help, paniek! pc stuk -> oorzaak processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
ok ik zit dit dus te typen op mijn pentium60 omdat mijn normale pc het begeven heeft, en ik vrees het ergste.
Beschrijving probleem: windows xp sloeg vast tijdens normaal computergebruik en ik kreeg een foutmelding die ik nog het beste kan omschrijven als de windows xp 'blauwe scherm' versie, zag zoiets als memory dump door beeld komen e.d. kan m'n pc hierna alleen met een harde reset weer aan krijgen. Maar nu komt het, nu doet mijn pc helemaal niks meer, het moederbord wordt niet eens geactiveert(geen beeld op scherm). Ik heb een msi k7t pro2a mobo met diagnostic led en deze blijven steken op of allemaal rode of soms met 1 groene.
hoe kan dit? is m'n geheugen of processor stuk?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vrees eerder voor je moederbord. 4 rode leds is een dode cpu, maar als er ook af en toe een groene led langskomt denk ik dat je moederbord gaar is. Test voor de zekerheid met een andere cpu, als die ook niets doet is het vrij zeker het moederbord :{

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Edit:

Sorry, bij deze laat ik het aan iedereen weten/
* bazs2000 kan niet lezen. |:(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm probeer eens effe de voedings stekker los te rukken
en dan starten
of clear je cmos eens gewoon effe alle standaart trukjes proberen ik heb zelf al zovaak ge had dat me pc niet meer op start dat ik gewoon eerste effe een glas water gaat halen voor een lange zit doe dat eerst maar effe ;)

gaat dan effe dingen proberen vidkaart er uit enzo
effe alle mem stripjes testen hdd netwerk kaart alles gewoon effe testen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• weerdo
  • Niet online
Standaard probleem met dat MSI-bordje. Ga maar RMAén.

* weerdo heeft er ook 1 moeten wegbrengen.

• Emcee
nah ik zal eens wat gaan prutsen, bah heb alleen zo'n krappe behuizing dat ik nergens goed bij kan...

• Emcee
nah alle led's zijn rood en blijven rood, ik vrees toch dat de processor het opgegeven heeft

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 14:32

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Emcee schreef op 02 augustus 2002 @ 21:12:
nah alle led's zijn rood en blijven rood, ik vrees toch dat de processor het opgegeven heeft
Hebbie al geprobeerd een nieuwe (van een oude pc bijv) erin te proppen dan?

Be fast .... Be furious....

• Emcee
mmm ik heb hier alleen nog een pentium 75 en 60 liggen daar kom ik niet zo ver mee, misschien morgen maar even een duron1200 kopen hierzo in de stad.

(54 euro boxed versie, zie net dat paradigit goedkoopste is in de pricewatch, dat valt dan weer mee)

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Een processor kopen alleen maar om ermee te testen?
Kan je het niet van iemand lenen? Die 50 euro kan je beter besteden aan een (indien proc kapoet) snellere proc.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Die Duron 1200 heb ik vanavond even gehaald voor extra pc, zit een wispherrock II cooler bij.

• Emcee
is dat een goede cooler? aan de naam te zien is tie hopelijk stil! dat zou fijn zijn

• Emcee
Hironshy schreef op 02 augustus 2002 @ 23:37:
Een processor kopen alleen maar om ermee te testen?
Kan je het niet van iemand lenen? Die 50 euro kan je beter besteden aan een (indien proc kapoet) snellere proc.
ik heb nu een duron 800, dus een duron1200 is een redelijk snellere processor, ik zou natuurlijk ook een thunderbird kunnen halen, maar die hebben ze niet meer.
Ik hoop alleen dat het wel de processor is die stuk is (moet bijna wel)

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

maar dat weet je dus niet.. ik neem aan dat je wel iemand kent met een pc en in die pc zit een processor die ken je der toch ff uit trappen.. en um daarna weer terug geven.. en als die ook in 1 keer doorbrand oid dan hebbie je WA verzekering.. :)

• Emcee
na ben ff bij paradigit geweest, en hebben mijn oude processor even getest (mijn dank is groot) en deze was inderdaad overleden. Is wel weer jammer dat ze de 1200 niet op voorraad hadden maar heb er wel 1 besteld.
Waarom mijn processor is doorgebrand?? waarschijnlijk toch door het slecht werken van mijn fan, d'r zat wat stof in en pc heeft de laatste tijd bijna dag en nacht aangestaan dus misschien was de fan gewoon versleten, wel jammor dat dit me een processor kost :(
M'n volgende mobo wordt er 1 met thermische beveiliging, of had de msi k7t pro2a dit ook al...

Verwijderd

Het kan ook aan brak geheugen liggen. Probeer eens ander geheugen, of als je twee reepjes hebt kun je er eentje uit laten en dan proberen op te starten.

• Emcee
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 12:05:
Het kan ook aan brak geheugen liggen. Probeer eens ander geheugen, of als je twee reepjes hebt kun je er eentje uit laten en dan proberen op te starten.
nee geheugen was het niet dus (zie bovenstaande), iemand nog goede ideeen wat te doen met een oude proc? 8)

• Pollewob
  • Niet online
Sleutelhanger.. verder valt er weinig mee te beginnen :)

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

inlijsten.. of in je prijzen kast zetten :)

• Emcee
heb de processor voorlopig maar teruggedaan in het mobo, tot ik de andere processor heb
daarna zien wel wel verder

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

gaat t lang duren dan voordat je dat ding heb?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

je mobo is gaar, al 2x gehad met de pro 2-a. bekend probleem.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probleem is opgelost (althans oorzaak bekend en vervanging on the way) :) Hoeft 't topic ook niet steeds weer omhoog gekicked te worden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.