Toon posts:

Achtergrond kleur als doorzichtige layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een table met een beetje doorzichtige achtergrond kleur, zodat de achtergrond van de pagina wel doorschijnt. Kan zoiets met CSS en zo ja.. hoe?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

<table style="filter:alpha(opacity=50)"> levert je een 50% doorschijnende tabel op. 10 is 10% doorschijnend, 90 = 90% doorschijnend.

(Werkt alleen in IE)

Download my music on SoundCloud

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

aanvulling: voor mozilla is het
code:
1
-moz-opacity: 50;

en 90 is niet 90% doorschijnend, maar juist 90% niet-doorschijnend ;) (100 is dus solid)
edit:

leuk voorbeeldje (ook draggable)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
thnx mensen :)

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

crisp schreef op 02 augustus 2002 @ 23:25:
aanvulling: voor mozilla is het
code:
1
-moz-opacity: 50;

en 90 is niet 90% doorschijnend, maar juist 90% niet-doorschijnend ;) (100 is dus solid)
edit:

leuk voorbeeldje (ook draggable)
Damn, spijtig dat het voorbeeldje niet te zien is in Opera anders zou ik die doorschijnende divjes ook wel gebruiken.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F97 schreef op 03 augustus 2002 @ 11:36:
[...]

Damn, spijtig dat het voorbeeldje niet te zien is in Opera anders zou ik die doorschijnende divjes ook wel gebruiken.
Opera kan sowieso gedeeltelijke transparanty niet aan, laat staan het dynamisch aanmaken van HTML content wat ik in mijn voorbeeld doe (DOM object creation).

Intentionally left blank

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Ow, wist ik niet ...

Verwijderd

misschien kan je het in Opera oplossen door PNG te gebruiken (als echt zoveel moeite wil doen)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 21:31:
misschien kan je het in Opera oplossen door PNG te gebruiken (als echt zoveel moeite wil doen)
Dan moet je wel heel erg veel moeite gaan doen voor alleen die paar procent volhardende Opera gebruikers aangezien IE nog steeds geen gedeeltelijke transparancy in PNG ondersteund...

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 03 augustus 2002 @ 23:31:
Dan moet je wel heel erg veel moeite gaan doen voor alleen die paar procent volhardende Opera gebruikers aangezien IE nog steeds geen gedeeltelijke transparancy in PNG ondersteund...
maar dat zou je dan weer kunnen oplossen door dat filter te gebruiken. :) Maar goed ik gaf het al aan, zoveel moeite doen voor mensen met zo'n browser, is IMO absoluut onnodig.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die die-hard Opera-gebruikers mogen ze wat mij betreft ook op de brandstapel gooien ;)
Tenzij Opera eindelijk eens echt met een versie komt waarin ze eindelijk CSS en DOM-1 ondersteunen....

Intentionally left blank

Pagina: 1