Toon posts:

WD schijven slecht ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was vandaag bij een pc boer hier in de buurt die maxtor en wd schijven verkocht.
Hoor ik daar hij was met WD hd's gestopt in verband met de hoge uitval van de nieuwe schijven, was net van plan om een nieuwe WD800JB te kopen :9 .
Is dit waar of is het grote onzin van deze lokale pc-boer.

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 19:01
ik gebruik al jaren WD`s (no problems) , en er zijn juist ook winkels die bijna alleen maar wd schijven verkopen. ( civ shop utwente)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eh, lijkt me onzin eik... ik heb die schijven in actie gezien, en ze werken prima. Zowiezo ben ik zeer te spreken over de kwaliteit van de WD schijven, dus het lijkt me sterk dat er veel uitval is met die nieuwe schijven :?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01
ik heb nog nooit een wd zien kapotgaan, ik heb er ook maar 5 gehad.

wd sChijven zijn wel goed, (niet de maar wel betrouwbaar _/-\o_ )

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom stopt zo'n winkelier dan ineens met de levering.
Hij zij dat ie de overstap naar segate maakte wegens de betrouwbaarheid.
Het lijkt mij ook sterk, hoor ook alleen maar goede dingen over WD met name over de nieuwe serie.
Het heeft mijn aankoop even uitgesteld naar volgende week wil even meer sites nagaan over eventuele problemen.

• oldman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

Misschien verdient hij er niet genoeg aan en is de winst van seagate groter.

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:39

Elektronicanet

Leds do it!

kleefding schreef op 02 augustus 2002 @ 21:12:
ik heb nog nooit een wd zien kapotgaan, ik heb er ook maar 5 :9~ gehad.

wd sChijven zijn wel goed, (niet de maar wel betrouwbaar _/-\o_ )

Nederlander in België

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 23:11
Mag ik misschien vragen of dat een winkel in Leiden is geweest.
Daar werk ik namelijk en stoppen we met de levering van de WD schijven

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

peterzwet schreef op 02 augustus 2002 @ 21:19:
Mag ik misschien vragen of dat een winkel in Leiden is geweest.
Daar werk ik namelijk en stoppen we met de levering van de WD schijven
Care to elaborate why :?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 23:11
Gewoon om te weten, dit vooral is namelijk nu ook bij ons aan de hand, WD eruit en Maxtor en Seagate erin. Daarom

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet in leiden in het oosten van het land, en die winkel gaat ook alleen maxtor en segate leveren.
Als ik vragen mag waarom stopen ze bij jullie dan met de levering van WD.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:16

Frits Flits

SOUND! Designer

Mijn WD schijf staat denk ik op instorten.. hij tikt als een gek :'(

specs

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Frits Flits schreef op 02 augustus 2002 @ 21:55:
Mijn WD schijf staat denk ik op instorten.. hij tikt als een gek :'(
Tijd voor een nieuwe ;)

March of the Eagles

Verwijderd

Tsja je kan met elk merk pech en geluk hebben, ik heb nu al een jaar of 6 verschillende WD schijven gehad, en er is er nog nooit eentje stuk gegaan, misschien had ik geluk hoor. Maar ik ben er erg over te spreken, en blijf bij WD schijfen :) .

Verwijderd

Nee hoor.. Op het moment zijn er niet echt "slechte" schijven op de markt.. Alleen is het uitval percentage bij sommigen (IBM bijv.) wat hoger. Maar echt slechte schijven niet hoor..

Verwijderd

Is gewoon boelshit wat ze vertellen had ik hier ook maxtor en wd schijven verkocht ie niet meer vanwege hoge uitval volgens hem. Zeg ik tegen hem dat het boelshit is kan ik gelijk uit de winkel vertrekken :(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb momenteel (nog steeds) beide merken, Maxtor en Western Digital in elk van mijn twee systeempjes.

Tot nu toe heb ik slechts met één merk HD problemen gehad; Western Digital.

2 x kapotte 1,2 GB, 1 x kapotte 1,6 en 1 x kapotte 30 GB harddisk. In alle gevallen is de HD door de leverancier en/of WD direct omgeruild. Ondanks alles heb ik niet het vertrouwen in WD verloren.

De Maxtor's (30 GB) vertonen ook soms kuren, maken herrie en worden soms niet tijdens het booten herkend. Wat dan helpt is een Maxtor reparatieproggie draaien waarna de schijven ineens weer 100% zijn.

Conclusie.... ik weet niet meer wat ik als nieuwe HD ga kiezen. Ik wil t.z.t. overgaan op raid 0+1 met 4 identieke schijven dus hou alle topics/testen goed in de gaten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb voornamelijk Quantums gehad, en nooit problemen. WD werd mij altijd al afgeraden, maar ik heb er dus geen ervaring mee op kunnen doen.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, Ik heb meer problemen gehad met Maxtors en IBMs dan met WDs. Is wel een aantal jaar geleden dus hoe het tegenwoordig zit weet ik niet.

Er hangen twee WDC's in m'n server, tot nu toe nog geen problemen.

Expanding the inexpandable

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Mijn WD draait nu 7 maanden zonder problemen, ondanks de baggere koeling die hij de eerste 6,5 maand had...en hij is redelijk stil en snel, top schijfje dus :)

...

