ik heb net een nieuwe HD gekocht, dus ff de boel opnieuw installeren. Win98 installeert in 1x goed, maar als ik dan winXP wil installeren op een andere partitie hangt de installatie. Ik installeer vanuit win98, dat gaat allemaal goed. Dan moet ie resetten en reboot ie naar een command prompt met een blauw scherm waarin allerlei drivers worden geladen, press f6 voor bla, f2 voor blabla etc.. daarna staat er onder in beeld ' Starting Windows'. Vervolgens wordt het beeld zwart en zit de hele pc vast.
Ik heb nu de volgende specs:
- msi k7t turbo
- hercules ati radeon 8500le
- maxtor d740x 80GB
- sb live
de vorige keer dat ik winxp heb geinstalleerd zag mn systeem er zo uit:
- msi k7t turbo
- geforce 2gts
- maxtor 40GB
- onboard soundkaart
Het vetgedrukte is dus hardware dat veranderd is sinds vorige install. Die hardware heb ik in de loop der tijd veranderd bij eenzelfde winxp install. Dei 80Gb schijf heb ik vandaag gekocht en wordt nu dus voor het eerst gebruikt.
Waardoor kan het komen dat winXP nu ineens hangt tijdens de installatie? Het lijkt me niet dat het ligt aan de nieuwe harddisk. Die heb ik zonder problemen gepartitioneerd met fdisk en geformateerd. Ook win98 installeerde zonder problemen.
Kan het misschien liggen aan mn videokaart? Zijn daar bekende problemen mee met winXP setup? Want met die kaart heb ik dus nog geen windows geinstalleerd.
De SB Live heb ik ook pas later ingebouwd en nog nooit windows mee geinstalleerd.. het lijkt me ook niet dat het aan die kaart ligt
maargoed, je weet maar nooit...
iemand nog andere ideeen? Het systeem draaide verder altijd goed, dus het lijkt me ook niet dat er brakke hardware in zit.
Ik heb nu de volgende specs:
- msi k7t turbo
- hercules ati radeon 8500le
- maxtor d740x 80GB
- sb live
de vorige keer dat ik winxp heb geinstalleerd zag mn systeem er zo uit:
- msi k7t turbo
- geforce 2gts
- maxtor 40GB
- onboard soundkaart
Het vetgedrukte is dus hardware dat veranderd is sinds vorige install. Die hardware heb ik in de loop der tijd veranderd bij eenzelfde winxp install. Dei 80Gb schijf heb ik vandaag gekocht en wordt nu dus voor het eerst gebruikt.
Waardoor kan het komen dat winXP nu ineens hangt tijdens de installatie? Het lijkt me niet dat het ligt aan de nieuwe harddisk. Die heb ik zonder problemen gepartitioneerd met fdisk en geformateerd. Ook win98 installeerde zonder problemen.
Kan het misschien liggen aan mn videokaart? Zijn daar bekende problemen mee met winXP setup? Want met die kaart heb ik dus nog geen windows geinstalleerd.
De SB Live heb ik ook pas later ingebouwd en nog nooit windows mee geinstalleerd.. het lijkt me ook niet dat het aan die kaart ligt
iemand nog andere ideeen? Het systeem draaide verder altijd goed, dus het lijkt me ook niet dat er brakke hardware in zit.