GeFart 256 DDR oververhit/dood?

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Hai!

Ten eerste even mijn kleine disclaimertje:

"Ja, ik heb getracht de search te gebruiken tot zover mijn kennis cq skills dat toestaan, ik heb daar geen antwoord of geen bevredigend antwoord mee kunnen vinden"

Zo, en nu to the point.

Ik heb/had een GeForce 256 DDR (de eerste ja ;)) in deze pc hangen. Nu kreeg ik ineens hele rare donkere dunne streepjes over m'n beeld, maar alleen op plekken waar geen window zat met een lichtere kleur dan relatief lichtgrijs. Nu ik meteen denken: "hey! mijn monitor doet raar". Maar dat bleek niet zo te zijn toen ik mijn geforce eruit trok en er een riva 128 instouwde.

Daarop baseer ik dat er iets mis is met mijn geforce kaart.

Maar! Nu vraag ik mij af of die kaart overleden is of niet. Die strepen kwamen ook van het éne op het andere moment (er kwamen wel wazige geluidjes uit m'n pc, die nu óók weg zijn). En die strepen zijn nu dus ook opgelost.

Is dit gewoon oververhitting (wat ik mij best kan voorstellen met dit ondragelijke weer), of is het toch een goed idee om maar een nieuwe kaart te gaan bestellen?

bij voorbaat dank, enzo :P

:*

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alles doet het nu dus weer normaal? Dan was het een te warme videokaart, verder niets aan de hand :)

• GX
Pollewob schreef op 02 augustus 2002 @ 23:28:
Alles doet het nu dus weer normaal? Dan was het een te warme videokaart, verder niets aan de hand :)
Neen, nu zit die riva 128ZX erin, en ik kijk me scheel :)

Verwijderd

de Geforce 256 had toch van het begin af aan al problemen met de temperatuur? Vanuit dat oogpunt is het niets bijzonders dus :).

• GX
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:30:
de Geforce 256 had toch van het begin af aan al problemen met de temperatuur? Vanuit dat oogpunt is het niets bijzonders dus :).
Nooit last van gehad, tot nu. :(

• Pollewob
  • Niet online
En als je die Gf er in doet dan? Dan zie je weer die strepen? Dan kan je wl op zoek gaan naar een nieuwe kaart ja.

• GX
hmm, hoelang heeft dat kreng nodig om af te koelen?

Verwijderd

het ligt niet aan jou hoor, het zit hem gewoon in het design van die kaart... vanaf de DDR versie hebben ze die hitte problemen niet meer. Volgens mij kun je hem het best een paar minuten in de koelkast leggen met een plastic zak erom heen ;).

• Pollewob
  • Niet online
zeker minder tijd dan wat het kost om een andere videokaart in te bouwen, testen en weer de oude kaart erin. Dus als je nu weer gaat testen en hij geeft zelfde problemen is het wel duidelijk.

• GX
Ik heb wel een anti-statische zak ;)

(en dit was een ddr lieverd :* )

Verwijderd

Wel met een GeForce 2mx gehad, kaart ging iedere keer (gedeeltelijk) uit het agp slot...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 13:24 . Reden: woordje vergetûh ]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Zeker overgeclocked? Dat kreeg ik ook te zien toen ik m'n TNT2 core 125 MHz @ 200 MHz draaide.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik draai mijn geforce 256 (Geen DDR) i.p.v 120/166 op 145/190 en ik heb geen problemen met hitte ofzo. Maar wat je kan doen is een oude 486 koeler op je kaart monteren, heb ik namelijk ook gedaan. misschien dat hij dan minder snel warm wordt

Pc: Geen :(

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een Geforce kaartje gehad van Hercules.
Was ook DDR-DVI, heb me nog blauw betaald aan die kaart vroeger, en na iets minder dan een jaar was ze naar de bom, beetje rare tekens op mijn scherm en anders niks.
Ik terug naar de winkel, want ze was gelukkig nog in garantie, dus ik na een poosje (zeg maar poos), een nieuwe gekregen.
Iets minder dan een jaar later, terug gedaan met zingen, kreeg strepen en zo.
Ik al een beetje serieus, lichtelijk, nerveus naar de winkel, na heel wat heen en weer gebel en gedoe en na een hele POOS heb ik dan uiteindelijk na opleg een geforce 2 gekregen.
Die verdeler wou eerst mijn kaart niet omwisselen omdat het al de tweede was in twee jaar, en die snul beweerde dat het aan mij lag.
Die kaart was dus never ever overclocked geweest, en die fan werd regelmatig proper geblazen zodat ie niet zou gaan vastlopen van het stof.
Anyway, het komt erop neer dat een Geforce DDR-DVI brol was.
Ik heb nu al een tijdje mijn geforce 2, en no probs so far *crosses his fingers*

One Man Can Make A Difference.

• GX
Nou ja, ik heb geprobeerd, en daarmee ook geconcludeerd dat ie dood is.

Hierbij heb ik volgens mij ook mijn moederbord gesloopt :'(. Maar hij geeft meer variatie in piepjes bij de geforce dan bij de riva :).

Goed, nieuw moederbord halen dus :'(

• Mich
  • Laatst online: 19-08 16:32
mijn GeForce 1 word ook warm, die smartdoctor van asus gaf soms tegen de 90 graden aan :'( maar hij werkt nog steeds goed :D

Verwijderd

Ik heb ook een GeForce 256 DDR gehad, prima kaartje van Asus. Ik heb er zelfs ooit een condensator afgebroken, niks aan de hand. Ik denk dat het gewoon door de temp komt, maargoed, het blijft gewoon proberen.

Verwijderd

GX schreef op 05 augustus 2002 @ 10:19:
Nou ja, ik heb geprobeerd, en daarmee ook geconcludeerd dat ie dood is.

Hierbij heb ik volgens mij ook mijn moederbord gesloopt :'(. Maar hij geeft meer variatie in piepjes bij de geforce dan bij de riva :).

Goed, nieuw moederbord halen dus :'(
Hoe kon je welooit je mobo slopen :?
Pagina: 1