winxp hangt tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb net een nieuwe HD gekocht, dus ff de boel opnieuw installeren. Win98 installeert in 1x goed, maar als ik dan winXP wil installeren op een andere partitie hangt de installatie. Ik installeer vanuit win98, dat gaat allemaal goed. Dan moet ie resetten en reboot ie naar een command prompt met een blauw scherm waarin allerlei drivers worden geladen, press f6 voor bla, f2 voor blabla etc.. daarna staat er onder in beeld ' Starting Windows'. Vervolgens wordt het beeld zwart en zit de hele pc vast.

Ik heb nu de volgende specs:
- msi k7t turbo
- hercules ati radeon 8500le
- maxtor d740x 80GB
- sb live

de vorige keer dat ik winxp heb geinstalleerd zag mn systeem er zo uit:
- msi k7t turbo
- geforce 2gts
- maxtor 40GB
- onboard soundkaart

Het vetgedrukte is dus hardware dat veranderd is sinds vorige install. Die hardware heb ik in de loop der tijd veranderd bij eenzelfde winxp install. Dei 80Gb schijf heb ik vandaag gekocht en wordt nu dus voor het eerst gebruikt.

Waardoor kan het komen dat winXP nu ineens hangt tijdens de installatie? Het lijkt me niet dat het ligt aan de nieuwe harddisk. Die heb ik zonder problemen gepartitioneerd met fdisk en geformateerd. Ook win98 installeerde zonder problemen.
Kan het misschien liggen aan mn videokaart? Zijn daar bekende problemen mee met winXP setup? Want met die kaart heb ik dus nog geen windows geinstalleerd.
De SB Live heb ik ook pas later ingebouwd en nog nooit windows mee geinstalleerd.. het lijkt me ook niet dat het aan die kaart ligt :? maargoed, je weet maar nooit...

iemand nog andere ideeen? Het systeem draaide verder altijd goed, dus het lijkt me ook niet dat er brakke hardware in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
heb net ff mn hercules radeon vervangen door een simpel S3 kaartje, en de sb live euit gehaald. Nu start ie gelukkig wel door op dat punt. Ik hoop dat het nu verder wel goed gaat...

Maar toch vreemd dat ie hangt. Ik heb geen zin om nog te gaan testen of het nu aan die hercules of aan de sb live lag.. maar hebben meer mensen hier porblemen mee gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat die soundblaster nog al wat problemen kan opleveren. Bij Windows Update kom je dat ding ook vaak tegen. Verder schijnt Service Pack 1 van XP er ook iets over te hebben. Geheugenlek of zo die gefixed is. Ik heb dezelfde kaart en ik kreeg XP wel aan de praat. Het geluid was af en toe trouwens bagger. Mijn probleem met XP was een kapotte geheugenbank. XP heeft moeite met geheugentjes die niet 100 % zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik had inderdaad ook nog extra geheugen in de tussentijd bijgeplaatst (256->512). Maar daar lag het gelukkig niet aan. Inmiddels is ie al geinstalleerd (ik post dit vanaf de betreffende pc :)). Maar ik ga zo ff die sb live en hercules 8500 terugzetten. Hopelijk dat ie dan niet weer vaag gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18
Het is de videokaart, heb dit probleem dit weekend ook gehad.
Had eerst een ASUS V3800 TNT 2 kaart, nu een ASUS V8420 Geforce 4 kaart.
Bijkomend probleem is vooral dat ik én de kaart én de monitor tijdelijk moest vervangen (huidig tft scherm heeft alleen DVI-ingang)

Ben van plan deze 'oude' monitor en kaart te verkopen, maar hoe moet ik in de toekomst Win XP ooit nog succesvol opnieuw installeren?

- enne, hoe zit dat nu met de search functie van GoT?-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het lag bij mij denk ik ook aan de videokaart, maar XP draait nu verder prima. Maar ik vind het idd ook best wel irritant; ik heb dan gelukkig nog wel een oud s3 kaartje liggen, maar toch erg omslachtig dat omwisselen. Ik kreeg het zowel bij win2k als bij winXP. En het maakt ook niet uit of ik installeerde vanuit windows 98 of direct vanaf de cd booten. Erg vaag dit en ik heb er ook nooit eerder van gehoord. Misschien dat een bios setting (of bios update) helpt.

