Beste geluid?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Wat is tot nu toe het beste aan geluid?
Ik zelf dacht de SB Live! 5.1 + DTT2500 (ofzo, die DS 5.1 boxen)
Is bij elkaar 1200 piek

Verwijderd

huhhuh... het beste in geluid voor bij de PC, of ook voor de huiskamer? Want dan weet ik het wel... Mark Levinson No.14 Mono eindblokken, 550 aan 8ohm (f 37.995/stuk) + Tannoy Kingdom luidsprekers, ook voor een slordige 45.000 piek per stuk... en dat is een "gewoon" stereogeluid, dus fok dat gekut met 5.1 speakers en weetikveel...

Verwijderd

Sounblaster Live met een goeie DTS/Dolby Digital AV Versterker en een set erg fatsoenlijke speakers, bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.nfscars.com/fun/denon.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nfscars.com/fun/energy.jpg

Het is dan wel niet het beste van het beste, maar je komt er een heel eind mee :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Ik vind mijn Aureal SQ2500 (f 250,=) + Labtec (f 180,=) ook al een vreselijk goed 3D geluid (4 speakers) neerzetten (ook in 2D). :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Tja, da's subjectief.
Ik heb wel een verhaal gelezen van iemand die een set had samengesteld van zo'n 40 mille (dollars) aan JBL pro drivers en 4.2 kW aan amps, en dat zelf allemaal ingebouwd had in kasten inc metselen en de hele micmac. Het idee erachter was maximale dynamiek.
Andere mensen gaan weer voor een perfect gladde freq response, en weer anderen gaan voor zo weinig mogelijk fase verschillen dmv 6 dB/octaaf filters. En als je aan die "kampen" zou vragen wie het ideale geluid heeft, zullen ze allemaal "wij!" zeggen.

Jag

Verwijderd

en de Dynaudio evidence voor maar 3,5 ton per stuk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/Images/EVIDsmakon.jpg

Verwijderd

Jag, je hebt gelijk. Er bestaat ook niet zoiets als de perfecte speaker. Maar wat ik wel weet, is dat een audiosetje van 800 piek _geen_ goed geluid geeft. Oke, er zit misschien veel bas en opvallend hoog in, maar ja... een audiofiel :r natuurlijk van al die rommel met Dynamic Bass Boost en weetikveel wat voor shit... wat dat betreft begrijpen wij elkaar redelijk denk ik :)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmmja daar gaan we weer,
Dat gedoe over wat het best is :?
Persoonlijk denk ik dat als de hele keten een voor de luisteraar lineaire geluidsdruk neerzet, het geluid al redelijk klinkt zelfs op een klasse ab versterker:)
Als ik voor een dure audioset ga worden de speakers 'gewone' conus modellen en de versterkers zelfgebouwde IGBT of MOSFET eindtrappen:),Buizen vindt ik te kwetsbaar en ook een beetje te ver gaan :)
Ohja, ik gebruik actieve filtering, dat scheelt weer een dikke spoel&condensator in je speaker :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

ik denk dat je beter een reeel prijs kan noemen en dan wat is het beste voor deze prijs. dan gaat het eigenlijk nog niet op want sommige mensen houden daarvan en andere weer helemaal niet. ik hou bijvoorbeeld van hiphop en das vooral tekstueel ingestelt, ik hou dan dus ook niet erg van erg boomy speakers, omdat dat alleen het midden waar de teksten zitten verstoord. Ik hou van een vlak geluidje met net iets meer bass. Dan zit je dus niet te kutten met REL subwoofers enz.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
* Dennism is treden met zijn 2 * 60 watt versterker en zijn KEF luidsprekers

Verwijderd

800 gulden he?

Nou redelijk recent heb ik voor fl 500 2 B&W 602's gekocht en een prologic versterker voor fl 250 (allemaal 2dehands) en voor die prijs komt er heel erg goed geluid uit!!!

2dehands is zeker een goede optie om (relatief) goedkoop goed geluid te krijgen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Acoustimass 10 (of 15 voor de liefhebbers) + zo'n Sony Receivertje met alles erop en eraan. Dat is heel goed. Ik kan het weten.
Pagina: 1