Toon posts:

Kabel probleem! wordt er gek van!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon in een studentenhuis en nou is een huisgenoot verhuist, ik heb z'n kabel abonnement overgenomen.

Ik had dus een utp kabel cat. 5 van 30m. besteld, deze wil echter niet werken. Als ik de computer op pak en op de kamer van de oude huisgenoot zit kan ik gewoon internetten.

Echter als ik de kabel van 30 m. erin stak gebeurde er niets, dus ben ik al vijf keer terug naar de computerwinkel gegaan, krijg ik steeds andere adviezen maar hij werkt nog steeds niet en ik ben al weer een maand verder.

Ik heb de kabel laten inkorten tot 20 m. nu brand het pc - link lampje op het kabelmodem wel en rechtsonder in de taakbalk van windows xp is ook het computertje met een kruisje erdoor verdwenen.

Maar helaas de kabel werkt nog steeds niet, als ik naar network control ga, zie ik wel dat ie ergens verbinding maakt maar niet met het kabelbedrijf, ik zie wel dat ie data verstuurd richting het modem maar ik krijg niks terug.

De kabel is dus nu 20 m. lang.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, want ik weet het echt niet meer, de search werkt ook niet en in de verschillende computer winkels krijg ik steeds andere adviezen en te horen dat de kabel wel werkt en dat hij makkelijk 100 m. lang kan zijn. Maar het moet aan de kabel liggen, ik heb namelijk de computer gister weer op de kamer van de oude huisgenoot gezet en de hele dag geinternet.

Waar kan dit aan liggen? Zijn er misschien versterkers te koop? En heeft dat zin?

ps. het gaat om een patch kabel cat 5 van 20 m. lang.
bvd,

• TimBosua
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05-2023
Modem reset?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Lijkt mij het makkelijkst om te kijken of het met een andere kabel wel werkt??
Heb je dat al geprobeerd?

Klinkt inderdaad als een brakke kabel. Je kabelmodem zal wel 10Mbit zijn, waardoor de kabel inderdaad zonder moeite 30m. lang kan zijn.
Haal dus ergens een (goede/andere) 20m. kabel vandaan en probeer het...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Foute opmerking.. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Die lengte moet makkelijk te doen zijn, heb hier ook een kabel van 15 meter vanaf het modem liggen. Heb je geen apparaten bij die kabel in de buurt staan die storing veroorzaken.

Verwijderd

ten eerste moet je een STRAIGHT kabel dus geen CROSSED hebben.
ten tweede moet je pc DIRECT op het modem aangesloten zijn. dus niet via een hub.

als je dit uitgesloten hebt kunnen we verder zoeken.

By the weg,... welke provider heb je????

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

heb je de juiste drivers wel geinstalleerd: ppoe drivers om te kunnen connecten met de provider via het kablemodem. Je moet nl wel een verbinding opzetten met de provider voordat je kan internetten. Heb je ook een username en password gekregen? Deze gegevens heb je wel nodig.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Topicstarter
Is gebeurt maar levert geen effect op.

Verwijderd

calvin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
heb je de juiste drivers wel geinstalleerd: ppoe drivers om te kunnen connecten met de provider via het kablemodem. Je moet nl wel een verbinding opzetten met de provider voordat je kan internetten. Heb je ook een username en password gekregen? Deze gegevens heb je wel nodig.
voor kabel internet via @home hoef je enkel en alleen maar een computernaam in te vullen,....

Verwijderd

Topicstarter
ThaRups schreef op 02 augustus 2002 @ 14:36:
Lijkt mij het makkelijkst om te kijken of het met een andere kabel wel werkt??
Heb je dat al geprobeerd?

Klinkt inderdaad als een brakke kabel. Je kabelmodem zal wel 10Mbit zijn, waardoor de kabel inderdaad zonder moeite 30m. lang kan zijn.
Haal dus ergens een (goede/andere) 20m. kabel vandaan en probeer het...
Kabel is getest in de computerwinkel en daar beweren ze dat ie werkt. Maar het moet aan die kabel liggen!!!

• calvin

calvin

Failure is not an option

ok, weer wat geleerd, maar waar staat dat het een @home abbo betreft?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:37:
Die lengte moet makkelijk te doen zijn, heb hier ook een kabel van 15 meter vanaf het modem liggen. Heb je geen apparaten bij die kabel in de buurt staan die storing veroorzaken.
nope

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
ten tweede moet je pc DIRECT op het modem aangesloten zijn. dus niet via een hub.

zoals ik zei betreft het inderdaad een patch kabel (straight).
Hij gaat ook direct van het kabel modem in de netwerkkaart.

