Netwerk verkeer inperken

Pagina: 1
Acties:

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
Hallo,

ik zal eerst de situatie thuis beschrijven. Momenteel deel ik op PC 1 een internet (kabel) verbinding mbv SpoonProxy (<-heel izi)

Via een switch kunnen wij thuis met PC2 + Laptop gewoon server + p2p programma's gebruiken.

Alleen als ik zelf achter pc1 zit en mijn broer zit via pc2 lekker te downen +150kb/s dan gaat pc1 een beetje moeilijk doen (je kan zelf nix meer doen op je pc), hij loopt echter niet vast.

Wat ik dus wou doen is het (locale) netwerk verkeer inperken. zodat mijn broer van pc2 <-> pc1 maar met slecht 80 kb/s kan surfen en p2p-programma's kan gebruiken.

Enig idee hoe ik dit zou moeten doen?

Zelf zou ik op wel willen zoeken op internet maar ik zou niet weten hoe dat in het engels zou heten.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Waarschijnlijk neemt dat sharinmg progje van je een groot deel van je resources in. Maar sinds waneer ga je je interne netwerk inperken, ik wil juist meer interne bandbreedte -> next step gigabit <- Maar je zou kunnen proberen om een andere sharing progje te gebruiken, zie ook het volgende topic: Hoe deel ik Internet ?

buit is binnen sukkel

• falcon4ever
Nee, internet delen lukt allemaal perfect.
En het geheugen gebruik valt best mee, maarja kheb ook maar een 500 mhz AMD 64 ram pctje.
Het gaat er mij alleen om dat het lokale verkeer niet zo erg moet worden zodat ik niet meer op PC1 kan werken of gamen. (Doordat mijn broer FF een film verplaatst of een fotoalbum overhevelt van pc1 naar pc2)

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met sygate home netwerk of de prof netwerk kan je bandbreedte instellen
kheb er niet mee gewerkt dus kan je ffies niet uitleggen hoe je dat moet instellen maar kom je vast wel uit :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Wat jij doet kan een 386 ook, dus er klopt iets niet. Het kan aan het programma liggen of aan je netwerk drivers.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Wacht even maar nu heb je het over iets compleet anders, eerst had je het over dat je broer aan het downloaden was met 150kB (1200kb), wat opzich voor een intern netwerk traag is. Terwijl een normaal ethernet toch minimaal 10mb of 100mb is.

Maar dat sharings progje of je netwerk drivers zijn een beetje vaag want ik draai hier rustig op een k6 @ 200mhz met 92 mb ram een hele reeks serverprogjes (samba, apache, mysql, proxies, mail, pop3, imap etc etc) en dan kan ik rustig lokaal werken terwijl ik aan het surfen ben en aan het leachen ben van mijn fileserver, heb het net nog ff voor je getest, maar dit duid duidelijk op een probeel met je deelproje of je os.

buit is binnen sukkel

• falcon4ever
ik zal sygate wel ff checken. Btw als mijn broer met 200 kb/s aan het downen is gaat deze pc (pc1) vet hard ratelelen. Kweenie waarom maar het zal wel.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
-misschien een geheugen probleem? ratelen van je hd zegt iets over swappen...

Ik wil graag bandbreedte inperken vanaf het internet naar andere toe om te voorkomen dat als iemand ff vet zit te downen anderen ook kunnen downen, maar dan dus gedeeld.
Zoiets: een verbinding van 10kb/s:
PC1: 3,3 kb
PC2: 3,3 kb
PC3: 3,3 kb

en gewoon standaard, dus ook als gebruikers van pc 2 + 3 er niet zijn blijft 1 op 3,3 kb lope. Ik gebruik winroute en zit niet te springen om sygate. winroute draait onder nt4 sp6. Iemand idee? (liever niet dat ook het interne netwerk naar de server langzamer wordt, maar als het niet anders kan mag zo´n soort oplossing ook)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Als je maar 64MB RAM hebt is de aankoop van geheugen HEEL erg aan te raden, kost je niet veel en het is een persoonlijke performanceboost... Een keertje formatteren zal in jouw geval waarschijnlijk ook wonderen doen. (of kijk is in het meest rechter tab-blad van start --> uitvoeren --> msconfig en klik daar is wat vinkjes weg).

* Steven denkt aan een slecht geconfigureerde PC met teveel services op de achtergrond...

Verwijderd

Heb je niet nog ergens een oude 486 ofzo rond vliegen. Gebruik die dan als een dedicated router met een kleine linux distro erop. Dan heeft niemand meer ergens last van.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
hebben jouw computers vleugels?? ( misschien red-bull gegeven B) )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

koop minimaal 64mb ram erbij en je probleem is als het goed is opgelost ook zal ik een deel programma gebruiken. die belasten namelijk je processor meestal een stuk minder dan dat windows dat doet.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Waarom gebruikt de topicstarter eigenlijk niet gewoon ICS van windows. Ik denk dat die minder resources gebruikt als een extra programma. Gewoon ff verbinding delen aanvinken bij de internet verbinding en bij alle andere computers het ip adres van de internet computer opgeven als gateway.
Pagina: 1