En over die search, check mn sig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:18
Ik heb laatst nog ff gezocht naar dit probleem en het ligt dus aan de award bios versie rond 2000. Bios updaten schijnt wel te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Palomar schreef op 02 August 2002 @ 18:24:
ik heb net een nieuwe HD gekocht, dus ff de boel opnieuw installeren. Win98 installeert in 1x goed, maar als ik dan winXP wil installeren op een andere partitie hangt de installatie. Ik installeer vanuit win98, dat gaat allemaal goed. Dan moet ie resetten en reboot ie naar een command prompt met een blauw scherm waarin allerlei drivers worden geladen, press f6 voor bla, f2 voor blabla etc.. daarna staat er onder in beeld ' Starting Windows'. Vervolgens wordt het beeld zwart en zit de hele pc vast.

Ik heb nu de volgende specs:
- msi k7t turbo
- hercules ati radeon 8500le
- maxtor d740x 80GB
- sb live

de vorige keer dat ik winxp heb geinstalleerd zag mn systeem er zo uit:
- msi k7t turbo
- geforce 2gts
- maxtor 40GB
- onboard soundkaart

Het vetgedrukte is dus hardware dat veranderd is sinds vorige install. Die hardware heb ik in de loop der tijd veranderd bij eenzelfde winxp install. Dei 80Gb schijf heb ik vandaag gekocht en wordt nu dus voor het eerst gebruikt.

Waardoor kan het komen dat winXP nu ineens hangt tijdens de installatie? Het lijkt me niet dat het ligt aan de nieuwe harddisk. Die heb ik zonder problemen gepartitioneerd met fdisk en geformateerd. Ook win98 installeerde zonder problemen.
Kan het misschien liggen aan mn videokaart? Zijn daar bekende problemen mee met winXP setup? Want met die kaart heb ik dus nog geen windows geinstalleerd.
De SB Live heb ik ook pas later ingebouwd en nog nooit windows mee geinstalleerd.. het lijkt me ook niet dat het aan die kaart ligt :? maargoed, je weet maar nooit...

iemand nog andere ideeen? Het systeem draaide verder altijd goed, dus het lijkt me ook niet dat er brakke hardware in zit.
Ik heb EXACT hetzelfde probleem (alleen dan met een ander moederbord). Ongeveer 2 maanden geleden mijn trouwe Voodoo 3 vervangen door een Point of View GF4 Ti4200 64MB. Windows XP herkende de kaart moeiteloos en alles liep als een zonnetje. Nu ik problemen heb met ADSL en hdd wilde ik een verse win XP install doen op een frisse nieuwe hdd (WD800JB). Verder krijg ik dus ook een zwart scherm bij "Setup is starting windows". De toestenbordlichtjes lichten even op en gaan dan uit. Er zijn verder geen vreemde geluiden ofzo, het beeld valt weg en de computer reageert nergens meer op.

Hieronder mijn specs:
MSI K7T Turbo (met onboard sound)
AMD Thunderbird 1200MHz + Silverado koeler
2 x 128 MB Mushkin PC133 REV2
Poitn of View GF4 Ti4200 64MB (not overclocked)
Antec SX830 kast met 300 Watt Antec voeding
Plextor PlexWriter 16/10/40A
Western Digital 800JB hdd
IBM 75GXP 30 GB (deze geeft problemen)
IBM 20 GB (werkt nog als een zonnetje alleen beetje langzaam)
3Com 10Mbit ethernetkaart
Diamond Supraexpress 56K6 modem

Ik heb alle overbodige onderdelen al verwijderd, mar het helpt allemaal niets. Ook elke willekeurige combinatie van hdd's biedt geen soelaas.

Heb ook al 3 verschillende versies van win XP geprobeerd (geleend van vrieden en kennissen).

Het is naar mijn mening echt een hardwareprobleem. Ik verdenk de GF4 ervan de oorzaak te zijn, dat ga ik nog testen door met een simpel PCI videokaartje van een vriend win XP te installeren.

Ik ga proberen een nieuwe BIOS voor mijn mobo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Mijn probleem is opgelost door de bios van het mobo te flashen van versie 2.5 naar versie 3.6. Volgens MSI was het een bekend probleem dat gefixed is in een van de biossen.
Pagina: 1