Acer Laptop Acernote 730i Geef geen Beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier is mij probleem,

Ik heb een relatief oude maar nog steeds in prima staat verkerende laptop
Spec's zijn ong als volgt

Acer/IBM 486SX
16 MB intern geheugen
Monochrome Video kaart (word niet herkend door m'n util)
200MB HD

Model nr = 7301

Nu is het probleem dat ik geen beeld meer krijg. maar als ik er een externe beeldscherm aan koppel doet ie het wel, het lijkt me dus geen videokaart probleem. maarjah ik weet echt helemaal nix van laptop's en dus ook niet waar ik het probleem moet gaan zoeken. Als iemand mij kan helpen graag.

Ik zou em aan m'n neefje geven, maar om er nu ook een monitor bij te geven, wil ik het ventje niet aan doen.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 02 augustus 2002 @ 18:48:
Hier is mij probleem,

Ik heb een relatief oude maar nog steeds in prima staat verkerende laptop
Spec's zijn ong als volgt

Acer/IBM 486SX
16 MB intern geheugen
Monochrome Video kaart (word niet herkend door m'n util)
200MB HD

Model nr = 7301

Nu is het probleem dat ik geen beeld meer krijg. maar als ik er een externe beeldscherm aan koppel doet ie het wel, het lijkt me dus geen videokaart probleem. maarjah ik weet echt helemaal nix van laptop's en dus ook niet waar ik het probleem moet gaan zoeken. Als iemand mij kan helpen graag.

Ik zou em aan m'n neefje geven, maar om er nu ook een monitor bij te geven, wil ik het ventje niet aan doen.
Zo te horen is 'gewoon' het TFT/LCD scherm defect. Dure grap om dat te laten vervangen. Misschien dat de bandkabel beschadigd is?

• CRiMiNaL
dat dacht ik ook jah... maar het is meer alsof het beeldscherm niet wil "starten" als je snapt wat ik bedoel... zit een soort "lamp" in die aan moet springen voordat je wat ziet .

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Heb je niet zo een comboknop erop zitten om te switchen tussen scherm+out/ scherm/ out?
Dat heb ik nl. op mijn Acer zitten. Zit bij mij onder Fn(soort functietoets)+F5. Dan hoor je een piepje en swithed ie van schermmode.

• CRiMiNaL
klopt heb ik ook.... functie toetsen zijn ook om over te schakelen van beeld modus. maar het helpt nix. Begin een steeds groter vermoeden te krijgen dat er idd nix meer aan te redden valt :|

... MMORPG Addict.