Verwijderd

calvin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:41:
dat staat feitelijk nergens,... maar ik denk dat hij wel weet WAT hij overgenomen heeft,...

oftwel is er een com21 modem aanwezig???

Verwijderd

Topicstarter
calvin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
Alles in de computer en bij het kabelbedrijf is correct ingesteld, want als ik hem op die andere kamer zet en die kabel erin plug loopt alles perfect.
Hoef overigens nergens user name en password in te voeren.

Verwijderd

oeps,...

dan zit het in je instellingen,... w8

Verwijderd

Topicstarter
calvin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:41:
Het is geen @home, maar Maasnet is een kabelbedrijf van de universiteit Maastricht.

• Collidor
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Je kabel is (voor 89% zeker) brak... Jammer, maar niets meer aan te doen... Zorg voor een andere kabel, en trek deze voorzichtig door alle gaatjes in de muren, geen krammetjes erdoor rammen (I did :( ), Niet over al te scherpe hoeken trekken en bovenal zorgen dat je stekkertjes er goed opzitten:

witoranje-oranje-witgroen-blauw-witblauw-groen-witbruin-bruin

aan alletwee de kanten (en ja, die volgorde is over nagedacht: Er zchijnt zo de minste cross talk te zijn...)

System Specs

• calvin

calvin

Failure is not an option

pak de oude/goede kabel en vergelijk de kleurtjes in de connectoren met die van je eigen kabel. Is de volgorde hetzelfde? zou de kabel geschikt moeten zijn en doet ie het toch niet dan is de kabel kaduuk, zit er een verschil in? heb je verkeerde kabel

Verwijderd

Topicstarter
calvin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:46:
pak de oude/goede kabel en vergelijk de kleurtjes in de connectoren met die van je eigen kabel. Is de volgorde hetzelfde? zou de kabel geschikt moeten zijn en doet ie het toch niet dan is de kabel kaduuk, zit er een verschil in? heb je verkeerde kabel
Maat heeft geen computer dus dat kan niet.
Kabels zijn exact hetzelfde. Ik heb ook al een aantal keer beweerd dat die kabel kapot was maar in de computerwinkel doet hij het wel zeggen ze.

Ik heb gehoord dat er ook versterkers te koop zijn, weestandafsluiters ofzoiets, weet iemand daar iets van?

Het vreemde is dat toen hij 30 m. er niks gebeurde en nu hij 20 m. is het lampje op de kabelmodem wel brandt, hij verstuurd dan wel data maar ontvangt niks.

Verwijderd

als je heel zeker wil weten dat je kabel niet stuk is laat je hem testen met een kabeltester,.... je zegt net dat de 20m die je nu hebt wel werkt op de pc van je maat,... of niet????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:50:
als je heel zeker wil weten dat je kabel niet stuk is laat je hem testen met een kabeltester,.... je zegt net dat de 20m die je nu hebt wel werkt op de pc van je maat,... of niet????
Kabeltester geeft ook aan dat ie werkt, 20 m. maat heeft geen pc.

• calvin

calvin

Failure is not an option

versterkers ed zijn voor zo'n korte afstand niet nodig. Zou de connectoren toch nog eeens laten checken.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:48:
[...]

Maat heeft geen computer dus dat kan niet.
Kabels zijn exact hetzelfde. Ik heb ook al een aantal keer beweerd dat die kabel kapot was maar in de computerwinkel doet hij het wel zeggen ze.

Ik heb gehoord dat er ook versterkers te koop zijn, weestandafsluiters ofzoiets, weet iemand daar iets van?

Het vreemde is dat toen hij 30 m. er niks gebeurde en nu hij 20 m. is het lampje op de kabelmodem wel brandt, hij verstuurd dan wel data maar ontvangt niks.
Kabel is toch brak...kan haast niet anders...haal een nieuwe...

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltester is dacht ik ook niet 100 % waterdichte controle, hij gaf ook aan dat een verkeerd gecrosste kabel goed werkte, terwijl die kabel waardeloos was.

