[XP(pro)] "Save as..." werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Tommy Z
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-08 09:40

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Topicstarter
Of ik dat nou vanuit een link doe in IE, of vanuit Outlook Express (bv. een plaatje), bij het kiezen van 'save as...' sluit het desbetreffende programma af. Ook b.v in Paint. Voor de rest lijkt er nix aan de hand.

...I do not regret the things I've done, but those I did not do...

Verwijderd

Heb je een download manager? Probeer deze dan eens uit te schakelen.

• Tommy Z

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Topicstarter
Heb er wel een, staat altijd al uit. Dat is 't ook niet; als ik bv. van een site iets wil downen, krijg je eerst 't dialoogvenster "open / save". Kies ik hier open, wordt 't gedownload en geopend, nix aant handje. Kies ik echter save, blijft het dialoogvenster hangen en wel muurvast. Ook Taskmanager ziet er geen fout in.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Als zulke specifieke dingen blijven hangen blijft er voor mij maar 1 ding over... windows er even overheen installen.. ik denk dat een dll'tje beschadigd is die de Save As-vensters afhandeld.. je kunt ook s proberen Explorer.exe er opnieuw op te zetten?

spek pc, spek hifi, last.fm

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Al Ad-Aware gedraaid? Virusscanner aan?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Datzelfde probleem heb ik ook al eens gehad in NT4. Oorzaak was een vaag Win9x programma dat de COMCTL32.DLL van NT4 overschreef met de Win9x versie van dat bestand (zelfde naam, hoger versienummer, maar werkte niet onder NT).
Gevolg was dat geen enkel programma nog de Save As... functie kon gebruiken. Sommigen crashten meteen, anderen gaven een foutmelding, weer anderen deden helemaal niks als je Save As... gebruikte.
Alleen programma's die hun eigen routines gebruiken om bestanden op te slaan (bv. Office) werkten nog.

In mijn geval was de oplossing om die DLL handmatig vanaf de installatie-CD naar de C:\winnt\system32 te kopieren. Misschien werkt dat bij jou ook.

• Tommy Z

Tommy Z

zelfkennis siert de mens

Topicstarter
Een vrind van me (programmeerjan) zei ook dat er een specifiek .dll voor was om het "save as.." gebeuren af te handelen, hij wist alleen niet welk. Ondertussen heb ik sowieso XP al 's eroverheen ge-installeerd maar ook dat loste nix op. Oftewel . . format... *zucht*. En NOU geageerd er iemand over het bewuste dllutju.. *dubbelzucht* ;)..
Misschien moet ik toch maar 's leren om geduld te hebben ...Rrrrrright

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tommy Z.® schreef op 03 augustus 2002 @ 18:59:
Een vrind van me (programmeerjan) zei ook dat er een specifiek .dll voor was om het "save as.." gebeuren af te handelen, hij wist alleen niet welk. Ondertussen heb ik sowieso XP al 's eroverheen ge-installeerd maar ook dat loste nix op. Oftewel . . format... *zucht*. En NOU geageerd er iemand over het bewuste dllutju.. *dubbelzucht* ;)..
Misschien moet ik toch maar 's leren om geduld te hebben ...Rrrrrright
Als jij hetzelfde probleem hebt als ik toen, helpt een herinstallatie ook helemaal niet. Als de setup een bestand met een nieuwer versienummer ziet dan hij wil gaan installeren (ook al is dat dan een Win9x versie), wordt het bestaande bestand namelijk helemaal niet overschreven.

Het enige wat helpt zou dus het handmatig vervangen van dat bestand zijn.

Verwijderd

ik heb OOK zoiets.. alleen bij mij blijft hij niet hangen, maar kan ik alleen als naamloos BMP saven! Als ik een plaatje van Internet wilt saven dan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:57:
ik heb OOK zoiets.. alleen bij mij blijft hij niet hangen, maar kan ik alleen als naamloos BMP saven! Als ik een plaatje van Internet wilt saven dan...
dat heb ik dus precies ook sinds een week of 2
maar ook geen idee waar het vandaan komt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:00:
[...]

dat heb ik dus precies ook sinds een week of 2
maar ook geen idee waar het vandaan komt
Sorry dat ik dit na een maand of 2 weer omhoogschop, maar er is kennelijk nog geen antwoord op of een verklaring voor... Ik heb dit ook (alleen kunnen saven als
naamloze bitmap), maar slechts af en toe. En als ik de betreffende pagina refresh, dan lukt het daarna vaak wel om dat plaatje als jpg met de originele filenaam te saven. Behalve op sommige sites (kan er zo ff geen noemen), die zijn heel konsekwent daarin... Heb het vermoeden dat het daar specifiek zo geregeld wordt d.m.v. een javascriptje.

Weet er iemand hoe dit zit en of je er wat aan kan doen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:58:
Weet er iemand hoe dit zit en of je er wat aan kan doen?

Ja, zet je cache veel kleiner - je hebt net het verkeerde topic gevonden in de search :P

Of Internet Explorer Does Not Save Graphics Files in the Proper Format if Username:Password Is Part of the URL (Q260650)
of
Right-Clicking, Selecting 'Save Picture As' Does Not Save Image with Correct Extension (Q250747)

Trouwens hoort dit thuis in SA. WOS -> Software Algemeen dus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

Tommy Z.® schreef op 03 augustus 2002 @ 14:48:
Heb er wel een, staat altijd al uit. Dat is 't ook niet; als ik bv. van een site iets wil downen, krijg je eerst 't dialoogvenster "open / save". Kies ik hier open, wordt 't gedownload en geopend, nix aant handje. Kies ik echter save, blijft het dialoogvenster hangen en wel muurvast. Ook Taskmanager ziet er geen fout in.
ik heb dit probleem ook sinds kort en ik kon met de search/google/MS KB nix erover vinden. Het gebeurt bij IE maar ook bij mozilla op winXP

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ook bij Mozilla? Hmm.

Heb je dit ook bij opslaan als in bijv. Office? Dan zou het kunnen dat bijv. Windows een netwerkshare probeert te bereiken die niet meer toegankelijk is, en daarop staat te wachten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

F_J_K schreef op 23 november 2003 @ 18:27:
Ook bij Mozilla? Hmm.

Heb je dit ook bij opslaan als in bijv. Office? Dan zou het kunnen dat bijv. Windows een netwerkshare probeert te bereiken die niet meer toegankelijk is, en daarop staat te wachten.
nee ik heb het niet bij office... een netwerkshare zou kunnen zal us ff me server aan zetten kijken of het dan wel werkt

[edit]

het werkt ! hij probeerde inderdaad een netwerkshare te bereiken. heel erg bedankt ! :)

[ Voor 11% gewijzigd door AAC op 23-11-2003 18:50 ]

Pagina: 1