Msn toevoegen aan profile

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zou het niet eens tijd worden voor een msn vakje in je profiel? Ook al zitten er een hoop mensen die bij het oude vertrouwde icq blijven, je moet toch een beetje met je tijd mee gaan en het is nou eenmaal een feit dat een hoop mensen alleen msn gebruiken en geen icq.

Kwaad doe je er niemand mee en het wordt erdoor alleen maar makkelijker om met andere tweakers in contact te komen :)

Dussuh.. mischien dar er in het nieuwe "react" tijdperk nu ook plaats is voor msn op got :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Maar dat is gewoon je e-mail adres :?
Wat wil je dan in een apart msn-vakje stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hmm, dit is al vaker besproken :P
Het kwam erop neer dat men een ICQ icoontje wel genoeg vond :)

edit:
ludo schreef op 02 augustus 2002 @ 22:11:
Het MSN adres is niet bij iedereen ook het e-mail adres, bij mij iig niet

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 02-08-2002 22:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ludo schreef op 02 augustus 2002 @ 22:11:
Voor msn heb ik me hotmail adres, en die staat vol spam. Ik kijk wel uit met me normale email adres bij msn neer te zetten. Krijg je al die forwards :r

Dus bij veel mensen is hun mail adres niet hun msn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04

Arno

PF5A

Die discussie is @ huischkamer al geweest: resultaat is GEEN msn (met wat :r achtige smiles erachteraan) :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 22:25:
Die discussie is @ huischkamer al geweest: resultaat is GEEN msn (met wat :r achtige smiles erachteraan) :P
/me weet van niks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

Jox444

Honestly....

Als je het echt kwijt wil, pleur het bij je hobbies neer...(heb ik ook, en NEE HET IS GEEN HOBBY, maar ik kon het nergens anders kwijt) :P

Maar een MSN vakje zou wel prettig zijn.

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 22:25:
Discussie @ HK :?
* HielkeJ is ook wel voor eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hielkej schreef op 02 augustus 2002 @ 22:33:
[...]
Discussie @ HK :?
* We Are Borg is ook wel voor eigenlijk
Idd, discussie @ HK is geen discussie naar mijn mening. Ik ben wel voor het idee, maak anders 1 algemeen icoon. Schaf het ICQ icoon af en maak daarvan een "ICQ-Yahoo-MSN" icoon :)

We Are Borg in [FEAT] Algemeen "ICQ-MSN-YAHOO&quot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

We Are Borg schreef op 02 augustus 2002 @ 22:37:
[...]

Idd, discussie @ HK is geen discussie naar mijn mening. Ik ben wel voor het idee, maak anders 1 algemeen icoon. Schaf het ICQ icoon af en maak daarvan een "ICQ-Yahoo-MSN" icoon :)
Laat ik het dan ZO zeggen: Bugforum @ test HK :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 22:41:
[...]

Laat ik het dan ZO zeggen: Bugforum @ test HK :P
Kuch, zie edit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Naja, niet alleen is de discussie al geweest...

Maar het is ook het feit dat het technisch niet mogelijk is omdat een msn icoontje te hebben, waarmee je bijvoorbeeld een webmessage kun sturen of kan zien dat iemand online is, dus dat zou neerkomen dat je in het profiel een apart vakje moet doen met het adres van msn. En ik zie persoonlijk het nut er niet van in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Absoluut voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik ben ook voor.. ik vind MSN eigenlijk ook niet zo'n fijn programma, maar aangezien iedereen het zo ongeveer gebruikt kun je er niet meer omheen.. ICQ is eigenlijk alleen nog maar een aflopende zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

rick_h schreef op 02 augustus 2002 @ 23:29:
ik ben ook voor.. ik vind MSN eigenlijk ook niet zo'n fijn programma, maar aangezien iedereen het zo ongeveer gebruikt kun je er niet meer omheen.. ICQ is eigenlijk alleen nog maar een aflopende zaak..
En waar baseer jij dat op :?

Dat de huidige generatie jeugd door Microsoft min of meer verslaafd raken aan MSN (:r), betekent dit dan automatisch dat ICQ een aflopende zaak is :?

