Toon posts:

gedeeld IRQ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Geforce 256 DDR en een S3 virge videokaartje in mijn Pc. de geforce zit uiteraard in mijn agp slot en ik heb het s3tje in het pci slot onder mijn AGP poort zitten. Nu is het zo dat dees pci slot een irq deelt met mijn agp slot. Ik heb gehoord dat je dat liever niet moet doen.
Zitten er nadelen aan of zo?
kan iemand even wat verheldering geven?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Het PCI slot direct naast de AGP deelt inderdaad zijn IRQ met het AGP slot. Dit betekent dat ze niet allebei tegelijkertijd data kunnen verzenden en ontvangen. Ik heb 1 keer mijn harddisk controller in dat PCI slot gehad, toen gingen mijn games ineens een stuk schokkeriger enzo...
Als je PCI-sloten zat heb, gewoon ff eentje opschuiven en dat PCI-slot vrijlaten.
Die kan je gebruiken voor een zware koeling op je AGP of voor zo'n slot-koeler... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

maakt geen knkr uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/sebasaaa/got/irq.gif

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Gebruik je Win2000? Dit is zeer gebruikelijk als je Win2000 en ACPI gebruikt en alleen op te lossen door ACPI in de bios uit te zetten. Je PC wordt dan een standaard-PC (ipv ACPI compliant) zal de harwdare opnieuw detecteren en alles (voor zover mogelijk) een eigen IRQ toedelen. Als je overigens geen problemen ondervindt hoef je dit niet te doen. Bij mij zit de hele bende op IRQ 11.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Tja, niet iedereen gebruikt Win ME. Dat zuigt gewoon hard :)
Onder 98 en NT zijn IRQs tenminste duidelijk en gescheiden :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
dit is geen ME maar win2000.

ik had het ook op 11 zitten, en heb het veranderdzoals hierboven beschreven

Verwijderd

wanneer je een pci krt direct onder je agp slot doet wordt hij zeker geshared net zo als pci slot geshared wordt met de de isa wanneer ze direct naast elkaar zitten en die pc heeft dan ook geen busmastering!
Pagina: 1