[XP] Microsoft stopt met aanbieden Java VirtualMachine in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57217

Topicstarter
Ik krijg om de 5 minuten surfen een popup met INSTALL ON DEMOND waarin wordt gevraagd of ik de JAVA VIRTUAL MACHINE wil downloaden. Natuurlijk wil ik dit wel - daar ik net XP opnieuw heb geïnstalleerd.

Klik ik OK
Wordt je naar een Microsoft pagina doorgestuurd waarin staat dat Microsoft geen Java VM meer aanbied voor XP :(

Nu worden diverse applets of andere Java toepassingen niet weergegeven binnen IE. HOE kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
http://java.sun.com/ Daar java vandaan halen? :)

ik geloof trouwens dat java wel in XP SP1 komt te zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:24
Java downloaden van java.sun.com :)

En JVM wordt al een tijdje niet meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Buzzman schreef op 02 augustus 2002 @ 17:44:
ik geloof trouwens dat java wel in XP SP1 komt te zitten :?
Geloof het ook ja, dat ze het er toch weer wel in gaan stoppen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 20:24

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Bij SP1 gaat inderdaad een JVM geleverd worden, maar dit is een oude versie (1.1 geloof ik). Ik raad je aan de Java VM van java.sun.com te downloaden, dan heb je gelijk de nieuwste versie (1.4).

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Wildfire

Joy to the world!

Aha... ik vond het al zo vaag dat m'n oom z'n XP om de VM zat te zeiken en ik dat zelf nooit had gezien... maar dat kwam omdat ik XP had geïnstalleerd toen de VM nog wel normaal te downloaden was...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Iemand toevallig de java vm ergens stiekum gemirrord ?
Want dat spul van java zelf mot xp niet echt :/

* Anoniem: 26298 haat monopolisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 26298 schreef op 02 augustus 2002 @ 18:53:
Iemand toevallig de java vm ergens stiekum gemirrord ?
Want dat spul van java zelf mot xp niet echt :/

* Anoniem: 26298 haat monopolisten
Werkt gewoon hoor... http://java.sun.com/getjava/download.html

Zojuist geïnstalleerd, no problemo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32735

Microsoft brengt geen nieuwe JAVA meer uit omdat er zoveel problemen mee zijn. En daar willen ze vanaf. Dus wat is dan hun oplossing: Laat de klanten maar smoren dan halen ze het maar ergens anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op 02 augustus 2002 @ 18:54:
[...]

Werkt gewoon hoor... http://java.sun.com/getjava/download.html

Zojuist geïnstalleerd, no problemo.
Het werkt alleen niet zo lekker als vm bepaalde grotere applets slikt ie6 niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff gezocht

voor de mensen die vm willen hebben

http://www.3danywhere.com/vm/msjavx86.exe

een linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57217

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het werkt weer uitstekend met JRE 1.4.1

THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34155

Ik had ook net mijn PC opnieuw geinstalleerd heb nu 'Java Web Start 1.0.1' installeerd.... Die kun je nog sneller installeren ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Ik adviseer om niet de SUN versie te installeren, ik heb deze geprobeert en alleen maar ergernis gehad. Websites die niet juist werkte, effecten die niet juist werken.
Na het installeren van het bestand msjavx86.exe werkte alles wel juist!

het is maar een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Anoniem: 36681 schreef op 04 augustus 2002 @ 00:24:
Ik adviseer om niet de SUN versie te installeren, ik heb deze geprobeert en alleen maar ergernis gehad. Websites die niet juist werkte, effecten die niet juist werken.
Na het installeren van het bestand msjavx86.exe werkte alles wel juist!

het is maar een tip!
Misschien komt dit omdat er in die Java applets geen correcte Sun-java gebruikt wordt (MS-extensies...)? In heel wat applets wordt er Java-code gebruikt die is geschreven en getest voor die MS-VM maar vermits die VM slechts tot Java 1.1 (oid) ondersteunt (er is een wereld van verschil tussen 1.1 en 1.4), kan het gebeuren dat in die code deprecated stuff gebruikt wordt die dan ook in latere Java-versies verwijderd is. Resultaat: applet werkt niet.

Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van het gebruik van de Sun-VM (of een andere recente VM) en indien een applet niet werkt, breng je de webmaster op de hoogte.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 07:12
Ik werkte een tijdje terug met win2k en dat ging met Java applets een stuk vlotter als nu ik de officiele versie heb onder win XP (versie 1.4.X). Ik vindt deze nog al log en zwaar bij sommig websites zeer irritant :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 21:43
Ik ben het 100% eens met Schot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
schot, Samplex:
Als je de sticky in dit forum had gelezen, zag je dit stukje tekst staan in de uitleg waarom je Sun Java moest nemen:
LET OP!

