Toon posts:

Fujitsu siemens PC heeft de geest gegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij bracht zo'n fujitsu siemens pc langs zodat ik hem even kon herinstalleren terwijl hij op vakantie was, nu stop ik de stekker erin, wil hem opvoeren, kreng doet niks, ik los gehaald, lampje op moederbord is oranje en zodra ik de schakelaar van de voeding op aan zeg flits heel kort lampje van de NIC aan, dat is dus niet normaal. ik verwacht een gefrituurd moederbord, meer mensen die dit met me delen ?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Gaan er fans draaien? Vooral die van de voeding? Het zou ook goed kunnen dat de voeding kapot is...

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niks, fan van cpu krijgt ff een hele korte impuls zodra ik stekker derin stop, die draait ff 1 cm en verder niks

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:10:
helemaal niks, fan van cpu krijgt ff een hele korte impuls zodra ik stekker derin stop, die draait ff 1 cm en verder niks
Dat lijkt mij meer een kapotte voeding... heb je niet een andere voeding waar je ff mee kan testen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:10:
Zet je hem daarna wel aan met de aan-knop. Bij ATX is het vaak zo dat als de stekker erin gaat, hij eerst heel kort stroomgeeft, en dan weer stopt. Totdat je em dus met een knop (of pinnetjes op mobo verbinden) aanzet..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:15:
[...]

Zet je hem daarna wel aan met de aan-knop. Bij ATX is het vaak zo dat als de stekker erin gaat, hij eerst heel kort stroomgeeft, en dan weer stopt. Totdat je em dus met een knop (of pinnetjes op mobo verbinden) aanzet..
duh :)

tuurlijk, doet helemaal niks, handmatige de 2 pinnetjes op moederbord verbinden (met m'n schroevendraai of een paperclip) heeft ook geen effect

Verwijderd

Topicstarter
ludo schreef op 02 augustus 2002 @ 23:11:
[...]Dat lijkt mij meer een kapotte voeding... heb je niet een andere voeding waar je ff mee kan testen?
liever sloop ik die niet uit die andere pc.

is ff teveel geetter, en dat die netwerkkaart ff 1 hele korte tik krijgt op z'n link lampje baart mij ook behoorlijk zorge

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
sim-pele voeding test:
ATX stekker los Groen met zwart verbinden @ ATX, doet ie het voeding ok, doet ut niet dan weet je dat ook weer
niet de verkeerde draadjes verbinden natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:rGR-34J_jZgC:www.foe.co.uk/campaigns/waste/images/

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
ernst schreef op 02 augustus 2002 @ 23:24:
sim-pele voeding test:
ATX stekker los Groen met zwart verbinden @ ATX, doet ie het voeding ok, doet ut niet dan weet je dat ook weer
niet de verkeerde draadjes verbinden natuurlijk afbeelding
verbinden, dan gaat fan draaien ofzow?
en boeit het nog WELKE zwarte?

Verwijderd

Topicstarter
nee dus, zwart is altijd nul :) maareh, groen + zwart gaat de fan gewoon draaien, op een heel laag toerental dan wel, maar hij draait wel, dus voeding lijkt me in orde

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Al BIOS reset gedaan ?

Verwijderd

Zit meestal in een MSI mainboard in een zo`n pc dus ff MSI mailen.
En meestal staat rondt het derde en vierde PCI slot een getal bijv. MS 6330 ofzo iets dergelijks. Ook zou je voor eventuele support nog op de site van Fujitsu kunnen kijken.
In iedergeval veel suc6 er mee >:)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
hmmz MSI ernst houd zijn mening over msi maar even voor zich _/-\o_ (not) was er niet iets met een bepaalde serie die ook probs gaf ?
k wou zeggen zou ff op AH, of Fujitsu maar dat heeft weinig zin :z 8)7

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ernst schreef op 03 augustus 2002 @ 11:19:
hmmz MSI ernst houd zijn mening over msi maar even voor zich _/-\o_ (not) was er niet iets met een bepaalde serie die ook probs gaf ?
k wou zeggen zou ff op AH, of Fujitsu maar dat heeft weinig zin :z 8)7
Dat was de K7T serie :r

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Zit er niet gewoon nog garantie op die PC? Dan zou ik gewoon overal afblijven en Fujitsu-siemens bellen. Op een aantal modellen zit Pick-up-and-return garantie. Misschien heeft die vriend er ook nog wel een 3 jaar servicepack op aangeschaft?!?!?!

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

Was er niet een serie van die dinge met een rotte voeding.
Vaak blijft de voeding goed werken zolang er maar prik opstaat.
Dus op het moment dat de stekker eruit gaat en later weer er in, einde oefening.

het snelste is inderdaad effe ander voeding proberen
Pagina: 1