[HD] Maxtor 4D040H2 kapot? PowerMax zegt van Niet.

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
Beste mensen,

Ik heb eind april een Maxtor schijf aangeschaft, van 40 gb, kostte 139 euro, bij de computerboer in nijkerk (Rapid Computers). Mijn 15 GB Western Digital heeft altijd goed dienst gedaan.

Ik had m'n schijf altijd op deze manier ingedeelt:

Win2k - NTFS - 10 GB
no_os - fat32 - 30 GB (files)

Eergister boot ik naar Win2k, krijg tijdens het booten een blauw schermpje, dat er iets fout is met boot_device. Ik pak logischerwijs een win98 opstartflop, fdisk, chkdsk, scandisk, geen fouten, niets aan de hand.

Dan maar een format C: , win2k erop, alles fijn. Vanochtend, kijk ik naar m'n D:\ schijf, en alle mappen zijn gerenamed (incl files) naar bestandsnamen als ñ¾é-- (gekke tekens). Ik dacht aan een virus, maar het is een feit, dat ik na de format, alleen gecertificeerde software / drivers geinstalleerd had. Ik wilde nu echt n's van het probleem af zijn.

Ik startte op met win98 opstartflop, verwijderde alle partities, win2k cdrom erin, en via de setup een NTFS partitie van 40 GB aangemaakt. Installatie ok. Eenmaal in windows aangekomen, wat bestanden downloaden, Partition Magic installeren, en weer m'n D:\ aanmaken. Tijdens partitioneren liep alles vast. Een harde reset, wat weer ertoe lijdde dat ik weer dezelfde bsod kreeg, over booting_device.

Weer format, en ik denk, tweakers.net kan uitkomst bieden, maar natuurlijk eerst research gedaan. PowerMax, het tooltje van Maxtor, wat me wellicht kon helpen, op floppy zetten, booten, korte test, lange test, installatie test, allemaal gedaan, alles was 100% goed.

Dus ik ben ten einde raad, wat kan ik met deze schijf aan :'(
(in topictitels mag je groeten, dit doe ik maar niet, om te voorkomen dat mensen die DENKEN de faq gelezen te hebben, te vermijden :> )

Aanvullende info:
Model: Maxtor 4D040H2
Serial: xxxxxxxx
Firmware: DAH017K0
Cylinders: 79408
Heads: 16
SPT: 63
Max LBA: 80043264

nog een edit: ik ga nu m'n hele partitietabel verwijderen, 4gb fat32 partitie maken, et voila

[ Voor 0% gewijzigd door RedHat op 02-08-2002 20:14 . Reden: aanvullende informatie ]

• RedHat
Oké, hele partitietabel verwijderd, in FDisk een 4GB Fat32 partitie gemaakt, in win2k formatteren als NTFS, toen fdisk gedaan, nieuw station maken met de overige 36 GB

In windows > Kan niet formatteren als fat32, kan niet in de drive komen, dan vraagt ie te formatteren.

* RedHat word hier echt ziek van

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
heb je ook al de grote zware test gedaan met powermax, of alleen de snelle test?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
powermax is gek.

vul gewoon op de rma site van maxtor in dat hij het helemaal niet meer doet, en typ er een mooi verhaaltje bij. dan hoef je namelijk geen powermax code te hebben.

fuck de maxtor rma afdeling. ze hebben mij nu 2x een schijf weer defect retour gestuurd (als hij 2 uur over formatten doet is er iets duidelijk niet goed)

qua rma kan je het beste seagate hebben vind ik. ik had een keer een schijf binnen 4 dagen nieuw binnen. top.

• RedHat
Ik heb www.rapit.nl gemaild, dat is de zaak (lokale pc boer), waar ik hem gekocht hebt. Nu kunnen hun kiezen of ik de schijf moet meenemen ofdat ze een kijkje bij me willen nemen.

Partitioneren gaat echt helemaal kut, spelletje spelen kan niet meer, bijvoorbeeld: F1 2002, schrijft allemaal sjit in m'n geheugen, m'n geheugen wilt dan met m'n hdd gaan praten, dat gaat, maar héél sloom, en op een gegevne moment slaat het hele spel vast, omdat m'n schijf het niet kan bijhouden.

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 20 gb hd van Maxtor. Heb op de site een RMA ingevuld. Na 5 dagen had ik een nieuwe hdd terug. Dus gewoon ff een RMA invullen en opsturen, ben je van de problemen af. 8)

• RedHat
Waar kan ik dat invullen? Ik ben al aan't zoeken op maxtor.com maar echt wijzer word ik er niet van :)

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Hier kan je het RMA fomulier vinden: https://www.maxtor.com/ma...maxtor.com/En/PreDiag.asp

Vul bij de twee vragen het onderste antwoord in, dan is het ook niet nodig om een powermax code te hebben. ;)

Suc6

• RedHat
Dus wat me aangeraden word, is de schijf tegen de muur aan te gooien, dan is ie helemaal kapot :? Ik heb gehoord dat dit wel de beste manier is mbt garantie. Half kapot zeggen ze soms wel n's 'niks aan de hand' ofzo. Ik heb de computer boer GEMAILD ipv daarnartoe gaan, als ze moeilijk doen, via mail, kan ik nog altijd xtra mailtje sturen 'hij is nu helemaal uitgevallen' (dwz; ik heb hem tegen de muur gegooit).

Ti's misschien een zielige manier, zo denk ik er ook over, maar als ik er geen garantie op krijg, ga ik dit zeker doen.
The System Is Not Available.

Our database is offline on Sundays, between the hours of 1:00 A.M. and 8:00 A.M. Pacific Time. If you receive this error during these hours, please try again later.
LoL >:)

Mijn klachten snel op een rij:
Partitioneren gaat opeens heel moeilijk.
MP3 Luisteren + surfen lijkt m'n hdd niet meer bij te houden.
Als ik iets minimaliseer, hapert alles (Foto topic duurt +/- 5 minuten :o ).
Spellen lopen vast, omdat de hdd het niet meer bij houd ofzo

• RedHat
Heb eindelijk een benchmark te pakken die uitwijst dat m'n maxtor schijffie niet helemaal ok is
Maxtor 40 gb, 5400 rpm, 512 kb cache, ATA100

Afbeeldingslocatie: http://www.x-pc.info/zooi/got/benchmark.gif

Zegt genoeg, garantiekwestie of niet :?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
RedHat schreef op 04 augustus 2002 @ 14:22:
Heb eindelijk een benchmark te pakken die uitwijst dat m'n maxtor schijffie niet helemaal ok is
Maxtor 40 gb, 5400 rpm, 512 kb cache, ATA100

afbeelding

Zegt genoeg, garantiekwestie of niet :?
Zolang de schijf nog werkt :), kan je geen garantie gebruiken..

• RedHat
Edit:
Veel mensen raden me toch aan om kaboem doen met schijf, dat ga ik ook doen mochten ze gaan zeiken.
Pagina: 1