Ik ben in bezit van een IBM PS/2 (9595 XP
server, P60 64MB ram, en 2x scsi hdd) welke versie AIX 1.3.0 heeft. Deze pc is bedoeld om een Dolev (computer to plate) aan te sturen en is door het bedrijf SCITEX aangepast als PostScript computer.
Nu wil ik AIX 1.3.0 vervangen voor win98 (of iets dat een windows netwerk kan routen en opslag van mp3 kan regelen). Nu kan ik alleen niet meer in een werkende AIX komen, althans heel veel commands werken niet meer, alleen reboot en mount en zelfs het mounten gaat niet echt. Ik weet alleen niet het command voor formateren naar een dos partitie (format als command werkt niet
)
Er zit wel een cd-rom speler in maar met een cassette en die heb ik niet
de optical drive werkt wel maar ken geen opticals met windows
Je kunt er niet zo een windows opstart diskette in doen en vragen of hij het doet.
er wordt gevraag : File to boot from: unix.gsd
User mode: single user
Boot from HDD: no
ik kan niet simpel file to boot verandere in autoexec.bat dat werkt niet
Wie heeft er ervaring met deze computers en kan mij helpen dit probleem op te lossen.
Nu wil ik AIX 1.3.0 vervangen voor win98 (of iets dat een windows netwerk kan routen en opslag van mp3 kan regelen). Nu kan ik alleen niet meer in een werkende AIX komen, althans heel veel commands werken niet meer, alleen reboot en mount en zelfs het mounten gaat niet echt. Ik weet alleen niet het command voor formateren naar een dos partitie (format als command werkt niet
Er zit wel een cd-rom speler in maar met een cassette en die heb ik niet
Je kunt er niet zo een windows opstart diskette in doen en vragen of hij het doet.
er wordt gevraag : File to boot from: unix.gsd
User mode: single user
Boot from HDD: no
ik kan niet simpel file to boot verandere in autoexec.bat dat werkt niet
Wie heeft er ervaring met deze computers en kan mij helpen dit probleem op te lossen.