HTML submitten zonder SSS

Pagina: 1
Acties:

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Ik wil een formulier submitten naar een tweede pagina (en daar simpelweg de gegevens tonen) zonder gebruik te maken van server side scripting (dus alles moet client side gebeuren).

Ik heb de search geprobeerd, maar die gaf op elke zoek criteria die ik gaf een error |:(

Iemand die weet hoe dit moet? of nog beter een simpel voorbeeldje heeft?

ik zat zelf te denken aan het formulier te posten mbv get. En dan de gegevens uitlezen met javascript. (dit is een oplossing, maar naar mijn mening meot het simpeler kunnen, en mijn kennis van javascript is nogal beperkt)

Dus als iemand mij verder kan helpen, graag! alvast bedankt voor degenomen tijd en moeite :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
wat je kan doen is een form maken met een METHON='SUBMIT', hiermee worden de variabelen in de URL gezet, en met een javascript zou je dan info uit de URL kunnen parsen...

Verwijderd

Het kan inderdaad gewoon met javascript, en bij mij gaat dat met een formulier method="get" ;)
Dat mag je ook gewoon weglaten, aangezien de get methode de standaard methode is.

Met javascript kun je de string na het vraagteken in de URL opvragen, dat gaat met:
myString = window.location.search.substr(1);

Vervolgens is het een kwestie van die string splitten op eventuele "&" tekens, en vervolgens alle stukjes die je dan krijgt weer in 2-en te hakken op de "=".

Dan heb je allerlei paren van namen en waarden, en daarmee kun je vervolgens doen waar je zin in hebt.

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Bedankt, weet ik nu in ieder geval hoe ik de url kan uitlezen, dan snuffel ik het web nog wel even rond hoe ik die string kan opbreken en de waardes hierna weer kan gebruiken

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch