Duron of T-bird - Welke overklokt beter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Wil een duron 650 (@950) vervangen voor een Duron 1.0~1.2 of Athlon 1.0~1.2 om Mpeg4-Mpeg2 encoding sneller te laten verlopen. Nu is de Duron ietjes interessanter omdat SSE aanboord is wat beter scoort in IDCT encoding.

Vier vraagjes :
1) Welke van de twee is het beste op te klokken (MSI K7T Pro2 (VIA KT133) is max multiplier 14 volgens specs) ?
2) Gaat het unlocken nog steeds met een potloodstreepje (ben er een tijdje uitgeweest :? ?
3) Wat voor fan raden jullie hiervoor aan ?

Heb search geprobeerd maar werkt niet en voor de rest op het oog geen topics gevonden hierover. Anyone, pleaz ? ;(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Ik denk dat een Duron 1 GHz wel op 1,3 gaat werken.. Die Athlon zal de 1,3 ook wel halen denk ik... Maar ligt (zoals zo vaak gezegd) aan de processor, tempraturen, voltage etc etc).

Kijk gewoon wat je nodig heb (SSE blijkbaar) en naar de prijs.. Maak dan je afweging.

• Spam
Nog een bepaalde fan of productie week waar ik naar moet kijken ?

En hoe unlock je tegenwoordig een duron ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zit hier een beetje fout: Die-Hard Overclocking & Cooling :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 02-08-2002 15:10 . Reden: argh.. linkje gefixt ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/unlocken/thunderbird/unlocking1.jpg

March of the Eagles

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Noot op Hacku's reactie: dat geldt niet voor de Duron 1.0 ~1.2GHz, gezien hun nieuwe OPGA verpakking..

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik zou de Duron nemen, puur omdat die cpu over het algemeen wat hoger geklokt kan worden dan de Athlon. En de Duron wordt in praktijk ook minder warm.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Spam
BalusC : je hebt helemaal gelijk. Wist niet eens dat dat forum bestond :D

Maar als ik zo vrij mag zijn (de search werkt niet) : waar staat dan WEL het goeie plaatje ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb t zelfde bord, en m;n Athlon 1000 draait op 1341 Mhz. 44 idle, 48 stressed.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Spam schreef op 02 augustus 2002 @ 16:10:
BalusC : je hebt helemaal gelijk. Wist niet eens dat dat forum bestond :D

Maar als ik zo vrij mag zijn (de search werkt niet) : waar staat dan WEL het goeie plaatje ?
Check de FAQ van desbetreffend forum :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:45
Ik weet dat de athlon 1400 :), (100x14) 14 is dan 5 :P. Dat is de snelste 100 Mhz onopgevoerde cpu van amd :P. Ik weet neit hoe het zit met duronnetjes, maar als de nieuwe duron, sse aan boord heeft is dat ook wel fijn... Zoek is naar reviews etc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Move PMG -> DOC

ik begin de search te missen

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

BalusC schreef op 02 augustus 2002 @ 15:11:
Noot op Hacku's reactie: dat geldt niet voor de Duron 1.0 ~1.2GHz, gezien hun nieuwe OPGA verpakking..
Gelul....werkt prima!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Athlon 1200 _ 12x100_AXIA_@1533_mogelijk_:P

dikzak

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

euhm wat zit iedereen toch te zeggen dat de search het niet doet;
bij mij alles prima in orde :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

een XP 1600+ kost een 80€ momenteel en overclockt naar 1600-1800 MHz .... waarom dan een Duron of TB kopen ?

• Spam
Moederbord ondersteunt het niet :( Is nog een oude KT133 (200Mhz FSB) en die gaat maar tot Duron 1.2 en Athlon 1.4 Ghz

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Duron kun je nog steeds gewoon met potlood unlocken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Spam
top ;)

Overigens staat er op de FAQ geen informatie over specifieke morgan duron unlocking, Balus. Wel voor de oude duron maar je zegt zelf dat dat niet dezelfde layout is...beetje verwarrend :?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb voor mijn XP een Duron 1000 gehad. Deze heb ik geunlocked en de FSB naar 133 gegooid. Ik heb hem vervolgens zonder voltage mod naar 1,2 Ghz gekregen. En maat van mij is met zijn Tbird 1400 niet tot zon groot overclock resultaat gekomen, want de TBird werkte niet echt mee. Verder dan 1453 wilde die niet. Duron is ook lekker goedkoper en presteerd op een FSB van 133 net als een TBird op dezelde snelheid en misschien wel iets beter ;)

Verwijderd

duron morgans unlock je ook met de l1 bruggen hoor :+ de andere bruggen voor volttage ed zijn WEL! anders

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 17:44:
een XP 1600+ kost een 80€ momenteel en overclockt naar 1600-1800 MHz .... waarom dan een Duron of TB kopen ?
I second that })

Edit :

Ik heb zelf ook een MSI K7T pro 2a bordje gehad en die ondersteunde dacht ik niet de Duron Morgan (1000 Mhz +) en de Xp kan je al helemaal vergeten.
Dus dan blijft er nog maar een over :)

Tbird 1 @ 1333 + is ook leuk :)

Turn it off and on again.

• Spam
Err.......volgens de MSI website ondersteunt de Pro2 KT133 WEL durons van 1000+ Zie hier :
http://www.msi.com.tw/pro...98&NAME=MS-6330%20Ver1.0C .

Ook heb ik de MSI helpdesk al gebeld en die verzekerde mij ook dat de morgans erin kunnen en dat de SSE functionaliteit zou werken. Dat werd door iemand beweerd hier dat dat niet mogelijk was maar dat is cpu-intern.

Afijn, als ik zo dat lijstje in de URL bekijk is de max multiplier 14x en dan kan ik inderdaad nog effe de FSB gaan opschoeven. We zullen zien ;)

Verwijderd

volgens mij werkt het oude vertrouwde potloodjes nog steeds geweldig. nooit geweten dat het opeeen niet meer kon bij duron. zou verdomde jammer zijn. aangezien je de xp's al met lijm en zilverlijm moet doen :( maken ze het ons er niet makkelijker op :P

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat is zelfs zonder zoekmasjien wel te vinden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.