De voordelen van ICQ zijn bij mij nog steeds dusdanig hoog dat MSN echt niet in GoT hoeft.... Het is geen Gathering of BrEeZaHsLeTjAz :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 10:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 23:37:
[...]
Dat de huidige generatie jeugd door Microsoft min of meer verslaafd raken aan MSN (:r), betekent dit dan automatisch dat ICQ een aflopende zaak is :?
um ja |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSN hóórt gewoon op je PC, toch :?

<!-- RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove 8-) -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Je zou ook met argumenten kunnen komen :/
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:44:

<!-- RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove 8-) -->
LOL @ commentaar >:)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42

Destruction

(ex-)Automonteur

[Airwolf] schreef op 02 augustus 2002 @ 23:14:

Maar het is ook het feit dat het technisch niet mogelijk is omdat een msn icoontje te hebben, waarmee je bijvoorbeeld een webmessage kun sturen of kan zien dat iemand online is, dus dat zou neerkomen dat je in het profiel een apart vakje moet doen met het adres van msn. En ik zie persoonlijk het nut er niet van in...
Er is wel de mogelijkheid dat iemand je status kan zien. ik zal de url eens opzoeken ;)

Maar ik was toen ook 1 v.d personen die vonden dat er hier geen msn icon hoorde. en dat vind ik nog steeds.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

rick_h schreef op 02 augustus 2002 @ 23:29:
Trillian roelt best wel dan... in jou geval zeker wel handig... denk ik
Ik kan tenslotte niet voor iemand anders oordelen

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 23:45:
[...]

Je zou ook met argumenten kunnen komen :/
die geef je toch net zelf al :?

MS heeft de jeugd aan msn verslaafd geraakt
er komen dus maar weinig nieuwe icq'ers bij
er gaan ook veel icq'ers weg (msn, real life, geen inet meer)

dus sterft icq langzaam af............
kan nog wel tig jaar duren, maar tis een aflopende zaak op het moment.

ahh 1 google zegt meer dan een half uur lullen
http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_020617.pdf
aandeel icq in huidige IM markt +/- 4%

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 01:03
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:44:

jij kickt wel op verborgen tekst <!-- HlpDsK is een geile beer --> he? :D

Maarrr: zo'n knoppie is volgens mij spamgevoelig omdat je mailadres dan openbaar staat. Spam krijg ik al genoeg op m'n hotmail, die heb ik dus ook verborgen. (oa daarom)

Maar als je het wilt kan je toch gewoon dat adres in je profile zetten?
Als iemand met mij wil msnen omdat ie geen icq heeft ofzo kan ie me prima een pager sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Agreed.. vind niet dat er alleen ICQ ondersteund moet worden omdat dit toevallig de voorkeur van de ontwikkelaars is (geweest).

Zelf gebruik ik alleen ICQ, maar er zijn meer mensen inmiddels die MSN gebruiken geloof ik. Yahoo lijkt me voor een NL-forum niet zo interessant.

En laten we de :r icoontje achterwege laten als het over MSN gaat... das niks anders dan een flame in de vorm van een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Harwin schreef op 02 augustus 2002 @ 23:52:
[...]

Trillian roelt best wel dan... in jou geval zeker wel handig... denk ik
Ik kan tenslotte niet voor iemand anders oordelen
gebruik ik ook al laaaang :P :)
Traag schreef op 02 augustus 2002 @ 23:37:
[...]
En waar baseer jij dat op :?

De voordelen van ICQ zijn bij mij nog steeds dusdanig hoog dat MSN echt niet in GoT hoeft.... Het is geen Gathering of BrEeZaHsLeTjAz :+
ik heb ook heel lang ICQ gebruikt (nu dus Trillian), maar omdat steeds meer mensen die ik online spreek overstappen op MSN heb ik het ook maar genomen. Ook studiegenoten/vrienden/kennissen etc. die PC n00b zijn hebben MSN.. is dan een beetje onnuttig om 2 programma's naast elkaar te gebruiken omdat de mensen van mn ICQ lijst ook al in mn MSN lijst staan (+ nog mensen die niet op mn ICQ staan maar wel op MSN)..