Verwijderd

Ik heb zelf een nieuwe WD800 nogwat in m'n pc en tot nu toe (5 maanden ofzow) geen problemen. Ik heb zelfs nog een stuk of 3 WD Caviars rondslingeren (850 MB tot 4 GB) die het ondanks het constant wisselen en verplaatsen nog perfect doen

Verwijderd

Ik koop alleen nog WD's.
Van een stuk of 5 Quantums is er nog één heel.
Van 1 Maxtor is er 1 Kapot.
Alle 7 WD's doen het nog steeds. Sommige zijn idd ook die oude 850 Mb'tjes :)

Mijn 18GB WD-Expert en die nu kapotte Maxtor 15Gb zijn allebei ATA-66, 7200 toeren, en sinds ca. 4,5 jaar nu in gebruik. De laatste 3 jaar bijna 24/7.

Holadiee, doe mij maar WD. ;)

//edit
Final remark:

Ik heb ooit wel, twee keer, een kapotte WD gezien. De ene was een grijs import van Vobis, de ander van zo'n shabby winkeltje op de ceintuurbaan in Amsterdam, ook een grijs import. Geen fabrieks garantie dus.

WD's kun je niet van de fabriek kopen maar alleen van de officiele importeur. Die grijs imports zijn afgekeurde schijven die vernietigd hadden moeten worden. Ze doken wel eens op in Japan en omstreken....
(En in winkeltjes aan de Ceintuurbaan in Amsterdam :P )

Verwijderd

Ik heb hier 4 wd1000bb's in een server hangen, al +- 3/4 jaar. Dingen staan altijd aan, zijn altijd bezig (fileserver/webserver) en hebben geen extra cooling. Helemaal geen problemen, doen het perfect.

Ik ga ook gewoon voor wd.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb twee keer problemen gehad met WD Caviar schijven. Een ging vreselijk tikken en een ander kreeg steeds meer bad sectors. Sindsdien heb ik 't niet meer zo op Western Digital, maar heb er nu nog wel 1 in een systeem hangen die op zich goed draait. Maar ik ben nu meer te spreken over Maxtor.

Verwijderd

veel nuttigs komt meestal niet uit zon topic , want er zijn altijd mensen die dik tevreden zijn en mensen die niet tevreden zijn,

Maxtor schijven bv zijn in het algemeen goed maar toch heb ik slechte ervaringen met ze, maar om dan te gaan zeggen dat Maxtor slecht is? nee, ik had gewoon pech :)

Een WD is altijd een goed en betrouwbaar merk geweest , heb zelf erg goede ervaringen mee, maar kan ik nu zeggen dat WD goed is? nee, ik heb gewoon geluk gehad :)

je begrijpt hem denk ik ;)

Verwijderd

Hier zijn er net 2 van die 120 gb 8 cach dingen kapot gegaan.. Denk dat ze oververhit waren ofzo :) Toch jammer op 240 gieg data kwijt te raken...

Verwijderd

Echt een conclusie kan je er niet uit halen denk ik als je alleen zelf een schijfje hebt gehad en die goed draait. De smart is ook even uit productie geweest omdat hij in het begin kantelde. En niet iedereen is er mee omgevallen hoor. Maar wat ik wil zeggen....het kan natuurlijk zijn dat er een hardware fout in zit of een onderdeel wat niet goed is en dat ze de levering een tijdje stoppen om het probleem te verhelpen ( als dat al niet gebeurd is )

Verwijderd

Ik denk dat het net is als met auto's:
Iemand met een slechte ervaring met bv opel verkondigt vervolgens deat opel slecht is...
Bij mij is nog nooit een hd kapot gegaan, of het nu seagate, maxtor, ibm of wd is. Dus...
Wat ik wel vind van mijn huidige WD800JB is dattie stil is, koel blijft en snel is!
Vergelijk ik mijn gegevens met de RAID-0 scores hier op dit forum, dan blijkt mijn enkele schijf vaak sneller :)
Of ook deze schijf betrouwbaar is, zal blijken als ik er een tijdje mee gedraaid heb. Wel heb ik mijn systeem 16/7 draaien (ik slaap ook nog ca. 8 uur :) en de schijf zit er nu ca. 2 maanden in.

Verwijderd

Topicstarter
Door lothar - Saturday 03 August 2002 01:49

Hier zijn er net 2 van die 120 gb 8 cach dingen kapot gegaan.. Denk dat ze oververhit waren ofzo Toch jammer op 240 gieg data kwijt te raken...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De winlier had het ook over de nieuwe serie , als er bij jou gelijk 2 stuk gaan toeval of niet.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

HDDs zijn bijna allemaal brak op dit moment, gaan er van elk merk veel stuk :{

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
HDDs zijn bijna allemaal brak op dit moment, gaan er van elk merk veel stuk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misschien door het extreme warme weer van de laatste dagen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

tim schreef op 03 augustus 2002 @ 14:21:
HDDs zijn bijna allemaal brak op dit moment, gaan er van elk merk veel stuk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Misschien door het extreme warme weer van de laatste dagen.
ik doelde meer op de afgelopen maanden

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1