[CM] Mijn eerste Casemod (pics included)

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Oke hiers mijn casemod met window en andere fanguards en blowholes gemaakt.
Dit is mijn eerste casemod so be gentle :)

hijs nog niet echt af, ik ga er nog watercooling inbouwen, maar ik wacht nog op t eheim pompje, en ik wil nog een suckhole aan de voorkant maken maar ik moet eerst zien hoe dat mooi kan.

bij licht

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm1.jpg

bij donker

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm2.jpg

de fanguards aan de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm4.jpg

en hier hoe heb ik moeten dremelen want die Aopen zijplaten moet je helemaal naar achteren trekken, en op deze manier hoef ik nog maar 5cm door te duwen.
Vond ik toch wat efficienter dan dat buigen van de lipjes aan je plaat, want zo zit t nog steeds even stevig. (dis ook een tip voor degene met deze kast die nog een window willen plaatsen)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm5.jpg

en ook hier moest onze vriend de dremel aan te pas komen t rubber kwam er tegenaan waardoor ik me zijplaat nog niet dicht kon doen |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm6.jpg

dit is wat ik nog wil inbouwen en waarschijnlijk nog de 120 mm enermax fan aan de bovenkant van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/cm3.jpg

al bij al 2 dagen werk aan gehad

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Netjes gedaan, en die fangards zijn cool :)
Waarom zit je voedingop de kop ?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Je voeding zit op z'n kop erin..

Download my music on SoundCloud

• Turismo
dominicbout schreef op 02 augustus 2002 @ 20:15:
nee dat is de Qtec 550 watt voeding de gele stikker zit gewoon verkeerd om erop

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ziet er netjes uit :)

nu de waterkoeling nog :)

Verwijderd

Turismo schreef op 02 augustus 2002 @ 20:15:
[...]

nee dat is de Qtec 550 watt voeding de gele stikker zit gewoon verkeerd om erop
jaja, tuulijk ;)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn complimenten, voor een 1e casemod heb je dit netjes en professioneel af gewerkt.
De "aanpassingen" aan het interieur hadden wat netter mogen afgewerkt, mij kennende haal ik daar met gemak mijn hand aan open (ik weet alleen niet hoe dat met jou zit :P)

• Turismo
SONiCB00M schreef op 02 augustus 2002 @ 20:17:
Mijn complimenten, voor een 1e casemod heb je dit netjes en professioneel af gewerkt.
De "aanpassingen" aan het interieur hadden wat netter mogen afgewerkt, mij kennende haal ik daar met gemak mijn hand aan open (ik weet alleen niet hoe dat met jou zit :P)
ja kan inderdaad netter maar scherp is t niet t is dik metaal, en tja wie ziet t nou als me case dicht is :D

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Niet alleen de gele sticker aan de zijkant, ook die aan de achterkant waar 230V op staat

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Turismo
getty schreef op 02 augustus 2002 @ 20:19:
Niet alleen de gele sticker aan de zijkant, ook die aan de achterkant waar 230V op staat
oke ik zal ff bewijs leveren met een foto dat die voeding niet verkeerd om zit, en als die andersom zou zitten zou ik m echt niet omkeren :D

zie de suckhole maar van de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~jinu/images/casemod/voeding.jpg

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Hij heeft gelijk, ik heb die dingen hier te koop liggen in onze winkel en bij alle voedingen zitten beide stickers op zn kop.
Zouden die lui soms dronken zijn geweest tijdens het assembleren van hun producten? :P :P :P

Systeem Specs

• Turismo
Occy74 schreef op 02 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

Hij heeft gelijk, ik heb die dingen hier te koop liggen in onze winkel en bij alle voedingen zitten beide stickers op zn kop.
Zouden die lui soms dronken zijn geweest tijdens het assembleren van hun producten? :P :P :P
wazige jappaners zeker weeer :D

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
getty schreef op 02 augustus 2002 @ 20:19:
Ja, hij lijkt inderdaad op zijn kop te hangen :?

:D

Maarja... het lijkt goed te werken dus dat maakt verder ook niet veel uit.
edit:
Okee... net iets te laat dus :+

Maar weer ontopic:
Het ziet er heel netjes uit, zeker als het je 1e mod is. Die fanguards zijn ook mooi, alleen de plek waarop ze zitten vind ik niet zo mooi :) Ik zou die liever aan de zijkant ofzo van m'n case doen.
En die onderste foto ziet er veelbelovend uit :9

[ Voor 0% gewijzigd door ludo op 02-08-2002 20:27 . Reden: te laat :) ]

• Turismo
ludo schreef op 02 augustus 2002 @ 20:26:
[...]Ja, hij lijkt inderdaad op zijn kop te hangen :?

:D

Maarja... het lijkt goed te werken dus dat maakt verder ook niet veel uit.
edit:
Okee... net iets te laat dus :+

Maar weer ontopic:
Het ziet er heel netjes uit, zeker als het je 1e mod is. Die fanguards zijn ook mooi, alleen de plek waarop ze zitten vind ik niet zo mooi :) Ik zou die liever aan de zijkant ofzo van m'n case doen.
En die onderste foto ziet er veelbelovend uit :9
mmhh je brengt me op ideeen >:) daar is t nog niet te laat voor

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Nice :)

Maar die fanguards achter, misschien mooier als je ze aan de binnenkant kunt krijgen ofzo?

