Toon posts:

Waar kun je tegen 0 tarief(BTW vrij) bestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht mijn spullen vroeger altijd bij Giston, maar gezien de ervaring wil ik voortaan de hardware ergens anders halen,

alleen voordeel van Gistron was dat ze de spullen tegen 0 tarief verstuurden, dus als ik BTW nummer van bedrijf opgaf kreeg ik de spullen al zonder BTW , enig idee waar dat mogelijk is (het liefst 1 van de duitse bedrijven) weet iemand of Funcomputer.de dat doet? die site is helemaal in het duits en ik word er niet veel wijzer van :)

Verwijderd

Topicstarter
vraag ik soms iets doms :?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:26
Ik geloof dat je het reglement van GoT niet kent of wel, minimaal 24 uur wachten alvoors ophoog te kicken

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
je bent gewoon te lui om een snelcursusje duits te volgen...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kicken van je topic mag pas na 24 uur..
En ik denk dat je het het snelste weet als je gewoon een paar winkels waar je denkt dat je wel goedkoop uit bent een mail stuurt met de vraag of het kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Nightelf schreef op 02 augustus 2002 @ 20:56:
thnx voor je nuttige advies

Verwijderd

Ja.......

http://www.belastingdienst.nl/9229250/menu/index.htm

't bedrijf wiens BTWnummer je opgeeft zal er erg blij mee zijn......

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
Tja, het maakt niet uit welk bedrijf je binnen de EU besteld, als je een btw-nummer en bedrijfsnaam doorgeeft wordt de bestelling tegen 0%-tarief geleverd. Das simpel.

Ik neem aan dat je een bedrijf hebt en niet een andermans btw-nummer zit te misbruiken. Bij controle ga je nat namelijk (alhoewel de kans klein is).

En als je een bedrijf hebt, dan natuurlijk alle hardware boven de 500 euro activeren en daaronder als kosten aanmerken van het bedrijf. Dan scheelt het nogeens plusminus 37%-42% inkomstenbelasting.

Verwijderd

Topicstarter
getty schreef op 02 augustus 2002 @ 20:55:
Ik geloof dat je het reglement van GoT niet kent of wel, minimaal 24 uur wachten alvoors ophoog te kicken
wachten wanneer je 56k modem hebt is haast niet te doen :)

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:26
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:05:
[...]

wachten wanneer je 56k modem hebt is haast niet te doen :)
Je kunt toch 24 uur later nog een keer inbellen en kijken of er dan iemand heeft gereageerd :?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Topicstarter
Brakius schreef op 02 augustus 2002 @ 21:04:
Tja, het maakt niet uit welk bedrijf je binnen de EU besteld, als je een btw-nummer en bedrijfsnaam doorgeeft wordt de bestelling tegen 0%-tarief geleverd. Das simpel.

Ik neem aan dat je een bedrijf hebt en niet een andermans btw-nummer zit te misbruiken. Bij controle ga je nat namelijk (alhoewel de kans klein is).

En als je een bedrijf hebt, dan natuurlijk alle hardware boven de 500 euro activeren en daaronder als kosten aanmerken van het bedrijf. Dan scheelt het nogeens plusminus 37%-42% inkomstenbelasting.
thnx voor je tip , ik heb zelf geen bedrijf , maar bestel hardware voor bedrijven.

Verwijderd

Topicstarter
getty schreef op 02 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Je kunt toch 24 uur later nog een keer inbellen en kijken of er dan iemand heeft gereageerd :?
ja, nu weten we het wel

• Brakius
Voor welke bedrijven bestel jij hardware? Is het dan niet verstandig om de hardware bij locatie van bedrijf te laten aankomen. Zo voorkom je eventuele problemen.

Effe de discussie aanwakkeren:
Stel je hebt een bedrijfsnaam met btw-nummer (en die staat meestal wel op de factuur van het bedrijf) en je bestelt in het buitenland hardware op dit bedrijfsnaam, adres en btw-nummer, echter je geeft aan dat het op een ander locatie bezorgt moet worden nl je eigen adres. Welke controle is hierop mogelijk? Het gaat om geringe bedrag, dus de fiscus zou het never nooit niet controleren. De verkoper in buitenland neemt de bestelling vaak klakkeloos aan.
Hmmmm.....

Verwijderd

Topicstarter
Brakius schreef op 02 augustus 2002 @ 21:15:
Voor welke bedrijven bestel jij hardware? Is het dan niet verstandig om de hardware bij locatie van bedrijf te laten aankomen. Zo voorkom je eventuele problemen.

Effe de discussie aanwakkeren:
Stel je hebt een bedrijfsnaam met btw-nummer (en die staat meestal wel op de factuur van het bedrijf) en je bestelt in het buitenland hardware op dit bedrijfsnaam, adres en btw-nummer, echter je geeft aan dat het op een ander locatie bezorgt moet worden nl je eigen adres. Welke controle is hierop mogelijk? Het gaat om geringe bedrag, dus de fiscus zou het never nooit niet controleren. De verkoper in buitenland neemt de bestelling vaak klakkeloos aan.
Hmmmm.....
ja maar er wordt een kopie van factuur naar bedrijf gestuurd , dus die weten dan dat er op hun naam besteld is. maar wat wil je hiermee zeggen dan?