En voordelen van ICQ? Ik heb het altijd een onoverzichtelijk, brak stukje software gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

rick_h schreef op 03 augustus 2002 @ 00:30:

En voordelen van ICQ? Ik heb het altijd een onoverzichtelijk, brak stukje software gevonden...
Bij dat laatste sluit ik me graag aan. HEb ICQ vanaf '99 gebruikt, maar t werkte nooit echt relaxed. Je kunt zeggen wat je wilt van M$, maar MSN is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Voor mij dus geen ICQ meer ( toch alleen maar nerds die t gebruiken :+ ;) )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

kamstra schreef op 03 augustus 2002 @ 10:47:
Bij dat laatste sluit ik me graag aan. HEb ICQ vanaf '99 gebruikt, maar t werkte nooit echt relaxed. Je kunt zeggen wat je wilt van M$, maar MSN is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Voor mij dus geen ICQ meer ( toch alleen maar nerds die t gebruiken :+ ;) )
Maar jij bent bevooroordeeld Microsoft gebruiker :+
Ik herinner nog wel wat oudere topics ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Arno op 03-08-2002 10:51 . Reden: OEH BUG ! ]

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Traag schreef op 03 augustus 2002 @ 10:50:
[...]

Maar jij bent bevooroordeeld Microsoft gebruiker :+
Ik herinner nog wel wat oudere topics ;)
hehe, maar ik draai ook linux hoor, op mijn server...dus ik kan t heus wel ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Toch grappig hoe je de discussie ziet afzakken in een ICQ vs. MSN topic :+

Mij lijkt het niet wenselijk omdat je dan inderdaad de mailadressen voor MSN openbaar hebt, of je moet het weer met een plaatje gaan oplossen zoals nu met de mailadressen gebeurt, maar ik heb geen flauw idee hoeveel extra load zoiets oplevert. Wat een laatste optie zou zijn is om de mensen bewust te laten kiezen om hun MSN adres openbaar te maken, en erbij te vermelden dat ze bewust accoord gaan met het spamrisico.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 00:40

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dat knoppie gaat alleen maar spam opleveren dus. waarom denk je dat er zo'n kunstig systeem is dat je email adres displayed. idd om van die spambots af te weren. als we dan zo'n knoppie maken dan hebben we weer 10 kutmailtjes per dag erbij :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

AtomicShockwave schreef op 03 augustus 2002 @ 11:06:
dat knoppie gaat alleen maar spam opleveren dus. waarom denk je dat er zo'n kunstig systeem is dat je email adres displayed. idd om van die spambots af te weren. als we dan zo'n knoppie maken dan hebben we weer 10 kutmailtjes per dag erbij :{
niemand verplicht je hem in te vullen........
en anders doe je het op dezelfde manier als nu de mail-addressen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 09-10 15:28
Bosmonster schreef op 03 augustus 2002 @ 00:26:
Agreed.. vind niet dat er alleen ICQ ondersteund moet worden omdat dit toevallig de voorkeur van de ontwikkelaars is (geweest).
Mwah, dan vind ik dat je alles moet ondersteunen: ICQ, MSN, AIM, Yabber en wat er wel nog niet meer op deze aardbol rondloopt aan IM's. :+

Ik heb liever geen 30 knoppies er extra bij, van mij mag het ICQ icoontje ook wel weg, maak er gewoon een paar profile vakjes bij en klaar ben je.

Overigens is het nut van het ICQ icoontje toch al steeds minder, omdat hij momenteel voor geen meter werkt, je kan er ook niet meer op klikken en er is al een ingebouwde got online status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

* Red agrees ook voor MSN .... en :r op de mensen die hier zeggen dat ICQ het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Nou nou, iets minder expliciet mag ook wel hoor :{

Je vind ICQ minder prettig dan MSN, hetgeen ik andersom heb.

Maar ennieway, ik ging toch douchen dus zo erg vind ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me hoeft echt niet een msn-feature hier te hebben
msn is voor dom lullen met vrienden enzo.
icq is voor intelligente mensen (lees GoT users). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
voor :)
als je tegen bent vul je toch gewoon niks in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 14:36:
/me hoeft echt niet een msn-feature hier te hebben
msn is voor dom lullen met vrienden enzo.
icq is voor intelligente mensen (lees GoT users) de computernerds zonder vrienden. :)
Bovendien mag je je mening wel eens wat beter onderbouwen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Airwolf] schreef op 02 augustus 2002 @ 23:14:

wel ... me heeft script:
jij ziet mijn msn status (online / offline) jij klikken; jij message sturen of jij adden (dat bepaal ik dan met script) :D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 09-10 16:31

deadinspace

The what goes where now?

