If it's just us, it seems like an awful waste of space
f5 is de oplossing, ik zou eigenlijk gewoon een ftp server installeren, en niet alle pc's apart laten sharen, daarmee krijg je een hoop broadcasts op je netwerk wat niet echt bevordelijk is voor de snelheid.HurrI schreef op 02 augustus 2002 @ 19:38:
Het is me al een paar keer gebeurt dat bij het opzetten van een netwerk van enkele tientallen computers (LAN party's) niet alle systemen en hun shares getoond werden in netwerkomgeving. Is dit op te lossen mbv een centrale netbios server die de namen + adressen bij houdt of cached oid?
broadcast problemen krijg je mijns inziens niet zo snel op een 100mbit netwerk met enkele tientallen computers.
De grap is dat na een F5 er nog steeds een aantal niet zichtbaar waren die bij anderen wel te zien zijn. En dit op verschillende stations....
De grap is dat na een F5 er nog steeds een aantal niet zichtbaar waren die bij anderen wel te zien zijn. En dit op verschillende stations....
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Een oplossing is naar mijn mijnziens gebruik gaan maken van een wins server ( dit is een soort dns voor netbios) BTW die optie van een FTP server is inieder geval veiliger en makelijker te beheren.
buit is binnen sukkel