Extern Dell laptop CDROM op ander merk PC?

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26
Ik heb al een poos een interne Dell laptopcdrom-speler die via een parralel kabeltje ook op de paralelle poort aangesloten zou kunnen worden.
Maar ik heb dus geen Dell laptop. :X
Het is een speler voor de Lattitude C-Series.

En tot nu toe doet de speler helemaal niks als ik hem aansluit op de paralelle poort op mijn pc. :'(
Hij gaat zelfs niet open als ik op het knopje druk. :(

Weet iemand hoe en of ik hem toch werkend krijg op een andere PC of laptop dan een Dell laptop?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 15:33
Klikt als een dode cd-rom :|

• GaMbiNo
Ik dacht dat er misschien alleen drivers voor nodig zouden zijn maar die kan ik dus niet vinden. :? :(

Als je zo'n ding op de paralelle poort van een Dell aansluit werkt hij dan wel direct? :?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 15:13
GaMbiNo schreef op 02 augustus 2002 @ 15:53:
Ik dacht dat er misschien alleen drivers voor nodig zouden zijn maar die kan ik dus niet vinden. :? :(

Als je zo'n ding op de paralelle poort van een Dell aansluit werkt hij dan wel direct? :?
Zou goed kunnen. Misschien hebben ze hem zo geprogrammeerd dat ie alleen op een dell pc kan worden aangesloten :o de smiegten >:)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Nope.. de Dell-CDROM speler kan je niet extern aansluiten.... wordt dan herkent als een diskdrive die niet werkt (als je um parallel aansluit op je Dell Laptop that is)..

Hij heeft dezelfde aansluiting omdat je hem kunt verwisselen met je diskdrive, in je bay...

Extern gaat niet werken helaas, althans.. het is mij nog nooit gelukt..

Pvouput live

• GaMbiNo
Krypt schreef op 02 augustus 2002 @ 16:44:
Nope.. de Dell-CDROM speler kan je niet extern aansluiten.... wordt dan herkent als een diskdrive die niet werkt (als je um parallel aansluit op je Dell Laptop that is)..

Hij heeft dezelfde aansluiting omdat je hem kunt verwisselen met je diskdrive, in je bay...

Extern gaat niet werken helaas, althans.. het is mij nog nooit gelukt..
Heey hier kan ik wat mee! :)
Dit verhaal komt me inderdaad ook wel bekend voor dus het zal wel kloppen dat het niet kan. :(
Dan zit er weinig anders op dan wegpleuren. ;(

Niet het antwoord waar ik op zat te wachten maar toch bedankt! ;)

Verwijderd

Pleur hem maar niet weg, want er zijn EPIA icm Procase kasten gebruikers die een slimline CD-ROM speler kunnen gebruiken ;-)
Pagina: 1