• weerdo
  • Niet online
Netjes gedaan, wel even het metaalwerk netjes bijvijlen. Scheelt opengehaalde handen. Voor de rest, bouw de waterkoeling in en haal voor een paar eurootjes spiralwrap. Doet wonderen voor de looks van de kast.

Verwijderd

cool gedaan, keep up the good work >:)

Ben je nog van plan om em van dat akelige beige af te helpen ..??

Verwijderd

geinig ;), nu alleen nog verlichting achter die mooie fangaurds ... voor de rest naice :)

Verwijderd

nice gedaan. weet hoe moeilijk het is om die blowjoles te dremelen :( ben zelf 2u bezig geweest me 1 gat :) maar werkt wel goed nu :D

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 09:33
Klasse, ziet er goed uit en mooie foto's!

Verwijderd

tja... mooi raam :)

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Waarom zijn computer kasten om te beginnen grijs?
Ziet er toch nie uit, eigenlijk....
Gelukkig zijn er wel kleurvolle kasten op de markt als je er een wilt hebben :p

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
nice!
mooi gedaan en nu snel die wc erin proppen :)...maar waarom heb je dan nog zoveel fans nodig als je toch wc neemt? :?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Je kan beter de 2 case fan`s bovenin de lucht uit je case laten zuigen, nu zuigen ze de warme lucht van je voeding weer naar binnen.

Onderin/zijkant koude lucht er in en bovenin/voeding warme lucht er uit.

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mijn voeding zit ook op zn kop, andersom past ie echt niet.

mooie mod! maarreh, wat ik me nou afvraag, zijn al die fans nou nodig, en maak t geen herrie? zo nee wil ik weten welke fans dat zijn >:)

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 11:19
dominicbout schreef op 02 augustus 2002 @ 20:15:
Dudes, voedingen zitten voor zover ik weet altijd op ze kop.. Want anders passen ze idd niet..

Er zullen vast uitzonderingen zijn maar dat weet ik verder niet..

PV: Enphase + Denim 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

netjes gedaan man! behalve op de plaatsen waar je et niet zit, enneh, ohwja, bevalt die kast een beetje???

hijs iig lekker ruim...

[ Voor 0% gewijzigd door 3lmowww op 03-08-2002 01:40 . Reden: koe ]

Electronics development

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hey gaaf, ziet er goed uit
Kun je iets van foto's maken van het 'zijpaneel' aangezien ik ook zo'n kast heb, maar het niet voorelkaar krijg om er een window in te maken zodat de kast nog open kan.
Heb je die klikjes er af gehaald? omgebogen? anyway zou je er een foto van kunnen laten zine

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
jezus hoe wou je dat reservoir erin krijgen enzo? ik heb zelf ook een hq-08 met waterkoeling, alleen m'n radiator en reservoir zijn een stuk kleiner (black ice rad en aqua-computer.de reservoir, die ronde met dat geile blauwe lampje erin)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

nice mod! mooie raam afwerking :)

• Turismo
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 00:22:
Je kan beter de 2 case fan`s bovenin de lucht uit je case laten zuigen, nu zuigen ze de warme lucht van je voeding weer naar binnen.

Onderin/zijkant koude lucht er in en bovenin/voeding warme lucht er uit.
die 2 fans blazen ook naar buiten om me hd's ook te koelen die zijn nu 10 graden koeler. of bedoelde je wat anders
Danny043 schreef op 03 augustus 2002 @ 00:27:
mijn voeding zit ook op zn kop, andersom past ie echt niet.

mooie mod! maarreh, wat ik me nou afvraag, zijn al die fans nou nodig, en maak t geen herrie? zo nee wil ik weten welke fans dat zijn >:)
Nee, die maken geen herrie dat zijn de allernieuwste temp.gestuurde enermax fans, deze zijn niet zo gayroze :) ik heb ze op ongeveer 2300 rpm draaien zo zijn ze echt stil (met dat witte rondje daar kan ik de snelheid veranderen)
en ookal heb je waterkoeling, je hebt nog steeds airflow nodig voor frisse lucht naar binnen en naar buiten te blazen, je hd's, videokaart enzo die worden nog steeds warm, en die warmte hoopt zich alleen op en de radiator moet koel blijven natuurlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/IMG_0399.jpg
Scarecrow schreef op 03 augustus 2002 @ 09:32:
Hey gaaf, ziet er goed uit
Kun je iets van foto's maken van het 'zijpaneel' aangezien ik ook zo'n kast heb, maar het niet voorelkaar krijg om er een window in te maken zodat de kast nog open kan.
Heb je die klikjes er af gehaald? omgebogen? anyway zou je er een foto van kunnen laten zine
klikjes die zijn eraf gehaald, niet die van de zijplaat dus.

eigenlijk zoals je t op de foto ziet, zowel boven en onder heb ik die metaalstukjes eruitgedremeld ter grootte van de lipjes van de zijplaat
Ener-G schreef op 03 augustus 2002 @ 11:17:
jezus hoe wou je dat reservoir erin krijgen enzo? ik heb zelf ook een hq-08 met waterkoeling, alleen m'n radiator en reservoir zijn een stuk kleiner (black ice rad en aqua-computer.de reservoir, die ronde met dat geile blauwe lampje erin)
tja over t reservoir zit ik nog na te denken dies inderdaad wel groot
radiator die kan ik wel kwijt

[edit]
Ik heb net gebeld met de winkel en kan waterkoelingsetje retour sturen, ik ga namelijk toch voor wat compacters, zoiets als jij hebt word t waarschijnlijk. Ik zag t toch niet helemaal zitten met dat inbouwen.

