[feat] Code tags voor VB, C, DELPHI, JAVA, JS, etc...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Is het mogelijk dat er in een toekomstige release van het forum ook ondersteuning komt voor andere code tags :?

Nu is het alleen zo dat PHP wordt ondersteund met kleurtjes...

Gaat dit ook gebeuren voor:
  • Visual Basic --> [VB] [/VB]
  • C(++) --> [C] [/C]
  • Java --> [JAVA] [/JAVA]
  • Delphi --> [DELPHI] [/DELPHI]
  • JavaScript --> [JS] [/JS]
  • etc... etc...
Bovenstaande kan natuurlijk ook op de volgende manier [code = TAAL ]
edit:
^^^ Woh, wat veel witregels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

PHP highlighting is er nu omdat php standaard al een php highlighter heeft, en een eigen highlighter maken voor al die talen is extremely low priority. Maar volgens mij is .oisyn al een poging aan het wagen om het te coden :).

Wat er wel komt volgende update is php-style code (witte achtergrond+regels) voor veel talen [code=language,lineoffset,tabwidth], maar zonder highlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
p0m:
PHP highlighting is er nu omdat php standaard al een php highlighter heeft, en een eigen highlighter maken voor al die talen is extremely low priority. Maar volgens mij is .oisyn al een poging aan het wagen om het te coden :).
Kijk, dat is dus een goede feature van PHP.... Ik ben zelf geen PHP devver dus weet ik dat soort dingen natuurlijk niet... Wat ik wel weet is dat APS/Vbscript dat dus niet kan...

Maar ik begrijp het goed dat er iemand bezig is (.oisyn) om voor diverse talen de desbetreffende regex code aan het maken/schrijven is :? Want dat zou wel erg gaaf zijn.... Als je er éénmaal één hebt, dan is de rest vrij eenvoudig... Helemaal als je het een keer op het forum gooit. Andere devvers helpen dan graag mee als je het mij vraag....
p0m:
Wat er wel komt volgende update is php-style code (witte achtergrond+regels) voor veel talen [code=language,lineoffset,tabwidth], maar zonder highlighting.
Dat is ook gaaf.... Dit houdt dus in dat er i.p.v. het woord CODE dan de naam van de specifieke taal komt te staan of heb ik dat mis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m

p0m

Woudloper schreef op 02 augustus 2002 @ 15:44:
[...]
Kijk, dat is dus een goede feature van PHP.... Ik ben zelf geen PHP devver dus weet ik dat soort dingen natuurlijk niet... Wat ik wel weet is dat APS/Vbscript dat dus niet kan...

Maar ik begrijp het goed dat er iemand bezig is (.oisyn) om voor diverse talen de desbetreffende regex code aan het maken/schrijven is :? Want dat zou wel erg gaaf zijn.... Als je er éénmaal één hebt, dan is de rest vrij eenvoudig... Helemaal als je het een keer op het forum gooit. Andere devvers helpen dan graag mee als je het mij vraag....
Dat is aan .oisyn, het is zijn code (.oisyn is gewoon een gotter geen Parse persoon). We zullen met zijn toestemming de code gebruiken voor got.
Dat is ook gaaf.... Dit houdt dus in dat er i.p.v. het woord CODE dan de naam van de specifieke taal komt te staan of heb ik dat mis :?

nee het zou bijv zijn [code=java,202], [code=html] of [code=perl,0,2] (lineoffset 0 = geen regennummering)

Ook [code language=java line=22 tabwidth=2] werkt. Ik moet eens een goede RML FAQ schijven, want alle tags ondersteunen deze syntax.

[code] zonder attributes blijft zoals hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

beetje laat, maar ik werd door woudloper op de hoogte gebracht van deze topic :)

Dit is hoe mijn highlighter er nu uit ziet met een C++ voorbeeld (over kleuren kan gediscussierd worden, maar niet nu :))
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/codetag.png

definitiefiles zijn op zich wel een goed idee maar lijken me niet echt handig omdat die steeds opnieuw ingelezen en geparsed moeten worden (hoewel je dat wel maar 1 keer hoeft te doen als het een php module is). Bovendien heb je veel minder vrijheid en is de algehele performance ook wat minder.

Nu is het gewoon door flex gegenereerde c-code wat in principe supersnel door alle (al gecompilede) regexen gaat en kleurtjes aan de hand daarvan aanpast.

Ik had het even getest met php door gewoon regular expressions erop los te laten, en het scheelde een factor 100 in vergelijking met de C-code :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0m

p0m

for the time being :

[rml][ code=language[ ,line[ ,tabwidth]]][/rml]
[rml][ code language= line= tabwidth= ][/rml]

Geen highlighting, alleen line numbering en tabwidth.

Met voor language :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$languages = array(
    'c'       => 'C',
    'c++'     => 'C++',
    'perl'    => 'perl',
    'python'  => 'python',
    'asp'     => 'ASP',
    'vb'      => 'VB',
    'java'    => 'java',
    'js'      => 'javascript',
    'fortran' => 'FORTRAN',
    'cobol'   => 'COBOL',
    'pascal'  => 'pascal',
    'delphi'  => 'delphi',
    'html'    => 'html'
);

• .oisyn
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* kleine schop *

als je een language invult die niet bestaat dan krijg je een reguliere code tag, dus zonder witte achtergrond, en met code: erboven
Is het niet handiger om code altijd een witte achtergrond te geven, en als een language is ingevuld dat die language dan ook boven de code komt te staan, ook al bestaat die niet?

Op die manier ondersteun je automatisch elke taal, ook al wordt ie niet gehighlight

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38

chem

Reist de wereld rond

topic is in behandeling, het komt zodra het komt :)
dicht, dus...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.