De nieuwste versie van Sun Java, versie 1.4.0, is nog in ontwikkeling. Uit ervaring is gebleken dat deze versie lang niet altijd lekker loopt met de verschillende applicaties, waaronder DigiChat. Het is daarom aan te raden om versie 1.3.0 te downloaden. Deze versie is stabiel en nog altijd de best presterende Javaversie van allemaal. De link verderop verwijst daarom ook naar versie 1.3.0 van Sun Java.
Probeer dus de 1.3.0 versie van Sun Java eens, die moet een stuk beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

gewoon zo belachelijk dat ze dat gedaan hebben. Java is ondertussen de meest belangrijke programmeertaal geworden ook voor het web wordt het alleen maar belangrijker en dan gaan ze de VM weg halen. Heb ondertussen al een tijdje de Java plugin gedownload van Sun maar die geeft constant foutmeldingen ed. :( ga maar eens kijken of de nieuwe nu wel wel werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 19:47
Gebruik toch lekker de Microsoft variant. Die heeft bij mij altijd prima gewerkt en is tenminste een beetje vlot. Die Sun troep is baggertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 19:50
Microsoft brengt de JVM niet meer online uit omdat SUN moeilijk loopt te doen met Rechtzaken etc. (Ze mogen um dus niet meer online aanbieden) De enige manier om um te krijgen via MS is wachten op windows XP SP1 of VJ++ licentie.

Edit: Oja, dat betekend dus dat via SP1 download er ook geen JVM is, alleen via CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37993

BigM321 schreef op 12 augustus 2002 @ 00:32:
Microsoft brengt de JVM niet meer online uit omdat SUN moeilijk loopt te doen met Rechtzaken etc. (Ze mogen um dus niet meer online aanbieden) De enige manier om um te krijgen via MS is wachten op windows XP SP1 of VJ++ licentie.
Wordt die sp1 straks niet zodanig secured dat je je pc mag gaan formatteren, met een (laten we zeggen) minder legale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 19:50
Anoniem: 37993 schreef op 12 augustus 2002 @ 03:53:
[...]

Wordt die sp1 straks niet zodanig secured dat je je pc mag gaan formatteren, met een (laten we zeggen) minder legale versie?
Er wordt inderdaad een check gedaan op 'illegale' keys. So what? Heb je toch alleen last van als je niet een officiele key hebt? Strakke actie, moesten ze elke maand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ROFL normaal is MS altijd zo super slecht omdat ze van alles jatten van andere bedrijven en dit gaan aanpassen, maar nu vinden de meeste mensen in deze thread het opeens jammer dat MS hier met een enkel klein onderdeeltje mee gestopt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45277

Ik heb vorige week nog de Microsoft Java VM geïnstallert op windows XP via de windows update site. Het staat er niet meer tussen als Java VM maar als een update voor de VM. Nadat ik deze geïnstalleerd had kreeg ik de popup niet meer en werkte Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb winXP opnieuw geinstalleerd omdat de SP1 niet lekker liep.

maarja nu dus het java probleem (grrr)
Daar ik veel met de postbank werk werkt de MS java variant het beste voor mij, maar goed ik deze geinstalleerd, de software vraagt voor een reboot en dat doe ik dus ook.

Het vreemde is nu nadat ik JAVA geinstalleerd heb vraagt ie nogsteeds naar de java plugin om te downloaden, als ik op annuleren klik werkt de pagina niet klik ik op downloaden kom ik dus op de MS pagina terecht en daar staat niks zoals bekend. Ik sluit de browser van de MS site af en voila de website werkt nu wel!!
Echter dit gebeurd me dus ELKE keer als ik op een website komt waar je dus java nodig hebt, ik heb JAVA nu al 3 keer geinstalleerd en telkens hetzelfde.

Iemand een idee wat dit nu weer is en hoe ik die MS JAVA dus normaal werkend krijg?
(heb MS java nodig ivm bankieren van de postbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb ik nou aan dat antwoord?

Ik zei al ik heb die windows java al, ook geinstalleerd maar nog steeds krijg ik meldingen dat ik hem moet installeren.

Mijn vraag is HOE krijg ik die java GOED geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
[nohtml]
Anoniem: 36681 schreef op 23 oktober 2002 @ 21:36:
Wat heb ik nou aan dat antwoord?
Niks?
Ik zei al ik heb die windows java al, ook geinstalleerd maar nog steeds krijg ik meldingen dat ik hem moet installeren.

Mijn vraag is HOE krijg ik die java GOED geinstalleerd.
Op mijn link staat toch dat je beide VM's moet hebben :?
Ik hoor je ook niet over die optie die wordt genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Ik heb Microsoft VM ook nog even gemirrored... Dus de originele VM van Microsoft, diegene die nu in SP1 zit verwerkt! :)

Klik hier om 'm te downen!
* plat
(Als die niet werkt gewoon ff copy/paste naar je Address Bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Die staat ook in de sticky topic die ik net aanhaalde hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het probleem (was) dat het niet werkte ook niet wat jij in die vorige links omschreef, heb het inmiddels werkend gekregen door een paar patches te installeren van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

blackd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:19:
Die staat ook in de sticky topic die ik net aanhaalde hoor.
Je hebt volgens mij een beetje moeite met lezen, ik zei: ook gemirrored, wat is daar nou mis mee dan :? Als de ene niet (meer) werkt is er nog een mirror :)

sorry voor de flame!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Mja, ik zie 't nut er niet van in :o maar, oke, fine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65007

Ik krijg vaker met java een probleem dat ie een module niet kan vinden of laden, met IE had ik dat nooooit! :( bij domino mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN*** volg de stappen die in 't tweede bericht staan eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65007

Ok, thnx
Pagina: 1