string afbreken binnen width van tabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een gastenboek. Nu haal ik de bercihten uit een database en plaats dat in een tabel met width='560" Is iemand zo grappig om bijvoorbeeld een minuut zijn vinger te doen laten rusten op een letter en dan zo'n leuke letter sliert in het gastenboek zet dan blijft die sliert heel en "over ruled" mij ingestelde waarde.. Hoe is dit te ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kun je server-side afvangen. Als je teveel non-whitespace tekens achter elkaar krijgt moet er afgebroken worden. In de praktijk zal dat betekenen dat het in een zeldzaam geval ook ongewenst gebeurt. Meestal zul je wel kunnen voldoen met iets als het volgende (in PHP)
PHP:
1
2
// afbreken na 50 tekens
$string = preg_replace("/\S{50}/", "\\0\n", $string);

Client-side kun je het ook wel doen, maar het is natuurlijk verstandiger om gewoon de invoer die de poster opstuurt een beetje aan te passen.

Maar dit is eigenlijk server-side scripting, vandaar dat deze naar de buren gaat :)
Move: ''.$this->get_forumname(13).'' -> ''.$this->get_forumname(14).''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THNX,

Ooit wordt het wat met mij...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das leuk, maar houdt niet rekening mee met de font grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Een andere mogelijkheid is met de volgende CSS:
code:
1
2
3
table {
  table-layout: fixed;
}

Als je je table en je td een fixed width meegeeft zal de table nu nooit breder worden. Text die afgekapt kan worden vloeit door op de volgende regel; hele lange woorden worden echter niet afgekapt maar verdwijnen 'achter' de tabel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 03 augustus 2002 @ 11:28:
Een andere mogelijkheid is met de volgende CSS:
code:
1
2
3
table {
  table-layout: fixed;
}

Als je je table en je td een fixed width meegeeft zal de table nu nooit breder worden. Text die afgekapt kan worden vloeit door op de volgende regel; hele lange woorden worden echter niet afgekapt maar verdwijnen 'achter' de tabel...
Even een opmerking als je table-layout: fixed; gebruikt. Alleen de eerste row bepaalt hoe de breedte van de kolommen wordt. Geeft die breedte dus ook mee aan de kolommen, zodat de ruimte in de tabel verdeeld wordt zoals gewenst.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 11:37 . Reden: overbodig stukje verwijderd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou je zin ook kunnen wrappen, alleen dan kun je het aantal tekens dacht ik niet opgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:10:
Dit kun je server-side afvangen. Als je teveel non-whitespace tekens achter elkaar krijgt moet er afgebroken worden. In de praktijk zal dat betekenen dat het in een zeldzaam geval ook ongewenst gebeurt. Meestal zul je wel kunnen voldoen met iets als het volgende (in PHP)
PHP:
1
2
// afbreken na 50 tekens
$string = preg_replace("/\S{50}/", "\\0\n", $string);

Client-side kun je het ook wel doen, maar het is natuurlijk verstandiger om gewoon de invoer die de poster opstuurt een beetje aan te passen.

Maar dit is eigenlijk server-side scripting, vandaar dat deze naar de buren gaat :)
Move: ''.$this->get_forumname(13).'' -> ''.$this->get_forumname(14).''
hahahaha sjek dat get_forumname bugje :D
Pagina: 1