[iframe] inhoud versturen, en als variabele in php krijgen

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 22:09

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik heb op een pagina een iframe, met daarin wat tekst enzo,
hoe krijg ik het dan voor elkaar (als het al mogelijk is) dat als er op een submit knop wordt geduwd, de inhoud van dat iframe wordt verzonden.

dus dat ik in een php bestandje die inhoud weer kan geven, of kan bewerken, of whatever..

iemand toevallig ervaring hiermee?

tjah..

Verwijderd

vlgns mij is dit geen P&W vraag.

Anyway, je zou als er op een knopje gedrukt wordt de inhoud van het iframe kunnen kopieeren (met innerHTML ofzo) naar een hidden textarea. Deze stuur je vervolgens op. Eenvoudig met javascript inelkander te zetten...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Euuh, als die inputboxen in het form staan worden ze gewoon gepost dacht ik zo? Sla daar anders wat documentatie opna. Form, post & get.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als datgene dat in de iframe staat niet van dezelfde site komt kun je het al helemaal vergeten. Dan kom je er zelfs met javascript niet bij.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Euuh, als die inputboxen in het form staan worden ze gewoon gepost dacht ik zo? Sla daar anders wat documentatie opna. Form, post & get.
gizmo9003 heeft waarschijnlijk een WYSIWYG editortje gemaakt, en nu wil ie die content te pakken krijgen. De inhoud van een iframe wordt niet zomaar automatisch gepost...

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

je post toch naar een pagina? Ik ga er wel vanuit dat het form in het iframe zit.

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 22:09

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Don Facundo schreef op 02 augustus 2002 @ 20:07:
je post toch naar een pagina? Ik ga er wel vanuit dat het form in het iframe zit.
er zit geen textarea of whatever in het iframe, en het is ook geen pagina van buitenaf...
zou mogelijk moeten zijn, alleen die code is zo lang :)

tjah..

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 14:55

alley

ahuh

Als je iframe data van een ander domein komt kan javascript er idd niet bij, zoals Janoz al zei. Voor pagina's van je eigen domein(of WYSIWYG editortjes :) ) kun je het volgende doen:
PHP:
1
2
3
4
<form onsubmit="myframecontent.value = myFrame.document.body.innerHTML">
<input type="hidden" name="myframecontent" value = "" />
<iframe id="myFrame" src="pagina.html" />
</form>

edit:

het zou toch wel mooi zijn als je die colorcoding ook voor gewoon html kan gebruiken... Of kan dat al?

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

alley schreef op 02 augustus 2002 @ 20:36:
Als je iframe data van een ander domein komt kan javascript er idd niet bij, zoals Janoz al zei. Voor pagina's van je eigen domein(of WYSIWYG editortjes :) ) kun je het volgende doen:
PHP:
1
2
3
4
<form onsubmit="myframecontent.value = myFrame.document.body.innerHTML">
<input type="hidden" name="myframecontent" value = "" />
<iframe id="myFrame" src="pagina.html" />
</form>

edit:

het zou toch wel mooi zijn als je die colorcoding ook voor gewoon html kan gebruiken... Of kan dat al?
hij is ook zo'n god hè _/-\o_

maar ik heb lekker vakantie

Pagina: 1