Toon posts:

[Vb6 +coderen] Password in vb6 opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Het kan aan mij liggen, maar de zoekmachine van react die lijkt een beetje enorm te zuigen. Als deze uitspraak niet mag=> correct dan met lijkt niet te werken zoals hij zou moeten werken.

[ontopic]
Ik wil graag zo'n passwordsysteempje maken, waarmee je een wachtwoord gecodeerd kunt opslaan in een hash(bijv. md5, omdat ik die al ken uit php) en dat je die dan kunt vergelijken met de ingegeven waarde. Hoe ik dit moet doen: erg simpel:
lees bestand in
zoek naar dat wachtwoord (een of andere string)
vergelijk die waarden en klaar. Maar door mijn enorme analfabetisme in Vb6 kon ik die functie weer niet in de MSDN Library vinden. Ik had gezocht naar hash, password en md5. En nog links dan vanuit passwords.
Dus weet iemand hoe je dat kunt doen? Ik kan natuurlijk ook zelf een hash schrijven, maar iemand zou daar wel eens achter kunnen komen, en dan makkelijk mijn algorithme kunnen ontcijferen, omdat ik niet van plan ben daar dan dagen aan te besteden.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Verwijderd

Topicstarter
Hmm sorry. Hartstikke bedankt. Dit was een nuttig antwoord. Ik zal het maandag meteen proberen.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Ik heb overigens een hele goeie MD5 BAS module voor VB ergens in een archief liggen, als het niet lukt met deze dll laat het even weten diep ik hem wel op.