Toon posts:

Wireless Intellimouse explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met mijn nieuwe Wireless Intellimouse explorer, http://www.microsoft.com/hardware/mouse/wie_info.asp ,
hij reageert namelijk meestal niet optimaal, als ik mijn muis heeeeeel langzaam beweeg doet m'm cursor namelijk niks. In Counter-Strike is het nog kutter, dan stottert ie als een gek af en toe.

Hiervoor had ik een goedkope Trust Ami Cordless, een 600 dpi muis. Hij reageerde vroeger perfect maar tijdje geleden isie kapot gegaan dus ik moest een nieuwe.
De Wireless intellimouse explorer scanned het oppervlak 6000x per seconde, van een vriend heb ik gehoord dat dat op hetzelfde neerkomt als dpi dus dat zou 6000 dpi worden, 10x zoveel als mn vorige muis dus.

Nu heb ik windows er opzich niet al te veel last van, vaag blijft het wel maar goed.
In Counter-Strike wordt het dus erger, ik heb zo'n vaag vermoeden dat dan aan m'n config ligt, weet iemand dat hoe ik dat kan verhelpen? In Counter-strike is het nogmaals dus zeer duidelijk erger dan in Windows

Ik denk zelf eigenlijk dat het komt doordat ik m'n usb niet goed heb geinstalleerd of iig niet de USB HID. Toen ik em installeerde vroeg Setup mij om het filetje usbhid.sys, ik dus lang zoeken op internet en uiteindelijkg evonden; daarna vroeg hij nog om een paar andere files die ik niet op internet kon vinden, dus ik weer helemaal door troubleshooting van www.microsoft.com heen en uiteindelijk gevonden hoe je systeem files van je win98 se cd-rom af kan halen en gelijk laten werken/installeren. De rest van de files komen dus van de win98se cd, usbhid.sys dus van internet; kan het niet liggen doordat dat filetje outdated is ofzo? Of is m'n USB ingang zelf kapot ofzo? To be honest heb ik de andere nog niet geprobeerd maar het lijkt me sterk dat mn muis sowieso nog zou werken als m'n USB poort waar hij nu in zit kapot is :/

Het ligt trouwens niet aan de channel tussen de Receiver en de muis, die heb ik al 10x veranderd en nog steeds hetzelfde. De afstand van de receiver en de muis is ongeveer 7 cm :p dus daar ligt het ook niet aan. Het ligt ook niet aan de batterijen, die zijn gloednieuw en de indicator in het menu geeft ook aan dat ze nog perfect zijn. Kheb ook een nieuwe muispad gekocht (blauwe, khad gehoord dat een rooie niet goed werkte ofzo, dat had ik eerst) maar still no difference :'(

Dus puliez! Help me! Anders heb ik voor niets 85 euro neergeteld voor dat (prachtige) dingetje!!! 8)7

Verwijderd

Het komt doordat hij het oppervlak langzamer gaat scannen als hij niet gebruikt word, dit alleen voor energiebesparing. :(
Het is gewoon een kwestie van wennen, ik speel zelf ook veel spellen met deze muis.
Het is lastig als je iets precies moet doen, zolang je de muis maar blijft bewegen dan scanned hij het oppervlak 6000x

Verwijderd

Topicstarter
Aah dat meen je niet :'( kan je er niet voor zorgen dat ie gewoon altijd zoveel blijft scannen? mij boeien die extra batterijen niet hoor :) Ik speel Counter Strike, ahum, op hoog niveau en dat gaat echt niet als hij zo blijft stotteren. Ik begrijp het trouwens niet echt; In CS beweeg ik de muis toch ook constant? dus zou hij toch ook niet zo moeten schokken?

-gatt

Verwijderd

Ik weet niet of je kan zorgen dat de muis altijd blijft scannen. Ik had met het spel tactical ops hetzelfde probleem als jij nu hebt. Ik denk dat je eraan moet wennen of dat je de muis moet inruilen voor de niet draadloze versie als dat nog kan, want die blijft altijd scannen.

Verwijderd

Topicstarter
:'( dit is toch ff klote he, een muis van 90 euro die zogenaamd 6000 keer per seconde scanned maar uiteindelijk gewoon geen ruk voorsteld en nog slechter is dan een 600 dpi muis? ik ga nog wel wat documenten ern articelen doorspitten maar toch.. dit is zo kutjes :(

Verwijderd

Topicstarter
DNA wat heb jij eigenlijk gedaan? heb je je muis gehouden of wat? gewoon aan "gewend"?
ksnap trouwens niet hoe je aan een muis went die voor geen ene ruk beweegt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Gatt schreef op 02 augustus 2002 @ 18:52:
De Wireless intellimouse explorer scanned het oppervlak 6000x per seconde, van een vriend heb ik gehoord dat dat op hetzelfde neerkomt als dpi dus dat zou 6000 dpi worden, 10x zoveel als mn vorige muis dus.
Dat slaat echt helemaal nergens op, want dat is appels met peren vergelijken.

DPI is het aantal dots per inch, oftewel de resolutie van de scans die het ding maakt. Heeft in het geheel niks te maken met het aantal plaatjes per seconde.

Zie het als de resolutie van een monitor en de refreshrate.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
en... wat is dan de dpi van m'n muis?

Verwijderd

Topicstarter
hmmpf... ik geloof dat ie maar een dpi van 400 heeft.. das balen. Ik kan em nog wel inruilen, maar voor wat? De intelli Explorer 3.0???? of heeft iemand anders goede ideeën? ik speel veel online games dus ik moet wat hebben dat lekker beweegt :P ohja de razor dinge hoef ik nie :)

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hmmm ik zit een beetje met het zelfde probleem als jij. Heb nu een logitech cordless mouseman wheel maar die is eigenlijk ook niet geschikt voor spelletjes.
Mijn broer heeft de logitech dual optical maar die vind ik ontzetten irritant om vast te houden. En als fanatieke gamer moet je wel een goeie muis hebben en het liefst een optical.
Misschien heeft hier iemand ervaring met de microfsoft intellimouse explorer?

Verwijderd

Mijn microfsoft intellimouse explorer haperd in games en gebruik ik niet meer. Ik heb nu voor mijn spellen een Razer Boomslang 2000 gekocht en dat speelt erg lekker.
Voor het gewone windows werk gebruik ik een simpele compaq scroll muis.

Verwijderd

Topicstarter
euhm ik heb ut: dit helpt iig in q3 engine games; in je console moet je dit typen /m_filter 1

het beweegt gewoon veel soepeler dan :) en als dat neit helpt moet je es die 1 vervangen voor 2. Als het goed is hapert hij dan niet zo. Die razor is trouwens pas ontzettend irri om vast te houden, je drukt bijna altijd op de zij-knop met je duim :P

ik heb trouwens dus de WIRELESS intelli explorer, ik heb veel gehoord over wireless, verdeelde meningen, kan iemand mij misschien serieus goed uitleggen of het nou goed is of niet?

-gatt
Pagina: 1