3com 3c905c + Asus A7V266-E Probleem!

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Een vriend van mij heeft de volgende setup:

Asus A7V266-E
AMD XP 1700+
512Mb. DDR
Maxtor HD
Radeon 8500
SB Live!
3com 3c905c-tx-m
10/100Mbit switch
Win Xp Pro

Het probleem ligt bij de netwerkkaart; bij het overpompen van data via LAN en bij het downloaden van data via internet geeft Windows om de haverklap de volgende melding: "De netwerkkabel is niet aangesloten". We weten dat het niet aan de kabels ligt en niet aan de hub. We hebben zowel de meegeleverde xp drivers als de nieuwste 3com drivers geprobeerd; geen verschil. PnP OS bios setting ge-disabled, ander pci slot, alles zonder resultaat...

Ok, ik heb de kaart zojuist in mijn eigen PC gestouwd (zie specs) en daarin werkt ie probleemloos! Is er soms een Asus A7V266 / VIA conflict met de 3com kaart?
Zou vreemd zijn, omdat 3com toch echt wel goeie kaarten maakt? Iemand die kan helpen?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Het is jammer dat de search het niet doet maar de 3com kaartje blijken niet meer wat ze geweest zijn. Daarnaast zou je in eerste insatntie zeggen dat het een driver probleem is, zeker als ie in jouw pc wel werkt, btw wat zegt de site van 3com over problemen bij xp of overige hw?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Prop de NIC eens in een ander PCi slot. Wil nog wel eens helpen bij Asus.

Verwijderd

Ligt het misschien aan de autodetect instellingen ? Probeer de beide computers (server) eens hard in te stellen op 10 Full of 100 Full.

We hebben dit op het werk gehad, maar daar hadden we switches van Cisco en 3com kaarten. Als ze beiden op autodetect stonden kregen we dezelfde foutmeldingen onder XP. Onder NT merkten we niets, alleen een zeer trage verbinding.

• estorino
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:24:
Ligt het misschien aan de autodetect instellingen ? Probeer de beide computers (server) eens hard in te stellen op 10 Full of 100 Full.

We hebben dit op het werk gehad, maar daar hadden we switches van Cisco en 3com kaarten. Als ze beiden op autodetect stonden kregen we dezelfde foutmeldingen onder XP. Onder NT merkten we niets, alleen een zeer trage verbinding.
Right, daar had ik nog niet aan gedacht, zeker het proberen waard, al weet ik niet hoe of waar je zoiets kan instellen. In zijn situatie hangen er 2 pc's (beide dus 100Mbit NIC's) aan een 10/100mbit switch.

En kaart in een ander PCI slot had ik al geprobeerd, zonder resultaat.

Wanneer gaat de search weer werken? :'(

• estorino
Haha, Aardbei bedankt! Hij belde zojuist op dat die zijn computers allebei op 100Mbit full gezet had ipv. autodetect en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen... :) Thanx!

Edit: te vroeg gejuicht, het werkt nu beter, minder vaak de foutmelding, maar nog steeds treedt het probleem op.

Verwijderd

Je kan proberen om de ene computer op autodetect te laten staan. Het lijkt me een probleem in de autonegotiation. Lukt dit allemaal niet kan je proberen om met een cross kabel eerst de twee computers aan elkaar te koppelen en dus de switch ertussen uit te halen.....

Succes....

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

bekend probleem, heb de 905c getest op een a7v266e en later ook een a7v266ex. Gewoon niet stabliel te krijgen. Alleen een 905b gaf geen problemen.

-Think Progressive-

Verwijderd

He Spacemaker...lijkt me een beetje kort door de bocht.

We hebben op het werk al zo'n 30 A7V266E met 3Com905C-TX en geen problemen. Het is volgens mij gewoon een kwestie van goed instellen.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
geen last van die sb live? die vreet IRQ volges mij. Kijk ff of de IRQ niet worden gedeeld met de netwerkkaart. Dus zet de netwerkkaart ff op ander IRQ.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:50

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:50:
He Spacemaker...lijkt me een beetje kort door de bocht.

We hebben op het werk al zo'n 30 A7V266E met 3Com905C-TX en geen problemen. Het is volgens mij gewoon een kwestie van goed instellen.
Ik heb hier ook een Asus A7V 266-E met een 3c905C en werkt perfect. En goed instellen? Ik hoef niks in te stellen :). Okok je netwerk instellingen dan ;).

Verwijderd

Dat van de SB klopt als een bus, ik kreeg hem zelfs in enkele poorten helemaal niet aan de praat.
Denk dat hij een irq prob heeft, haal de SB er eens uit en probeer het dan.
Pagina: 1