Geen idee over die Windows ICQ client, maar er zijn zat andere clients, en die zijn in mijn ervaring prima. Ik vind Licq iig heel eenvoudig en overzichtelijk, itt MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoRRoN schreef op 03 augustus 2002 @ 14:43:
[...]

Bovendien mag je je mening wel eens wat beter onderbouwen.....
Moet jij nodig zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll: MSN op GoT of niet ?
Ja
Nee

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4429&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ik heb de discussie even intern aangezwengelt en jullie horen de uitslag nog wel :). Het heeft dus eigenlijk niet echt veel nut om nog verder te discusseren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
McVirusS schreef op 03 augustus 2002 @ 20:14:
Ik heb de discussie even intern aangezwengelt en jullie horen de uitslag nog wel :). Het heeft dus eigenlijk niet echt veel nut om nog verder te discusseren :P.
Maar ik luister voor 1 keertje niet :o

Ik ben VOOR, alhoewel ik toch een behoorlijke pest aan MSN heb.
Ik vind dat GoT onpartijdig moet zijn, dat zijn ze nu niet door ervoor te zorgen dat je nu alleen nog maar je ICQ nummer in kan vullen.

Stel nou dat je op een forum bent waar je alleen je MSN adres in kan vullen en jij, plus nog een heel groot deel van de leden gebruikt ICQ, dat is toch behoorlijk irriterend dat je niet eens je nummer in kan voeren?
Daarom vind ik dat je gewoon ook je MSN adres in een speciaal vakje moet kunnen doen. Niet Yahoo omdat dat amper wordt gebruikt.
Maar dan ook nog erbij: een feature dat het is in te stellen welke je nou wel en niet ziet. :Y)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Laatst online: 08-10 20:42
DataBeest heeft gelijk,

Het gaat er totaal niet om welke IM client er nou beter is of meer gebruikt is...
Het is gewoon nou eenmaal een feit dat MSN en ICQ beide veel gebruikt woorden, wat je favo IM is haalt dus gewoon niet uit. Al wil je ICQ gebruiken gebruik je ICQ, al wil je MSN gebruiken gebruik je MSN.

Ik heb zelf geen ICQ geinstalleerd, daarom heb ik de ICQ icoontjes dus uit staan.
Mensen die geen MSN hebben, of het niet willen gebruiken kunnen in dat geval gewoon de MSN icoontjes uitzetten.
Mensen met Trillian e.a. van dat soort clients _zouden_ ze beide aan kunnen zetten, zo heben ze de meeste kans om met iemand te kunnen spreken.
En natuurlijk zou je ook gewoon beide icoontjes uit kunnen zetten.

Ik zou dus niet weten waarom deze feature iemand in de weg zou kunnen zitten.

Wat MSN icoontjes betreft, die zouden gewoon naast het ICQ bloempie kunnen, er _is_ een script verkrijgbaar om je online/offline status te zien op MSN, weet alleen niet of de mensen van Tweakers.net dat scripje op hun server willen draaien, heeft nogal veel traffic volgens mij. Maar gewoon een kale MSN icoon kan ook, dan weten de MSN gebruikers in ieder geval dat die persoon bereikbaar is via msn (anit-msn peeps: je kan icoontjes gewoon uit zetten), als er dan op het MSN icon geklikt woord zou er simpelweg gewoon doorgelinkt kunnen worden naar de profile van dat persoon.

Wat betreft het invullen van het MSN adress:
Veel/sommige mensen hebben inderdaad hun email adress anders dan hun MSN adress, dus het invullen van het msn adress moet dus een appart vakje worden waar een e-mail adress ingevult kan worden die voor MSN gebruikt woord. Tegen de spam kan het zelfde systeem toegepast worden als bij het email vakje. Mensen die hun eemail adress en MSN adress hetzelfde hebben kunnen dus bij beide vakjes hetzelfde invullen.

OK, dat waren mijn ideetjes... Ik vind het persoonlijk niet hoog nodig om een MSN icoontje te hebben, maar een MSN invul vakje in het profile lijkt me zeker wel een goed idee.

