speakers 'klakken' bij aanzetten lamp

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
zodra ik een halogeen lamp aan maakt in mijn kamer en mijn versterker staat aan, dan hoor je *KLAK* door m'n speakers heen.
ik heb al andere stopcontact geprobeerd en die lamp staat nu ong. 2-2.5 meter van die versterker vandaan (op stopcontact aan andere kant van de kamer) en nog hoor je zo'n *KLAK*.
weet iemand misschien hoe ik dat kan voorkomen. ik denk zelf dat het te maken heeft met die transformator. Vreet ie misschien een berg stroom ofzo als je hem aanzet?

btw. dit geldt ook als je hem uitzet, maar dan is het wat minder erg.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Je versterker op een andere groep aansluiten is afaik de enige oplossing...
Ik heb het ook wel eens.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

rb338 schreef op 02 augustus 2002 @ 13:52:
Je versterker op een andere groep aansluiten is afaik de enige oplossing...
Ik heb het ook wel eens.
OF een filter plaatsen

• randje
  • Niet online
Fairy schreef op 02 augustus 2002 @ 13:55:
[...]

OF een filter plaatsen
thxs, maar wat voor filter moet ik dan hebben en hoeveel kost zo'n ding ong.?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gewoon de lamp op een ander stopcontact zetten

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Pleeez vertel ff wat voor filter gebruikt moet worden! Ik heb het zelfde probleem en baal er nogal van :)

Verwijderd

ik heb dit ook gehad met mijn stereo, maar wat boeit het in godsnaam dat ie een geluidje maakt :? je doet m toch niet constant aan/uit ofzo..

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

andere groep zou de beste oplossing zijn (en de goedkoopste.. TENZIJ er een nieuwe groep aangelegd moet worden :) )

PS: ander stopcontact in dezelfde ruimte wil in 90% van de gevallen zeggen dat dat dezelfde groep is

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Oplossing:

Zorg dat zowel de power van je speakers, als van je halo als van je pc geaard is. Dan heb jer er geen last meer van

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Je kunt ook een dimmer voor je lamp zetten zodat de trafo niet in een klap wordt ingeschakeld.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• randje
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 16:00:
ik heb dit ook gehad met mijn stereo, maar wat boeit het in godsnaam dat ie een geluidje maakt :? je doet m toch niet constant aan/uit ofzo..
nou als m'n muziek beetje hard staat (zeg maar elke dag) en het wordt donker, doe ik automatisch een halogeen lamp aan (bureaulamp gewoon) en dan is die 'KLAK' echt hard, en het lijk me ook niet echt goed voor je speakers.
ander stopcontact in mijn eigen kamer helpt al niet, dus toch maar kijken voor een filter of een nieuwe lamp (zo'n kleine TL buis-bureaulamp misschien?)

Verwijderd

Een TL-lamp wil ook nog wel eens storen bij het inschakelen. Volgens mij moet er wel een net-filter te koop zijn die niet zo duur zijn. Een audiofiel verantwoord net-filter is belachelijk duur :). Heeft conrad niets?

Verwijderd

Die dingen hebben ze ook gewoon liggen bij de praxis. Ze zitten samen met een bliksem beveiliging in zo'n klein apparaat die je tussen de stekker en de wandkontaktdoos stopt. Kijk wel even of een netfilter er expliciet op vermeld staat.
Ze zitten ook wel eens in die lange stekkerdozen met verlengsnoer.
Pagina: 1