Toon posts:

mySQL installatie MISLUKT!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
./configure --prefix=/usr/local/mysql --with-unix-socket-path=/tmp/mysql.sock --with-mysqld-user=mysql

make

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
gcc -DDEFAULT_CHARSET_HOME=\"/usr/local/mysql\" -DDATADIR=\"/usr/local/mysql/var\" -DSHAREDIR=\"/usr/local/mysql/share/mysql\" -DUNDEF_THREADS_HACK -DDONT_USE_RAID -I./../include -I../include -I./.. -I.. -I.. -O3 -DDBUG_OFF -c libmysql.c  -fPIC -DPIC -o .libs/libmysql.lo
libmysql.c: In function `mysql_real_connect':
libmysql.c:1325: warning: passing arg 5 of `gethostbyname_r' from incompatible pointer type
libmysql.c:1325: too few arguments to function `gethostbyname_r'
libmysql.c:1325: warning: assignment makes pointer from integer without a cast
make[2]: *** [libmysql.lo] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/raqtweak/mysql/mysql-3.23.51/libmysql'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/raqtweak/mysql/mysql-3.23.51'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

Hoe kan dit? Wat doe ik fout dan??

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
Welk OS? Alle development libs geinstalleerd?
code:
1
CFLAGS=-O3 -mpentiumpro CXX=gcc CXXFLAGS=-O3 -mpentiumpro ./configure --enable-shared --without-readline --enable-assembler --with-mysqld-user=mysql --with-unix-socket-path=/var/run/mysqld/mysqld.sock --prefix=/usr --exec-prefix=/usr --libexecdir=/usr/sbin --sysconfdir=/etc/mysql --datadir=/usr/share --localstatedir=/var/lib/mysql --infodir=/usr/share/info --includedir=/usr/include --mandir=/usr/share/man

Gebruik ik om MySQL te bakken (eig alleen de Makefile te maken; van de Debian maintainer afgekeken)

Verwijderd

Topicstarter
heb GCC geupdate... volgens mij werkt ie nu (draait nog steeds)

Verwijderd

Je moet idd eerst je GCC updaten naar een versie hoger dan 2.9.6.
Anders krijg je die vage gethostbyname_r errors

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
2.96 is een versie die nooit bestaan heeft, dat heeft Redhat ervan gemaakt. Beetje debiel: een CVS versie als "stable" laten voordoen en dan je hele distro ermee compileren.
MySQL compileert goed met GCC-2.95.x en GCC-3.1, andere versies hoef je niet te proberen, das gewoon bagger (ouder dan 2.95.x zou wel moeten werken, maar 2.95 en 3.1 zijn altijd 100% zeker)

Verwijderd

6 was een typo ;) sorry :)
Pagina: 1