Verwijderd

het laatste wat ik hier over zeggen wil is dat ik wel kabelmodems over 200m heb laten werken,.... en dat het maar heel zelde voorkwam dat als mijn tester ok aangaf de kabel naar de kut was,... (laten we zeggen,.... zeg maar nooit,...)

dus het kan net zo goed zijn dat jou netwerkaart stuk is,... oftewel ga niet blindelings wat doen maar sluit dingen uit,...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:
het laatste wat ik hier over zeggen wil is dat ik wel kabelmodems over 200m heb laten werken,.... en dat het maar heel zelde voorkwam dat als mijn tester ok aangaf de kabel naar de kut was,... (laten we zeggen,.... zeg maar nooit,...)

dus het kan net zo goed zijn dat jou netwerkaart stuk is,... oftewel ga niet blindelings wat doen maar sluit dingen uit,...
netwerkkaart werkt gewoon goed, als ik de computer van mij op die andere kamer zet, werkt alles gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:

't is mij ook maar verteld in de computerwinkel, heb er ook weinig verstand van. Maar dit is het probleem niet.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:58:
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:55:

't is mij ook maar verteld in de computerwinkel, heb er ook weinig verstand van. Maar dit is het probleem niet.
ok ander kabel,.... ik vind het ook wel vaag ja,...

• calvin

calvin

Failure is not an option

kabel trashen en naar een echte winkel gaan en een nieuwe kopen!!!!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Je hebt wel het abbo etc. overgenomen maar is de pc ook jetzelfde?
Het is vaak bij kabel abbo's zo dat je alleen kan internetten als hun het MAC adres v/d netwerkkaart "herkenen" om het simpel te zeggen.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Waarom krijg je geen andere kabel mee van die winkel? Kan je het iig testen. Beetje vaag allemaal.

Verwijderd

TIP: Is de PC boven wel geaard aangesloten?? Zo niet, dan is dit wel het proberen waard.
Dit wil namelijk nog wel eens de oplossing zijn bij vastlopers, niet werkende internet verbindingen etc.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Is het niet het poortje op je netwerkkaart die brak is? Misschien wel een verbogen pootje op je kaart, dan kan je kabel nog zo goed zijn, maar geeft geen verbinding.

Misschien dat het nieuwe stekkertje dat er aangezet is met inkorten net iets meer contact maakte

Verwijderd

Leipe mogelijkheid,
waarop zit je kabelmodem aangesloten?
Als je zijn kabelmodem hebt overgenomen moet je namelijk ook zijn tv/radio splitter van de muur afrukken.
Die horen namelijk bij de kabel internet verbinding.
Ff omruilen tegen de jouwe dus.

De juiste wandcontact coax splitters zijn namelijk 2 weg en de standaard gevallen laten geen verkeer van binnen naar de provider toe.

Maar wie weet hoe dat bij jou in huis aan mekaar is vastgeknoopt.
In ieder geval ff nagaan of d'r bij jou een juiste coax verdeler tussen zit. (8>

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 15:27 . Reden: wat extra uitleg ]

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:21:
Leipe mogelijkheid,
Als je zijn kabelmodem hebt overgenomen moet je namelijk ook zijn tv/radio splitter van de muur afrukken.
Ik neem aan dat hij geen 30 meter kabel nodig heeft als de aansluiting op zijn kamer zit, gezien het formaat van de gemidelde studentenkamer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:17:
TIP: Is de PC boven wel geaard aangesloten?? Zo niet, dan is dit wel het proberen waard.
Dit wil namelijk nog wel eens de oplossing zijn bij vastlopers, niet werkende internet verbindingen etc.
Als je (vrijwel) zeker weet dat je kabel goed is zou ik het ook hierin zoeken. Sluit je PC eens aan op dezelfde stroomgroep als het kabelmodem, of beide op een geaard stopcontact aansluiten

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
quote]

Is niet helemaal waar als je een modem met een uplink hebt. Want dan kun je namelijk de kabel op de uplink zetten en de pc verbinden via de overige poorten.

Maar die kabel moet inderdaad Straight zijn. En het lijkt te liggen aan de kabel inderdaad..

En als je een winkel hebt die moeilijk doet... doe dan zelf makkelijk en ga naar een andere winkel die klantvriendelijk is...
Bij een beetje zaak moeten ze je kabeltje gewoon kunnen testen hoor.

Ik heb een tijdje bij een studentenhuis gezeten en de kabels die ze daar hadden waren rond de 40 meter... no problemo's

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

De kabel is denk ik van slechte kwaliteit... teveel weerstand oid waardoor die die lange afstand niet haalt... ga gewoon met je verhaal naar lokale ELECTRONICA boer... daar heb je meer aan dan een PCboertje....

Verwijderd

Het kon wel eens om de coax kabel gaan (eigenlijk de coax tv/radio splitter) en niet om de utp kabel.
Zolang dat namelijk niet in orde is krijgt de provider geen bruikbare signalen binnen over de coax.
Ik beweer niet dat het niet aan de utp kabel kan liggen, ik zeg alleen maar dat als er ergens een verkeerde spiltter tussen zit het verders geen zin heeft aan die utp kabel te gaan zitten klooien.