Menthix.net | Contact Me

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

*schop*

OK, we zijn er uit: op zich willen we het wel toevoegen, daar er toch draagvlak lijkt te zijn.

De vraag is nu: Hoe :?
Ik heb het eigenlijk nog nooit ergens zien werken, een van jullie?
Natuurlijk kan je een onwijs ranzige oplossing bedenken met een server die MSN draait om daarop alles bij te houden en weet ik het wat, maar dat wilden we dus eigenlijk niet.

Dus: Iemand een opzetje?

Bericht hierboven

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Floris schreef op 15 augustus 2002 @ 16:19:
*schop*

OK, we zijn er uit: op zich willen we het wel toevoegen, daar er toch draagvlak lijkt te zijn.

Natuurlijk kan je een onwijs ranzige oplossing bedenken met een server die MSN draait om daarop alles bij te houden en weet ik het wat, maar dat wilden we dus eigenlijk niet.

Hoe je de status van iemand kunt zien met MSN ?
[google=MSN Status] --> http://status.inkiboo.com:8080/

Of bedoel je zoiets niet :?

• Azrael
*schop*

zie bv.

http://www.hardwareforum.nl/

hoe het werkt weet ik niet, maar zo ziet het er dus uit :)

• chem
  • Laatst online: 10:46

chem

Reist de wereld rond

heuveltje schreef op 03 augustus 2002 @ 00:00:
[...]

ahh 1 google zegt meer dan een half uur lullen
http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_020617.pdf
aandeel icq in huidige IM markt +/- 4%

zo, jij weet cijfers mooi te vervormen he? :P

totale markt (!) is 39% en van de totale markt is 4% ICQ gebruiker, en 15% MSN. AOL's IM client is feitelijk populairder dan MSN - vergeet niet dat er over ca. 2 weken *alle* OS X gebruikers onder AOL kunnen gaan chatten. Flink aantal mensen wel...

Daarbij kan, en moet, je de US markt niet vergelijk met de europese; ICQ is veel populairder in europa dan in de VS.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Arno

Arno

PF5A

:'( ;( :X :/ en nog meer van dat soort smiles.... (jah ik vind dit erg jammer, ask Virus, Kaj & Jotti).
De enige manier is afaik via een MSN server.
Niet, als je geen MSN server wilt gebruiken :+
Maar ik wil wel dringend verzoeken om een optie in je prefs te zetten om het weg te halen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Arno op 15-08-2002 16:31 . Reden: Jotti added ]

Jeremy Clarkson

• chem

chem

Reist de wereld rond

Azrael schreef op 15 augustus 2002 @ 16:25:
[...]

zie bv.

http://www.hardwareforum.nl/

hoe het werkt weet ik niet, maar zo ziet het er dus uit :)

daar 'werkt' niks, daar staat enkel het adres naar de MSN account,

• Attilla
*schop*
Het kan op de manier die in het fok fotoboek gebruikt wordt...
offtopic:
Er was namelijk een vraag over in IT van de week hoor anders kom ik er niet :P

code:
1
<td align="center" width="20"><A HREF="#" onClick="MsgrApp.LaunchAddContactUI('s_kaagman@hotmail.com');">[img]"images/msn.gif"[/img]</A></td>

Zo krijg je Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.fok.nl/images/msn.gif en als je erop klikt wordt ie toegevoegd aan je msn adres boek.

Er is een tijd een service geweest dat je een msn adres kon adden en dan met een plaatje kon zien op internet of je online was of niet, maar volgens mij bestaat dat niet meer. Als iemand erachter kan komen hoe dat werkte dan kan je dat misschien draaien op 1 van de t.net servers en dan in combinatie met dit plaatje als die gene online is hem/haar toevoegen.

Verwijderd

Floris: in principe hoeft er alleen maar een statusvakje bij met een Ik heb MSN en dit is mijn email.

Keuzes voorkeur IM:
icq? icq bloempje tonen; grijs indien offline; kleur indien aanwezig.
msn? msn ikoontje tonen; grijs indien offline; kleur indien aanwezig.
(of misschien zelfs beide naast elkaar?)

en dan een mouseover zoals nu maar dan met icq nummer (icq) en emailadres (msn).

