :)

Verwijderd

Routing en remote access is een zg. Service (te bereiken met "My computer -> rechter muis -> properties -> services (helemaal onderin, beetje de tree uitklappen) en dan de service starten (zet em ook ff op "automatic" anders staat ie na de volgende reboot weer uit.

Verwijderd

Als je 3 IP's hebt moet je er eentje aan je game doos toewijzen. Dan hoef je niet te gaan "natten" en port-forwarden. Dat scheelt weer.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 00:00 . Reden: Auw, ein tiepvoutje gemacht. ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, k zie het niet staat, zowel onder XP als 2000 |:(

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

dan wel internet ip's he, geen netwerk ip's. want daar kom je niet zo ver mee op internet :)

De Veld C site!

Verwijderd

Dan moet je em installeren via "add remote programs" -> "windows components".
Als je em er op gezet en aangezet hebt moet je em nog wel configureren (het gaat niet helemaal vanzelf :) )
Hoe dat moet staat in de Windows help. Ik ga het je niet uitleggen want dan ben ik de hele nacht aan het tikken. Ik hoop dat je dat begrijpt :P

Maarre, je zij dat je 3 IP addressen hebt van @home. Lees dan m'n vorige reply ff.

Verwijderd

Topicstarter
Het begint langzaam duidelijk te worden, THX all :*)

Verwijderd

internet iptjes zijn gewoon 2x zo leuk :)
Pagina: 1