• Brakius
Ik betwijfel dat er een kopie van de factuur naar bedrijf wordt gestuurd, namelijk bij de bestelling wordt de factuur bij ingedaan. Waarom zouden zij een losse factuur versturen?

Wat ik hiermee zeggen wil, je brengt mensen op een idee!

Verwijderd

Topicstarter
Nightelf schreef op 02 augustus 2002 @ 20:56:
nu jij zo goed duits kan, kun je even een kort briefje in duits schrijven voor me aan funcomputer.de of ze ook tegen 0-tarief leveren als ik btw doorgeef?

Verwijderd

Topicstarter
Brakius schreef op 02 augustus 2002 @ 21:24:
Ik betwijfel dat er een kopie van de factuur naar bedrijf wordt gestuurd, namelijk bij de bestelling wordt de factuur bij ingedaan. Waarom zouden zij een losse factuur versturen?
als ze het netjes afhandelen moeten ze ze een kopie naar bedrijf sturen, als ze slordig zijn gebeurt dat niet nee, maar ja wat bereik je ermee, ze kunnen altijd zien wat door wie besteld is , en als bedrijf daar achter komt dan ben je wel de lul :)

Ik bestel mijn eigen hardware ook tegen 0-tarief, maar ik vraag het eerst netjes , en meestal vinden ze dat niet erg :P

Verwijderd

Er is binnen de EU een BTWverificatiesysteem waarin leveranciers BTWnummers online (althans in Nederland) kunnen controleren. Deze zogenaamde truc is zeker 20 jaar oud. Er is al voldoende leergeld betaald door Nederlandse ondernemers waar het BTWmummer van misbruikt is. Misschien dat er nu een nieuwe generatie ondernemers is die eerst leergeld moet betalen. Weet je, controles en naheffingen komen pas na enige jaren. Na enige jaren zie je dus bij de nieuwe generatie ondernemers de Mercesdes, Jaguar enz. enz. verdwijnen...
Eigenlijk allemaal offtopic....

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 01:28

Mathizsias

Drizzt

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:07:
[...]

thnx voor je tip , ik heb zelf geen bedrijf , maar bestel hardware voor bedrijven.
:? dat kunnen ze namelijk zelf niet ofzo ? Wat is de clue hierachter ?

Verwijderd

Topicstarter
Tidus schreef op 02 augustus 2002 @ 22:02:
[...]

:? dat kunnen ze namelijk zelf niet ofzo ? Wat is de clue hierachter ?
ik bestel losse hardware en maak daaruit een systeem , is dat zo moeilijk te begrijpen? :?

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ey kicke, mijn pa heeft een horecabedrijf.
Ik bestel voortaan wel bij Gistron :)

Verwijderd

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 03 augustus 2002 @ 00:25:
Ey kicke, mijn pa heeft een horecabedrijf.
Ik bestel voortaan wel bij Gistron :)
:Y)

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 00:13:
[...]

ik bestel losse hardware en maak daaruit een systeem , is dat zo moeilijk te begrijpen? :?
En als het een beetje mee zit, besteld ie ook nog wat meuk voor zichzelf >:)

Verwijderd

Topicstarter
O.D.Smolik schreef op 03 augustus 2002 @ 01:06:
[...]
En als het een beetje mee zit, besteld ie ook nog wat meuk voor zichzelf >:)
ja tuurlijk , meestal mag dat wel, ik heb veel vrienden en kenissen die eigen bedrijf hebben, en als iemand tegen me zegt, ik zoek een leuk pctje voor weinig, dan bestel ik de onderdelen bij goedkope zaken en maak goedkoop pctje als vriendendienstje, en meestal mag ik dan zelf zooi bestellen op hun naam, zo zit het dus in elkaar,

Als je dus iemand kent met eigen bedrijf ingeschreven bij KvK, aarzel dan niet en vraag of je hun BTW mag gebruiken, ik bedoel 19% is behoorlijk veel geld als je nieuw pc moet halen :)

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Damn, wist ik maar dat het zo makkelijk gaat met btw nummers.
Had me een hoop geld gescheeld.
* O.D.Smolik pak ff een hamer 8)7

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
getty schreef op 02 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Nee, das onmogelijk.
Je moet je modem 24h aan laten staan anders wordt het topic automatisch verwijderd... >:) >:) >:) |:(

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 03 augustus 2002 @ 11:30:
[...]

Nee, das onmogelijk.
Je moet je modem 24h aan laten staan anders wordt het topic automatisch verwijderd... >:) >:) >:) |:(
:O
Pagina: 1