[internetconnectie] verbreekt spontaan in Z'meer

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Een kennis van mij in Zoetermeer heeft sinds kort een internet verbinding (basis abonnement bij Wannado)
Het rare is dat deze verbinding spontaan afbreekt. Zelfs met alleen msn messenger aan.
Nu kan ik niet even naar Zoetermeer reizen, anders zou ik iets meer kunnen nakijken, maar het gaat om een 1 Ghz amd pc met XP en 256 Mb ram.
Ik heb al gevraagd om de disconecties te timen, en om direct na een verbreking ctrl alt delete te drukken om te kijken welke processen er draaien.
Mocht die informatie binnenkomen post ik dat hier ook (zal wel na het weekend worden)

Maar misschien dat iemand uit de omgeving Zoetermeer (mogelijk ook ergens anders) hier al tegenaan gelopen is, en de oplossing zo voor handen heeft.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Anders bel je de provider even? :?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 22:31:
Anders bel je de provider even? :?
Tja, dat zou een oplossing kunnen zijn, ALS ze er niet een week over doen om te komen.
Ondertussen in het atelier van tante Til, wil ik al afstrepen of de oorzaak niet bij hem ligt.

voorbeeld van een probleem met mijn internet connectie:
mijn verbinding verbrak regelmatig/was erg traag.
ISP wees naar het CAI bedrijf en vice versa.
Uiteindelijk bleek (na een jaar, 3 nieuwe modems en talloze bezoekjes), nadat een veteraan bij het kabelbedrijf eens kwam kijken (zonder moeilijke apparatuur) dat het lag aan de koppelingen in de verbindingskasten van de kabelaansluiting.
De koppelingen waren namelijk zo oud dat ze alleen berekend waren op inkomend signaal, en niet zo zeer op uitgaand signaal.

Als er bijvoorbeeld Zoetermeerders zijn die tegen dezelfde problemen aanliepen als mijn vriend dan zou dat misschien het herstel bespoedigen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Wat heeft ie voor i-net verbinding? analoog isdn kabel adsl??