Verwijderd

Redje schreef op 02 augustus 2002 @ 15:10:
Je hebt wel het abbo etc. overgenomen maar is de pc ook jetzelfde?
Het is vaak bij kabel abbo's zo dat je alleen kan internetten als hun het MAC adres v/d netwerkkaart "herkenen" om het simpel te zeggen.
Dit heb ik hier thuis ook meegemaakt. En daarom werkte ineens mijn uplink-idee op mijn modem niet meer.. hij wilde alleen maar connecten op die andere kaart. Vanwege het MACadres. En niet op de andere pc's die ik aanzette..
ik heb met deze vraag naar de provider gebeld omdat als ik er een andere kaart in stop het allemaal wel moet werken.. dit zou binnen een half uur weer moeten werken vertelde men mij.. maar als jij al een maand loopt te sukkelen...

Verwijderd

De ethernet-modem van Mxtream (ADSL) kan alleen met korte kabels overweg. (ja, dit klinkt onlogisch, maar het is zo) Misschien heb jij dit probleem ook met je kabelmodem?

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 08:26
Nou ik heb aan mijn ADSL modem een 30+ meter kabel hangen en geen centje pijn......

Heb je al een geprobeert om met je nieuwe kabel en je comp een op die kamer te blijven waar het normaal gesproken allemaal wel werkt...... Werkt ut op dan wel kan het wel eens ergens goed hard storen (langs een dikke stroomkabel oid)... Doet ie ut dan nog niet ligt het lijkt me toch echt aan de kabel (geen vrienden bij wie je de kabel ff in de comp kan steken om te teste ?)

Appels zijn geen peren

Verwijderd

heb je toevallig geen goede aarde op je eigen kamer ? anders is de kabel echt brak.

• Makara
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09-2023
Dus als ik het minof meer goed begrijp. Is het enige verschil dat de PC nu op een andre plek staat en dat de kabel langer is. De aansluiting van de pc naar de modem is exact op dezelfde plek als dat hij op de oude plek bij je huisgenoot staat. Heb je een fixt IP nummer of DHCP. Als het DHCP is krijg je dan een nummer uit de juiste range. heb zelf geen ervaring met cabel, maar met andere vaste verbindingen. Weet je of de modem een IP nummer heeft ( verwacht van wel ) kan je die pingen. Is dat je gateway. Zo niet dan, moet je het probleem daar in zoeken. probeer eerts een fixt IP nummer, kan je dan de Gateway bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
't wordt allemaal een beetje te technisch voor me.
Maar dat van die splitters van de tv kabel zal ik eens bekijken, maar als ik het goed heb zitten hij en ik op dezelfde tv kabel.

over de instellingen van het mac - adres die kloppen, ik heb mij netwerkkaart adres geregristreerd bij het bijbehorende mac - adres van het modem, dit is ook bevestigd door het kabelbedrijf dat dit allemaal juist is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:21:
Leipe mogelijkheid,

De juiste wandcontact coax splitters zijn namelijk 2 weg en de standaard gevallen laten geen verkeer van binnen naar de provider toe.

Maar wie weet hoe dat bij jou in huis aan mekaar is vastgeknoopt.
In ieder geval ff nagaan of d'r bij jou een juiste coax verdeler tussen zit. (8>
Dit zal ik eens gaan bekijken maandag, er zat inderdaad zo'n raar verdeel dingetje. Maar het was een grote warboel daar bij de tv kabel aansluitingen. Veel kabels allemaal bijelkaar enzo.

Toch heb ik het idee, dat het dit niet is, maar ik zal het in ieder geval wel gaan proberen. Hij verstuurd inderdaad wel data naar het modem, maar krijgt geen data terug van het modem naar de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:17:
Dit weet ik niet zeker, denk van wel, Ik gebruik namelijk dezelfde stekkerdoos op beide kamers. Daar gaan dus alle stekkers van de computer in. "t is alleen dat die stekkerdoos natuurlijk in een ander stopcontact in de muur gaat, ik weet niet of dit wat uitmaakt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Reptile209

- gers -

En als je je PC op zijn kamer (+stopcontact) aansluit met de lange kabel: doet 'ie het dan??
Zo ja: stopcontact stuk
Zo nee: kabel stuk (want met de korte deed hij het daar wel)
Toch?

