ECS k7s6A Power/HDD led werkt niet op juiste aansluiting ?

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier een een ecs k7s6a en mijn power en hdd ledjes werken allen 2 niet !

ik heb ze op de juiste manier aangesloten en ook omgedraaid maar nix werkt..

wie heeft het al gefixt ?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
sluit ze eens op een andere connector aan en raadpleeg de handleiding nog eens goed.
Of kijk even op de website van de makers van je mobo.

• _MaLa_
gfo schreef op 02 augustus 2002 @ 19:33:
sluit ze eens op een andere connector aan en raadpleeg de handleiding nog eens goed.
Of kijk even op de website van de makers van je mobo.
heb glorix effe geadd hier in icq nog een ecs user en heeft ook zelfde probleem.... maar zal effe prutsen.. >:)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

heb hetzelfde probleem met mijn ECS k7s5a ook vanalles geprobeert maar werkt nog steeds niet. :) (niet dat ik het er vind).

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Zelfde hier maar dat was al een beetje duidelijk he ;)

Wel erg suf dat ze dat neit voor elkaar krijgen.

Ik ga nu ff een meter pakken en kijken of er wel wat stroom opstaat.

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:16:
Zelfde hier maar dat was al een beetje duidelijk he ;)

Wel erg suf dat ze dat neit voor elkaar krijgen.

Ik ga nu ff een meter pakken en kijken of er wel wat stroom opstaat.
nu gaat het gebeuren :7 pas op voor de hoge spanningen ! >:)

• _MaLa_
er staan 2 plaatjes hier in k7s6a boekje 1 voor micro atx en 1 voor normaal atx maar geen van beide doet men hdd led het..... beetje vreemd..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon ff prutsen... Boekjes en mobo is idd niet echt duidelijk. Hou er ook rekening mee dat een ledje maar op 1 mannier kan worden aangesloten met de + en de -.... Draai ze ze om dan doet ie t nie.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
bij de K7S5A is het zo dat de power-led een verkeerde aansluiting heeft. Nouja, het mobo heeft de pin-indelingen anders als de connector die bij m'n case hoort...

'k moest er een stukje van de connector voor wegknippen....

Mischien is dit ook het geval bij jou k7s6a...

• _MaLa_
heb mail gestuurd naar ecs kijken wat ze zeggen....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb dit ook gehad.
een collega heeft toen de power led connector aangepast van 3 pins naar 2 pins (de connector van de case dus) je kunt die connectors van de case gewoon met een klein schroevendraaiertje aanpassen dus. toen werkte het. de hdd led werkte zowieso in 1 keer volgens mij.

• _MaLa_
vraag effe hoe die het exact heeft gedaan >:)

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
Gewoon op de normale aansluiting je PW-led aansluiten en van 3, 2 pins maken (doorknippen dus). Je HDD-led kan op de ATX aansluiting.

• _MaLa_
hdd led dus op de onderste 2 pinnen horizontaal ? en waar de plus ? nix werkt nog :)

• _MaLa_
sjares schreef op 03 augustus 2002 @ 07:36:
Gewoon op de normale aansluiting je PW-led aansluiten en van 3, 2 pins maken (doorknippen dus). Je HDD-led kan op de ATX aansluiting.
ik heb alles aangesloten en power led doet het op de L Panel manier... maar de hardisk niet dus heb ik hem als de Panel manier aangesloten ..

de hdd led brand lichter dan de power led heb je dat ook ?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sorry voor t kicken van een oud topic. maar kep t antwoord gevonden voor de power led op de k7s6a en kon het niet laten het hier te posten:

With respect to the "POWER LED" problem: For some reason, they pinned out the power led differently this time. The ground connection isn't next to the "POWER LED" plus(+) pin. You have to remove one of the pins from the connector(I did the + and it was green) and insert it on the "L PANEL" pin #4, "Power Led". The white ground wire needs to go to ground. I put it on the "PANEL", "GREEN LED" pin #4. My case has no "GREEN LED", so nothing was on that set of pins. Now it works fine............

In het nederlands: Knip het 3 potige stekkertje doormidden en plaats de groene draad op Lpanel pin 4 (Powerled) Plaats de witte draad op Panel pin 4 (Greenled)

Kep t met mijn bijde k7s6a bordjes gedaan en eindelijk werkt de powerled.
Pagina: 1