"Telefoneren" over MSN Messenger?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Bij MSN Messenger zit zo'n aparte spraakservice als ik me niet vergis. Als je nou beide een headset en een fatsoenlijke (stabiele) internet-verbinding hebt is het dan mogelijk om 'normale' telefoongesprekken te voeren? Is ook bijvoorbeeld de kwaliteit van het geluid dan te evenaren aan een normaal foongesprek en zijn er verder nog nadelen of addertjes onder het gras? Of er na een kwartier de spraakverbinding word verbroken bij MSN bedoel ik dan met addertjes onder het gras om maar een willekeurig voorbeeld te geven.

Reden waarom ik dit vraag is dat ik vrij vaak met iemand bel in Duitsland en aangezien dit nog altijd het buitenland is kan het soms wel eens duur uitlopen. Aangezien die ander sinds kort een Internetverbinding heeft vroeg ik me dus af of het een goed alternatief zou zijn. En als het goed zou werken is dat wel een reden om MSN te installeren op me PeeCee. :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Geluidskwaliteit is veel beter dan telefoon, het enige nadeel is de vertraging, als je ieder een 1 mbit verbinding hebt en je zit op de afstand die jij omschrijft dan kun je op een vertraging van 1 seconde rekenen.

Maar voor de rest gaat het prima, ik werk zelf thuis en communiceer al tijden op deze wijze met m'n werkgevers.

Download my music on SoundCloud

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Verbinding wordt niet verbroken en de spraakvertraging valt ook heel erg mee. De geluidskwaliteit is ook best redelijk. Zeker het proberen waard.

• Silent Thunder
De afstand valt nog wel enigszins mee. Hoewel die gene in Duitsland woont, wonen we allebei toch redelijk dicht bij de grensstreek. Ik denk iets van 40, misschien 45km dat het zal zijn. En we hebben beide circa 3 a 4Mbit tot beschikking.

• Silent Thunder
Maar goed.... aangezien er toch positieve reacties zijn erop, lijkt het me wel het geld waard om een headset aan te schaffen.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 11:40

Garrett

Watercooler

De geluidskwaliteit is hier HEEL erg goed!! Veel beter dan gewone telefoon!
Ik heb hier Mxstream 512/128 en dat gaat als een trein :)

I love watercooling

• Silent Thunder
Maar hoe werkt dat dan qua kosten precies? Ik bedoel.... als je uren ligt te kletsen overdag en ook nog eens naar het buitenland dan loopt dat toch in de honderden euro's; en dan je dat zomaar gratis kan doen. Dat moet toch op een bepaalde manier vergoedt worden? Heeft Microsoft soms speciale sponsors ervoor of hebben ze contracten met telefoonmaatschappijen afgesloten?

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:35
Het is gewoon 'data' dat je verstuurd over internet, dat is verder kosteloos

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Je kan met Msn op 2 verschillende manieren met elkaar bellen...

1- van ip naar ip
2- van ip naar huistel

In het eerste geval bel je dus gewoon over het internet! dit kost alleen wat breedbandte...
Bij nummer 2 bel jij alshetware naar een telefoon server van msn/microsoft die je weer doorschakelt naar een operator (in dit geval in duitsland) en zorgt dat je naar een huis telefoon kan bellen! Dit kost natuurlijk geld maar is dacht ik iets goedkoper als via je eigen tel.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Silent Thunder
Tuurbo_Online schreef op 03 augustus 2002 @ 00:44:
Het is gewoon 'data' dat je verstuurd over internet, dat is verder kosteloos
Ojah, i see.

En voelen telefoonmaatschappijen zich niet bedreigt door deze dienst van MSN? Aangezien het gewoon gratis en voor niks kan (kosten Internet-abbo ff buiten beschouwing gelaten). Of is het maar een kleine minderheid die daar gebruik van maakt?

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Silent Thunder schreef op 03 augustus 2002 @ 12:51:
[...]

Ojah, i see.

En voelen telefoonmaatschappijen zich niet bedreigt door deze dienst van MSN? Aangezien het gewoon gratis en voor niks kan (kosten Internet-abbo ff buiten beschouwing gelaten). Of is het maar een kleine minderheid die daar gebruik van maakt?
Het is inderdaad een kleine minderheid die daar gebruik van maakt. Heb het ooit ook al gebruikt, maar het is net iets minder betrouwbaar dan een gewone telefoon. En er zijn ook nog wat andere nadelen : wat als pc crasht ? beide pc's moeten aanstaan, soms vertragingen bij slechte verbinding etc etc ..

Als het werkt is het uiteraard een leuke service (btw : msn is niet het enige progsel dat dit kan, .. nou niet gaan doen of msn is heel de wereld hé ;) ) MSN pikt gewoon de leuke ideeen van anderen, tracht ze te verbeteren en eenvoudiger te maken et voila .. ze hebben weer een deel van de markt naar zich toe getrokken.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 07:54
Ja hopen dat het gratis blijft, voor je het weet moet je er ook voor dokken :'(

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
als ik gesprekken via internet wil voeren moet ik me eerst aanmelden voor een of andere service (van bv net2phone) en dat kost dus geld...of ben ik nu verkeerd bezig?