Zo scherp als een voetbal!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:48

Tsuranim

There is only one

Heb je al geprobeerd in de kamer van je oud huisgenoot gebruikt te maken van je nieuwe kabel? Neem tenminste aan dat als je een aantal maal naar de pc-zaak bent terug gegaan, je de kabel mee hebt genomen.
Als je kan internetten, dan is het misschien een probleem met de elektriciteit (aarding e.d.).
Als je het modem niet hebt verplaatst (wat ik meen te lezen uit je post), dan hoef je niet moeilijk te doen over versterkers / splitters e.d. Je 'coax'-signaal is nl goed (je kan nl internetten).

Verwijderd

Lees dit nou nog eens wil je! Want ik snap het ook allemaal niet meer zo.
Makara schreef op 02 augustus 2002 @ 16:02:
Dus als ik het minof meer goed begrijp. Is het enige verschil dat de PC nu op een andere plek staat en dat de kabel langer is. De aansluiting van de pc naar de modem is exact op dezelfde plek als dat hij op de oude plek bij je huisgenoot staat
Heb je een hub of een switch? Dit zou wel eens makkelijk zijn om een en ander te testen. Maak met die brakke kabel een netwerkje. Als de kabel goed is dan moet je dus een draaiend netwerk kunnen produceren. Zoniet -> goh misschien toch maar een andere kabel kopen dan???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nog even over het utp stuk ........ heh je niet toevalllig de kaart naar 100mb geforceert terwijl het k-modem 10 is ? o.i.d ?

btw eerst testen met zo min mogelijk componenten .. dus geen hub (kan wel) maar zo kan er ook het minste misgaan .........

Iperf

Verwijderd

Oké, nog es nog duidelijker.
Ik neem aan dat hij geen 30 meter kabel nodig heeft als de aansluiting op zijn kamer zit, gezien het formaat van de gemidelde studentenkamer.
Da's dus precies wat ik bedoel, zit daar een muurdoos met tv/radio splitter of alleen een coaxkabel met antenne plug als aansluitpunt?

Als ze van de kabel destijds de hoofd splitter hebben vervangen tijdens de installatie (hetgeen ze normaal gesproken doen) dan zou het idd moeten werken als de aansluitingen op de kamers alleen maar een antenneplug is.
Maar mocht er toevallig iemand tussen die lijn zitten die er toch weer een gewone tv/radio splitter tussen heeft gezet, en die kans is in een studentenhuis behoorlijk groot....dan moet die er tussenuit gehaald worden of vervangen worden door een goed model dat 2 richtingsverkeer toestaat.
Ik hoop dat het zo 100% duidelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 19:43 . Reden: \=/ ]

Verwijderd

Hebben ze er wel de goede RJ-45 connectoren aan gezet, er bestaat namelijk verschil tussen de connectoren voor "zachte" UTP en "harde" UTP.
Dit kun je als het ware voelen aan de UTP kabel, als je de draadjes buigt en ze blijven onder een hoek staan dan heb je "harde" UTP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:

Jou PC hoeft niet perse direct op het kabelmodem te zitten, er kan wel degelijk een HUB en/of een SWITCH ertussen zitten.
Moet wel een straight kabel zijn, en niet crossed+ een beetje goeie cat 5 kabel zou het altijd moeten doen...........................

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je niet gewoon contact opnemen met de provider? die weten waarschijnlijk wel wat er mis is, eerlijk gezegd denk ik niet dat het door die kabel komt, maar gewoon door een setting ofzo, bij jou of bij de provider

offtopic:
he, ikweethetecht nietmeer kan je je nick name niet veranderen, verkloot de layout een beetje in de forum index >:)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
bij casema kun je er wel hubs tussen zetten, het heeft alleen geen zin. Want je kunt toch niet meer als 1 keer ´inbellen´. Dus gebruik een router of een servertje als je inet wilt delen. Ik denk dat je casema broadband hebt aangezien je moet inbellen met PPPoE. Een kabel aansluiten met een standaard aansluitschema, waardoor pin 1 op pin 1 zit, pin 2 op pin 2, pin 3 op pin 3 enz enz. Kun je de kabel niet aan een andere computer aansluiten daarna, MET EEN HUB ERTUSSEN. dan kun je kijken ofie het doet

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Flexx

This side up

Heb je de pinnetjes afzonderlijk al een doorgemeten ?

Misschien dat een kabeltje die belangrijk is te veel weerstand heeft om de data goed door te laten terwijl het kabel testertje wel een signaal krijgt en hem goed regeld.
Pagina: 1