Toon posts:

bestandsdeling??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een netwerk opgezet tussen twee pc's met een cross utp cable. De server pc heeft xp en de client 98 SE. Met behulp van microsoft internet connection sharing heb ik mijn kabelverbinding gedeeld. Ik kan gewoon op beide pc's internetten en ook naar elkaar toe pingen. Alleen lukt het me maar niet om bestanden te delen. IK heb al van alles geprobeerd. IPX protocol geinstalleerd, firewall uitgezet, werkgroepnaam gecontroleerd. Maar het lukt me maar niet om in netwerkomgeving de gedeelde mappen terug te vinden. WAt doe ik fout?

Thanx

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

dominic

will code for food

Wat voor foutmeldingen krijg je? Daaruit valt op te maken wat de oorzaak is..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

kun je de bestanden op je andere pc wel zien?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Heb je wel bestands en printer deling toegevoegd bij de netwerk services? en toen vervolgens share's aangemaakt? Hebben ze wel dezelfde IP ranges, zelfde werkgroep of domein (XP pro server)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmm xp is gabaseerd op NT

Als je wil dat w98 op de gedeelde bestanden kan komen MOET je in xp dezelfde gebruiker aanmaken als op w98 met hetzelfde password

andersom gaat meestal wel makkelijk

Iperf

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
als je vanaf windows 9x naar een nt versie wilt (dus in jouw geval xp) dan mag een sharenaam niet langer zijn als ik meer 8 tekens. (standaard max. dos formaat toch?) probeer het veilig met eens 6 tekens.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Sluit me aan bij Fish.

XP is veel veiliger dan 98.

Gebruikersnaam moet bij XP bekend zijn met zelfde wachtwoord.

En bestand/map moet natuurlijk gedeeld zijn, met de juiste rechten voor die gebruiker...

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat ik het de eerste keer dat ik het netwerk aanlegde, alles het deed. Daarna heb ik de server pc geformatteerd en in xp opnieuw de huisnetwerk wizard laten uitvoeren, hier gaf hij aan dat het hem niet lukte om de andere computer aan het netwerk toe te voegen. De instellingen van de clientpc waren ongewijzigd. IK heb dus alleen handmatig de instelligen in de server pc aangepast, maar sindsdien lukt de bestandsdeling niet. Bovendien kan ik me niet herinneren dat ik de eerste keer ipx protocol geinstalleerd had. Dus zonder moet hij het ook doen. Ik kan wel het netwerk vinden maar als ik erop dubbelklik geeft ie alleen mijn gedeelde map en niet die van de client. Bij de client is dit precies hetzelfde. Hoe kan ik anders mijn netwerk helemaal fresh opnieuw installeren?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok .... soms zie je om een of andere reden de ander pc niet ....
probeer dan het dan met een unc (vanuit je run menu)
dat zijn twee backslashes + de netwerknaam van je pc
dus :

\\pcnaam

Iperf

Pagina: 1