Verwijderd

OGangstah schreef op 03 augustus 2002 @ 16:24:
als ik gesprekken via internet wil voeren moet ik me eerst aanmelden voor een of andere service (van bv net2phone) en dat kost dus geld...of ben ik nu verkeerd bezig?
Jah, je bent inderdaad verkeerd bezig. ;) Bij MSN Messenger heb je dus een paar communicatiemiddelen:

• 'Een expresbericht verzenden': das gewoon uhm.... sjetten. :)
• 'Een telefoongesprek voeren': Das wel de spraakdienst, alleen deze is betaald; waarschijnlijk wat jij dus deed. Je belt dus in na een MS(N) server. Deze verbinding is dan uiteraard iets stabieler dan die optie die gratis is.
• 'Een gesprek voeren': dit is dus waar we het over hebben in dit topic.

Verder heb je ook nog 'een videogesprek beginnen'. Het zelfde als 'een gesprek voeren', uiteraard alleen met beeld erbij. Wat wel noodzakelijk is, is dat een van de twee een webcam heeft; anders gaat het een beetje moeilijk. :o Je vind al deze opties als je rechtermuisklik doet op een contactpersoon.

Snappie? :P

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
eens ff proberen dan

Verwijderd

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met dit probleem, maar op dit moment kan ik niet op msn komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 11:51:
Ik weet niet of er nog meer mensen zijn met dit probleem, maar op dit moment kan ik niet op msn komen.
klopt heb ik ook last van... blijkt 'te druk' te zijn op de server :O

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat als je via een netwerk (NAT) op het internet komt dat bij veel programma's (bijvoorbeeld messenger) het versturen van beeld en geluid niet werkt.
Er zijn vaak wel alternatieven te vinden die wel werken maar misschien is het handig dit eerst uit te zoeken voordat je een headset koopt.
Als je niet via een netwerk op internet zit werkt telefoneren met messenger prima.

• dvdhoek
Haldo schreef op 05 augustus 2002 @ 18:17:
Hou er wel rekening mee dat als je via een netwerk (NAT) op het internet komt dat bij veel programma's (bijvoorbeeld messenger) het versturen van beeld en geluid niet werkt.
Er zijn vaak wel alternatieven te vinden die wel werken maar misschien is het handig dit eerst uit te zoeken voordat je een headset koopt.
Als je niet via een netwerk op internet zit werkt telefoneren met messenger prima.
Ook met MSN kan het werken via een netwerk (UPnP). Zie hiervoor -=Het grote Msn Messenger topic=-

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dvdhoek schreef op 05 augustus 2002 @ 19:30:
[...]
Ook met MSN kan het werken via een netwerk (UPnP). Zie hiervoor -=Het grote Msn Messenger topic=-
Klopt maar een mondeling/video gesprek met messenger komen echt niet door mijn linux firewalletje met ipchains en NAT.
Er zijn wel een aantal modules voor linux zodat netmeeting wel bruikbaar is, maar nog lang niet fantastisch.

• dvdhoek
Haldo schreef op 05 augustus 2002 @ 21:35:
[...]

Klopt maar een mondeling/video gesprek met messenger komen echt niet door mijn linux firewalletje met ipchains en NAT.
Er zijn wel een aantal modules voor linux zodat netmeeting wel bruikbaar is, maar nog lang niet fantastisch.
Ook dat klopt. Om die reden heb ik daarom maar een UPnP compatible router aangeschaft.

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Gek genoeg verbreekt bij mij bij MSN de verbinding steeds. We kunnen net misschien 10 sec wat zeggen, waarna de verbinding dus verbreekt. Heel gek.
Ik gebruik nu buddyphone of Roger Wilco (voor als we met meer dan 2 mensen tegelijk willen communiceren).

Btw, hoeveel kost zo'n headphone met mic erop eigenlijk? Ik gebruik dit online telefoneren sinds een week en dan voornamelijk voor tijdens het gamen. En zo'n headphone met mic erop lijkt me veel handiger dan dat telkens het hoofd vlak bij de microfoon brengen terwijl je midden in de actie zit. Best storend.

Verwijderd

KreKkeR schreef op 06 augustus 2002 @ 10:27:

Btw, hoeveel kost zo'n headphone met mic erop eigenlijk?
Voor 16 euro heb je al een Labtec Axis-301 Headset. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/kh-a01.jpg

pricewatch: Labtec Axis-301 (Mono)

• dvdhoek
KreKkeR schreef op 06 augustus 2002 @ 10:27:
....
En zo'n headphone met mic erop lijkt me veel handiger dan dat telkens het hoofd vlak bij de microfoon brengen terwijl je midden in de actie zit. Best storend.
Dit ligt ook aan de kwaliteit van de mic. Ik gebruik de mic van m'n USB webcam (Philips Vesta), en die werkt prima zonder dat ik erbij in de buurt moet praten.
Pagina: 1