Toon posts:

probleem met het vinden van de BDC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vreemde situatie, heeft iemand misschien een tip ?

Ik heb een WindowsNT 4.0 netwerk met meerdere locaties, nu staat er op 1 locatie een PDC en op de andere een BDC.

Bij het aanloggen van 2 PC's in het netwerk waar alleen maar een BDC staat heb ik sinds kort het gekke probleem dat hij gaat zoeken naar de PDC in het netwerk terwijl in datzelfde netwerk de BDC staat, je zou zeggen dat die BDC eerder moet reageren omdat die dichterbij staat.

Hoe kan dit ?

Nu heb ik de verbindingslijn richting de PDC al gedisabled dus zou je denken dat hij daar niet meer naar op zoek gaat, echter, als ik nu wil aanmelden kan hij de BDC niet meer vinden, terwijl dit met andere PC's geen probleem is in het zelfde netwerk.

Wat kan dit zijn !? Of heeft iemand tips ?

Verwijderd

Kapotte poort op de switch / defecte kabel. Check altijd eerst de hardware als je zeker weet dat er niks veranderd is!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:45:
Kapotte poort op de switch / defecte kabel. Check altijd eerst de hardware als je zeker weet dat er niks veranderd is!
Het vreemde is dat ik de BDC wel kan pingen.....
De kabels zijn ook ok, gewisseld echter hetzelfde resultaat, niets gewijzigd in het netwerk..............

Errruugg vreemd.....

Verwijderd

Ik had het hier gister ook, Een switch die leek te functioneren enzo kon hem pingen. "gelukkig" was het de switch van de DMZ dus ik ruk dat ding juit het rack en heb er ff een nieuwe (gewoon kleintje) tussen geplant. En no problemo's any meer

Dus probeer ff een ander poort.

Verwijderd

Topicstarter
Andere poort maakt ook niet uit, andere PC op dezelfde poort heeft er niet last van.

Verwijderd

hoe zijn de verbindingtussen de PDC en BDC geregeld??? Je zegt dat je de connectie heb disabled, zet hem weer aan, een WS gaat altijd eerst naar de PDC zoeken. Als je zeker weet dat er niks met de SW van de WS is gebeurd zou ik eerst ook nog een ander NIC proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is en blijft dat het gaat om 2 PC's, dus niet een probleem op zich....

de verbindingen tussen de PDC en de BDC is een 2 MBIT verbinding.

Verwijderd

Deze pc's staan apart op een switch bij de BDC en die 3 hebben een 2Mbit lijntje naar de PDC?

Verwijderd

Topicstarter
Yep

en verder maken we gebruik van Mandatory profiles.............

Verwijderd

Dus resume:
2mbit
PDC + aantal pc's <------> BDC+ 2 Pc's

PDC kan BDC wel pingen, toch :?
Maar kunnen de WSjes de PDC pingen????
En kan de PDC de WSjes pingen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

"Weten" die PC's dat die BDC een BDC is? Maw: heb je via WINS of via een LMHOSTS file die BDC geregistreerd? Overigens zijn er een paar zaken (o.m. password wijzigen) waarvoor je persé de PDC nodig hebt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Brahiewahiewa schreef op 02 augustus 2002 @ 18:25:
"Weten" die PC's dat die BDC een BDC is? Maw: heb je via WINS of via een LMHOSTS file die BDC geregistreerd? Overigens zijn er een paar zaken (o.m. password wijzigen) waarvoor je persé de PDC nodig hebt.
check in wins dan gelijk of je als node type wel 0x8 hebt staan, dan doen de clients eerst een query op de wins server en daarna pas een broadcast, mischien dat ze bij jouw nu zo staan dat ze alleen maar wins raadplegen, en zodoende (vanwege een scheve wins config) geen lokale BDC kunnen vinden..

A wise man's life is based around fuck you

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Toevalig nieuwe gebruikers...... zo ja dan wil pc eerst contakt met pdc om het een en ander over te halen.

Grutte Pier fansels

Pagina: 1