Ik heb een klein vraagje. Ik wil op mijn (game) site steeds een random plaatje weer geven voor een review. Alle URL's van de plaatjes staan in een DB, dus wat ik eerst doe is alle plaatjes die bij die bepaalde review horen uit de DB trekken.
Uit deze lijst rijen wil ik een (random) rij halen en dat plaatje weergeven.
Nu had ik dit script:
Het probleem is echter dat mysql_fetch_array() zegt dat $image_row geen geldig resultaat is....
Op de een of andere manier gaat het dus fout bij mysql_data_seek(). Gebruik ik de functie verkeerd, of is er een andere functie om een rij uit meerdere te selecteren?
Uit deze lijst rijen wil ik een (random) rij halen en dat plaatje weergeven.
Nu had ik dit script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? $reviewimage = mysql_query("SELECT * FROM images WHERE item_id='$id'"); //Tel het aantal rijen $count = mysql_num_rows($reviewimage); // Hier moet dus iest randoms gebeuren, maar nu voor het gemak ff het een na laatste resultaat $count = $count - 1; //de volgende functie vond ik in de manual en leek me wel juist om één rij er uit te pakken $reviewimage = mysql_data_seek($reviewimage, $count); //en dan de array maken $image_row = mysql_fetch_array($reviewimage); $image = $image_row['url']; ?> |
Het probleem is echter dat mysql_fetch_array() zegt dat $image_row geen geldig resultaat is....
Op de een of andere manier gaat het dus fout bij mysql_data_seek(). Gebruik ik de functie verkeerd, of is er een andere functie om een rij uit meerdere te selecteren?
offtopic:
Wanneer doet die damn search het weer, volgens mij had ik dit best kunnen vinden.....
Wanneer doet die damn search het weer, volgens mij had ik dit best kunnen vinden.....