De inititiele vraag heeft in principe niets met het echt verzenden van messages te maken maar met "of men aanwezig is of niet en kontakt zoekt".

:)

• chem

chem

Reist de wereld rond

dat is erg MSIE-only, ik vind dat geen optie.

• Arno

Arno

PF5A

[Airwolf] schreef op 15 augustus 2002 @ 16:31:
Als iemand erachter kan komen hoe dat werkte dan kan je dat misschien draaien op 1 van de t.net servers en dan in combinatie met dit plaatje als die gene online is hem/haar toevoegen.
En dat willen ze juist net niet :Y)

Jeremy Clarkson

Verwijderd

chem schreef op 15 augustus 2002 @ 16:31:
Gekke opmerking: indien je msn gebruikt gebruik je dan ooit niet MSIE :? >:)

• Attilla
chem schreef op 15 augustus 2002 @ 16:31:
Ehm mja ikke is geen devver dus dat zou ik niet weten, maar kan je er dan niet iets inzetten dat voor mozilla etc. bij een mouseover het adres verschijnt ?

Dan hou je namelijk alleen het online/offline probleem nog over.
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:33:

[...]
Gekke opmerking: indien je msn gebruikt gebruik je dan ooit niet MSIE :? >:)
Ehm Netscape... Mozilla ??

En ik gebruik msn, maar via trillian :P

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:33:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]Gekke opmerking: indien je msn gebruikt gebruik je dan ooit niet MSIE :? >:)

owh ja, vergeten: alle gebruikers op GoT gebruiken explorer, en draaien windows

*stom* van me |:( ;)

• Azrael
chem schreef op 15 augustus 2002 @ 16:30:

[...]

daar 'werkt' niks, daar staat enkel het adres naar de MSN account,
ja, dat klopt, daar word toch ook om gevraagd :?

ik gebruik trouwens trillian, dus alle extra opties zullen niet werken, en aangezien offline msgs niet kunnen met MSN zal je ook wel niet via het web msgs kunnen sturen.

De icq status is hier trouwens ook al tijden grijs, maar dat ligt geloof ik aan icq

• Attilla
Die online status kan hier gevonden worden:
http://status.webhop.net/

En je kan hem ook zelf hosten dus, maar dat is geen optie zeggen jullie.
Persoonlijk vind ik het dan wel moeilijk om erop te vertrouwen aangezien het een gratis service is van iemand anders.

• Menthix
[Airwolf] schreef op 15 augustus 2002 @ 16:47:
...En je kan hem ook zelf hosten dus, maar dat is geen optie zeggen jullie.
Persoonlijk vind ik het dan wel moeilijk om erop te vertrouwen aangezien het een gratis service is van iemand anders.
Misschien dan iemand hier op t.net met een goede betrouwbare webserver er eentje wil hosten speciaal voor de t.net gebruikers?

Maar wat mij betreft hoeft een online/offline status van MSN eigenlijk niet... gewoon een MSN poppetje naast naast het ICQ bloempje is goed, deze hoeft echt niet persee aan te geven of de persoon online of offline is, maar moet gewoon aangaven DAT de persoon in kwestie beschikt over MSN, en dan kan doormiddel van een mouse-over of een lik op het MSN poppetje het des betreffende MSN adress weegegeven worden.
(Bovenstaande: phpBB achtige style van MSN)

Natuurlijk zou het ook leuk zijn om te kunnen zien of de persoon online of offline is op MSN, maar als dit om wat voor reden dan ook niet lukt/werkt/kan.... laat het dan daar niet van afhangen, en ga gewoon voor het bovende principe... zoals in het draadje te lezen is, er is genoeg interesse.

Nog even (alweer) voor de niet-ms gebruikers/msn haters: Als je geen MSN gebruikt... that's fine. Maar ga dan niet hier lopen roepen dat dit een slecht idee is. Voor de vergelijking: Ik roep toch ook niet dat ze de ICQ bloempies er uit moeten slopen?? Deze zouden voor mij heel irritant zijn, maar de zit een mooie optie in GoT om ze uit te zetten, dus heb ik er geen last van... Je kan er (neem ik aan?) vanuit gaan dat in geval van MSN poppetjes dit ook zo zal zijn.

offtopic:
Ik heb nog hier een daar een paar connecties met MSN professionals van uit de tijd dat ik met MSN Plus! heb meegeholpen. Ik zal eens kijken of er nog iemand is die eventueel een mooi scriptje heeft/kan maken voor dit gebeuren wat wel compitable is met niet-MS browsers.