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Ziet er goed uit:)

- Systeem Specs -

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 08:18
Ziet er netjes uit, mooi afgewerkt. Die fanguards zijn kewl :)

Verwijderd

ziet er mooi uit nou nog een mooi kleurtje geven :)

Verwijderd

errug kewl, vooral die fanguards aan de achterkant zijn errug gaafffff

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dat zuig-gat van de voeding past niet helemaal :P
Maar verder een zeer nette case, en die mag je zeker weer posten als je watercooling erin zit! toppie :)

Verwijderd

Dat raam is wel 1337, nu nog een vette paintjob. Jammer dat die fanguards aan de achterkant iets over mekaar heen zitten.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ziet er zeer cool uit! Complimenten :) :) :) :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Coole mod Turismo.Likje verf ertegenaan kwakken en die kabeltjes beetje organiseren en toppie voor je eerste mod :P .Vraagje trouwens , waar heb jij die ruit vandaan.Moest die van mij uit Amerika laten overkomen , laat het me ff weten waar je hem vandaan hebt , alvast bedankt

Verwijderd

ik wil ook WC! ;)

vedder leuk gedaan, window met raamrubber.

• Turismo
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 13:45:
Coole mod Turismo.Likje verf ertegenaan kwakken en die kabeltjes beetje organiseren en toppie voor je eerste mod :P .Vraagje trouwens , waar heb jij die ruit vandaan.Moest die van mij uit Amerika laten overkomen , laat het me ff weten waar je hem vandaan hebt , alvast bedankt
bij www.regenboog.net
is in Limburg Margralen
is een recom raam http://www.recom.nl/ das een leverancier van hun.

je hebt al een raam met rubber voor € 17.95 dat vind ik zeer nette prijs daarvoor
alleen je verz.kosten erbij rekenen

Heb jij een speciaal raam besteld dan? dat die helemaal uit amerika moet komen

P.S. wie weet een mooie kleur voor de case? ik dacht zelf aan zwart

Verwijderd

Zwart is super coole kleur.miischien kun je aan de linker kant van de kast nog een vet logo ofzo in het rood spuiten maar dat zou natuurlijk weer niet bij het neon licht passen.Bedankt voor het adres trouwens.Woon in middenlimburg en men pa werkt daar in de buurt dus die kan dan mooi zon venstertje voor me ophalen en 17 euro is een zeer nette prijs :7 .Heb voor die van mij 25 euro moeten dokken :'( (verzendkosten ernog niet bij)

• Turismo
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:46:
Zwart is super coole kleur.miischien kun je aan de linker kant van de kast nog een vet logo ofzo in het rood spuiten maar dat zou natuurlijk weer niet bij het neon licht passen.Bedankt voor het adres trouwens.Woon in middenlimburg en men pa werkt daar in de buurt dus die kan dan mooi zon venstertje voor me ophalen en 17 euro is een zeer nette prijs :7 .Heb voor die van mij 25 euro moeten dokken :'( (verzendkosten ernog niet bij)
die ik heb is 30x35 cm en is €21,-
die van €17,- is 20 x 30cm
ze hebben veel leuke modspulletjes daar hoor zoals die fanguards die ik heb nu.
dus ik zou meteen wat andere leuke dingetjes erbij kopen

€25,-, met raamrubber? en welke afmetingen?

Owww, Welkom op GoT he!

Verwijderd

(cool , iemand die weet dat ik nieuw ben hier,dank je) .Men eigen pc is geen pc zoals die van jouw maar een kleiner modeletje en ik heb dus zon kleiner raampie van 17 euro nodig . Ik heb wel in 1 van de PC's van men pa zon 30x35 raampie met raamrubber ingebouwd(hij gebruikt hem niet vaak , langzamere processor , en is zon groot model).Pic maken lukt op het moement niet

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 15:37 . Reden: gewoon ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

yo.
wat voor cpu koeler heb jij er nu op zitten dan?
want ik heb dezelfde koeler alleen weet ik het merk niet hahahaha... dom dom he.
:) :) :) :) :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Turismo
mydogisgone schreef op 04 augustus 2002 @ 23:12:
yo.
wat voor cpu koeler heb jij er nu op zitten dan?
want ik heb dezelfde koeler alleen weet ik het merk niet hahahaha... dom dom he.
:) :) :) :) :)
Dat is de Spire whisperrock II
neem ook anders een kijkje op www.spire.nl om t ff te checken

Pagina: 1