[Flash] Font laden

Pagina: 1
Acties:

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je een font kan laden in een flashfilmpje zodat je gewoon de device fonts kan gebruiken(zodat ze niet ronder worden zoals flash dat doet met fonts).

Nu gebeurt het wanneer ik een speciaal font gebruik en iemand anders heeft dat font niet dat diegene gewoon times new roman te zien krijgt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

file://localhost/Volumes/OSX/Applications/Macromedia%20Flash%20MX/Help/Flash/html/08_type2.html
file afhankelijk van de installatie van flash, bij mij mac, bij een ander iets als C:\\Programm%20Files\Flash

ofwel klik eens op de ?-button

Device fonts zijn juist een alternatief voor automatisch embedded fonts (flash MX embed automatisch voorgaande versies moest je specifiek een embed-button aanklikken)
als dit embedden niet goed gaat ligt dat aan het font zelf, dan heeft het geen correcte outline

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Flash 5 embed de fonts ook automatsch hoor. Wanneer ik in een tekstvak het originele font wil laten zien moet ik toch echt op divece fonts drukken.
Volgens mij gaat het embedden dan bij alle fonts fout, want ik heb er geeneen die er embedded hetzelfde uitziet als waneer deze device fonts zijn.