Menthix.net | Contact Me

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Is het anders niet een idee om het ICQ field in je profile te renamen naar "IM", zodat je daar fijn je ICQ, MSN, Jabber, AIM, whatever ID kunt invullen. Geen gezever meer over wie wat gebruikt.

Dan zou alleen het IM-specifieke gebeuren zoals het ICQ bloempje niet meer werken, maar
1) die werkt nu ook niet.
2) die zou ik voor geen meter missen.

• Attilla
Deadinspace,

Hoe zit het met de mensen die allebei hebben dan ?
En als je het IM noemt, moet je natuurlijk ook de mogelijkheid bieden om aim,ym in te vullen, dus krijg ik dan 3 icoontjes ik heb namelijk ook aim ?

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 15-08-2002 21:39 . Reden: Ff wat wijzigen ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Er is(/was) toch ook een GoT/tweaker messenger in aanbouw? Lijkt mij dat we die dan ook in het profiel moeten zetten om zodoende voldoende kritieke massa daaraan mee te geven.
Trouwens de echte tweakert heeft Trillian.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• SH007
  • Niet online
bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 21:47:
Er is(/was) toch ook een GoT/tweaker messenger in aanbouw? Lijkt mij dat we die dan ook in het profiel moeten zetten om zodoende voldoende kritieke massa daaraan mee te geven.
Er is meerdere malen over zoiets nagedacht, maar of er al iets concreets is weet ik niet.
Ik gebruik ICQ en MSN, maar mijn ICQ gebruik ik het meest voor GoT en andere fora, en MSN meer voor vrienden enzo.

• Menthix
Alleen MSN erbij lijkt me wel genoeg hoor, ik denkt ook niet dat het gebruik van YIM / AIM / overige zo danig hoog ligt dat het de moeite is om dat toe te voegen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die offline onlinestatus is zooo vaag met MSN! Moet je een controle bot toevoegen!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 30-09 09:41
Meest simpele en duidelijke oplossing is gewoon een veld toevoegen in je profiel waarin mensen hun MSN adres kunnen invullen. Als je dan iemand z'n profiel bekijkt zie je ICQ# en MSN-adres. In een topic zou je dan met behulp van een icoontje kunnen laten zien dat iemand MSN heeft (net als nu met ICQ).

Simpel zat toch? Dat online/offline gebeuren vindt ik persoonlijk absoluut niet boeiend en toevoegen van iemand aan je MSN-lijst doe je ook maar heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

[Airwolf] schreef op 15 augustus 2002 @ 21:37:
Hoe zit het met de mensen die allebei hebben dan ?
En als je het IM noemt, moet je natuurlijk ook de mogelijkheid bieden om aim,ym in te vullen, dus krijg ik dan 3 icoontjes ik heb namelijk ook aim ?

Nee, gewoon 1 field waar je meerdere dingen kunt invullen.

Zo kan ik dan invullen:
Jabber: blaat@jabber.com ICQ: 123456789
Zo ben je niet beperkt tot datgene wat GoT geschikt acht, maar kun je je IDs van allerlei services invullen.

[ Voor 3% gewijzigd door deadinspace op 04-04-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

bombadil schreef op 15 augustus 2002 @ 21:47:
Dus jij vindt alleen een select deel van de Windoos bezoekers echte tweakers :? Wat vind jij dan van Linux/Mac users ???

Trillian is de meest vreselijke wanabee IM tool die is uitgebracht, en jij wil tweakers selecteren op het al dan niet draaien van een ranzige wanabee client :? :+

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Hehehe, lekker nutteloze discussie, worden we toch niet eens. En dat het technisch wel of niet mogelijk is om de offline of online status te laten zien is niet belangrijk :) Als er maar een knopje zou komen met " MSN: blaat@blaat.com " dan is het al goed vind ik :)

Edit:

Goed zo We Are Borg |:( , McVirusS heeft precies hetzelfde gezegd |:( ;)
Pagina: 1