ik heb ook een dikke koeler op mijn cpu zitten (XP1900+)
en een voor, en een achter
en het draait hier nog steeds op 56 graden stressed
dus graag wat pics en meer info ter verheldering,
aangezien het er ook vanaf hangt wat voor kast je hebt, en wat voor fans je gebruikt
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
K P M L K
K P M L K
K P M L K
K P M L K
legendae: K=Koeler; P= Processor; M = Mobo; L = Monteerplaat moderbord
Hij koelt zijn mobo dus langs achter, dus kan de processor langs daar ook meer hitte kwijt.
kleine typfoutjes
ehm, das toch gewoon standaard intake en outtake combinerenSquall-sX schreef op 02 augustus 2002 @ 17:17:
hij heeft de fans aan de achterkant van het moederbord en die ene op volle toeren vanvoor aan het moederbord geloof ik. dus zo
K P M L K
K P M L K
K P M L K
K P M L K
legendae: K=Koeler; P= Processor; M = Mobo; L = Monteerplaat moderbord
Hij koelt zijn mobo dus langs achter, dus kan de processor langs daar ook meer hitte kwijt.
edit:
kleine typfoutjes
of mis ik hier iets
van links naar rechts he?Squall-sX schreef op 02 augustus 2002 @ 17:27:
je mist het feit dat je bij outtake en intake geen plaat ertussen hebt zitten. Ik geloof dat je de tekening verkeerd zit, daarom dat ik da achterplaat erbij gezet heb. Bij outtake en intake denk je vanachter en vanvoor, wij zijn eigenlijk beizg over de linker en rechterzijkant.
hmm, ja
niet echt ideaal als je kast dicht tegen de muur staat,
maar het zou wel eens kunnen werken (geen idee)
kun je niet voor wat pics zorgen?
(btw, werken jullie samen ofzow? is namelijk een beetje verwarrend, toch geen cloontje he?

Waar het hier dus infeite gewoon om gaat is dat hij zo koel is. Er zit een standaard AMD koeler op (60mm fan) dus daar is niks verandert alleen 3 fans in de kast.
p.s. en dat je standaard meer fans in je kast pleurt is niet altijd standaard. En het maakt geen herrie.. althans niet meer dan normaal.
p.s2 Ken de hele persoon Squall-sX niet eigenlijk
pics van de temperatuur:
stressed:

iddle:
En wat is daar zo bijzonder aanDa Monkey schreef op 02 augustus 2002 @ 16:56:
He mensen,
Ik wilde even mededelen dat het me gelukt is om met eenvoudige luchtkoeling de proc op 48 graden stressed te krijgen iddle 39
Mijn AMD XP loopt gemiddeld op 45 graden stressed en 37 graden idle.
Gewoon met één El Cheapo Coolermaster CPU coolertje (wel met Arctic Silver III koelpasta) en één 80mm intake fan en één 80mm outtake fan.
Omdat ik me hier verwonder over mensen die een AMD XP hebben die dan temps hebben van 65 of hoger.. daarom.warp schreef op 02 augustus 2002 @ 18:28:
[...]
En wat is daar zo bijzonder aan
Gewoon met één El Cheapo Coolermaster CPU coolertje (wel met Arctic Silver III koelpasta) en één 80mm intake fan en één 80mm outtake fan.
Da vind ik best wel koel...warp schreef op 02 augustus 2002 @ 18:28:
[...]
En wat is daar zo bijzonder aan
die van mij draait idle ergens in de buurt van de 47 en stressed 55 of zo...
maar bedoel je nu ook dat je van rechts naar links koelt,Da Monkey schreef op 02 augustus 2002 @ 17:34:
afbeelding
Waar het hier dus infeite gewoon om gaat is dat hij zo koel is. Er zit een standaard AMD koeler op (60mm fan) dus daar is niks verandert alleen 3 fans in de kast.
p.s. en dat je standaard meer fans in je kast pleurt is niet altijd standaard. En het maakt geen herrie.. althans niet meer dan normaal.
p.s2 Ken de hele persoon Squall-sX niet eigenlijk
pics van de temperatuur:
stressed:
afbeelding
iddle:
afbeelding
of gewoon van voor naar achter
* Crash Crash get's a bit confused
Als er één ding is wat ik geleerd heb de afgelopen jaren dan is het wel dat CPU temp-metingen altijd zo scheef als de pest zijn. Eigen precieze thermometer dicht bij de core en er een graad of 5-10 bij optellen vind ik persoonlijk een stuk betrouwbaarder...
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Moeten we hier nog op reageren ofzo?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:40:
ja woei , nothing special . ik heb een amd xp als server @ kast 12C en cpu 23 C stressed , TIP KOOP GEEN GIGA KOELER MAAR HAAL DIE KAST TEMP OMLAAG
in dat geval: STOER HOOR!!!
Verder, zekers mooie temps, vriend van me zn TB1400 zou jaloers op die temps zijn
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hoe krijg je die temps zo laag als het buiten 30 graden is ?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:40:
ja woei , nothing special . ik heb een amd xp als server @ kast 12C en cpu 23 C stressed , TIP KOOP GEEN GIGA KOELER MAAR HAAL DIE KAST TEMP OMLAAG
Jah, zoiets heb ik ook... Mn pomp ging kaduuk, mocht van kameraad zijn el-cheapo luchtkoeler lenen, AS2 op geklaaid, geen casefans (duh, waterkoelingVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:38:
Mijn 1800+ = nu idle 51 stressed 53 ong.
Ik slaap: gaat hier om een XP2000+ (watergekoeld is'ie 39, maar daar werk ik nog aan
oeps.. of word t nu een opsom topic
Verwijderd
stoer aightVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:40:
not heo wil je onder de 25c komen de lucht is al 25 c dus daar kom je echt niet onder
t-mug heeft een pompje voor zijn WC gevonden 5300geile liters per uur _/- en dat voor 45 euro inclusief btw \o_
Nou wil ik niet helemaal storen. Maar in een gemiddeld huishouden is het aangenaam warm. Bijvoorbeeld 18~20 graden. 12 graden is errug koud voor in huis. Vertel mij eens HOE ik zonder koelelemten enzo, dus enkel met luchtkoeling. me kast koud (12 graden) ga krijgen?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 18:40:
Als het trouwens 12 graden bij je binnen is moet je echt de verwarming hoger zetten, of zit je in de achtertuin, want das niet goed voor je jognen
5300 is dah nie wat overkill? ik heb 1250 eheim met 3 WCblokjes (CPU/GPU/chipset) en 2 rads en blijft mn 1900xp stable op 35 graden (met 28 kamertemp).Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:04:
[...]
stoer aight
not heo wil je onder de 25c komen de lucht is al 25 c dus daar kom je echt niet onder
t-mug heeft een pompje voor zijn WC gevonden 5300geile liters per uur _/- en dat voor 45 euro inclusief btw \o_
[bla]deze is cool
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Zodra ik de casefans aanzet daalt de CPU idle temp tot 55c en de casetemp tot 31c.
Verschil is wel dat ik nu een retestil systeem heb, wat gewoon soepel en stabiel draait.
De voeding draait ook op silence mode (700rpm).