ASP emailen zonder component

Pagina: 1
Acties:

• kthijs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 09:31
Ellow

Is het mogelijk om met asp emails te versturen zonder gebruik te maken van een component, met componenten is dit goed doenbaar.

Of weet iemand hoe je met een gratis account van Brinkster emails kan versturen.

Merciekes

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
volgens mij kan dat niet maar in IIS zit standaard het Compnent CDONTS en dat is dus ook een simpele goedwerkende manier om mails te versturen. Of Brinkster dit ondersteund weet ik niet.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

op de site van microsoft staat alles over cdonts. Werkt prima hier!

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Met Brinkster zal en andere free dingen gaat dit meestal niet omdat ze bang zijn dat je mail bommen gaat versturen...

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je even de .net components installeert is het een eitje ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MailMessage aMessage = new MailMessage();
aMessage.From = from;
aMessage.To = to;
aMessage.BodyFormat = MailFormat.Html;
aMessage.Cc = cc;
aMessage.Subject = Subject;
aMessage.Body = mailmessage;
SmtpMail.SmtpServer = "ecexc1";
SmtpMail.Send(aMessage);

Verwijderd

Zonder gebruik te maken van externe components kan dat met ASP niet. Supportvragen voor Binkster horen natuurlijk meer bij Binkster thuis.

Verwijderd

Je moet een business of een 'speciaal' (lees duurder) account nemen bij brinkster.

Bij domaindlx.com kun je een component van domaindlx zelf gebruiken alleen moet je een 'externe' (eigen ofzo) smtp server opgeven.

Verwijderd

Brinkster is relatief erg duur voor wat je krijgt... Ik zou als ik jullie was eens bij Tetra.nl langs gaan...

Ongeveer €3,50 (geloof ik) per maand!

dan heb je hoop componeneten, XML, ASPMail en 100 MB + ASP en binnenkort ASP.NET

ik wil geen reclame maken of zo, dat absoluut niet, maar ik vind het gewoon een supersnelle server meer nie, en ik d8, dit moeten jullie ff weten

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

da's bijna 7 € per maand. Maar welke componenten staat nou ook weer niet duidelijk op de site. Alleen de mail functionaliteit wordt uitgelegd. Die fair use policy stelt me ook niet echt gerust, je zit zo aan een vrij grote belasting.
Bij brinkster zit ik bijvoorbeeld al flink vlug aan de limiet, en dat zonder plaatjes, nur tekst, maar hij slaat dan ook niet op in de browser cache.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Het is mogelijk via een iis server e-mails te versturen mits op deze server een smtp service is ingestalleerd. Als dit gedaan is kan er m.b.v. het CDONTS.Newmail object heel simpel een e-mail verstuurd worden.
Hieronder een klein voorbeeld:

Set NewMailObject = CreateObject ("CDONTS.NewMail")
NewMailObject.From = "verzender@datbenik.nl"
NewMailObject.To = "ontvanger@datbenjij.nl"
NewMailObject.Subject = "Ik ben een e-mail"
NewMailObject.Body = "Ik ben verstuurd m.b.v. CDONTS object dat bij de installatie files van de SMTP zit."
NewMailObject.Send

Verder over brinkster heb ik echt geen idee, maar ja hierboven kun je in ieder geval mails mee versturen

Verwijderd

boppert schreef op 05 augustus 2002 @ 15:05:
da's bijna 7 € per maand. Maar welke componenten staat nou ook weer niet duidelijk op de site. Alleen de mail functionaliteit wordt uitgelegd. Die fair use policy stelt me ook niet echt gerust, je zit zo aan een vrij grote belasting.
Bij brinkster zit ik bijvoorbeeld al flink vlug aan de limiet, en dat zonder plaatjes, nur tekst, maar hij slaat dan ook niet op in de browser cache.
Moet je hier eens kijken Nieuwe tetra versie Daar staan een aantal objecten uitgelegd, en is alles wat duidelijker. Over dataverkeer gesproken, volgens mij gaan ze pas moeilijk doen als je in je dataverkeer over gigabytes gaat praten en dat voor € 3.98 INC BTW 8)7

Maarja, je moet ut zelf maar zien. Dit is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien, en ze zitten lekker in Nederland... :) maarja, ik zou het niet doen als ik jouw was (dan heb ik lekker meer performance op mijn site }) (www.digidude.nl))

Gegroet,
Kees
Pagina: 1