Toon posts:

Wink2k PDC niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier een win2k AD netwerkje liggen met ongeveer 50 PC's. Er is 1 PDC, 1 BDC en nog wat andere fileservers. De BDC is ook exchange (2000) server. Nu komt het: op de een of andere manier is de PDC niet in het netwerk zichtbaar. Alleen met Find->Computer is ie op te zoeken. Het is geen groot probleem ofzo, maar ik wil weten hoe dit komt

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:33:
Hoi,

We hebben hier een win2k AD netwerkje liggen met ongeveer 50 PC's. Er is 1 PDC, 1 BDC en nog wat andere fileservers. De BDC is ook exchange (2000) server. Nu komt het: op de een of andere manier is de PDC niet in het netwerk zichtbaar. Alleen met Find->Computer is ie op te zoeken. Het is geen groot probleem ofzo, maar ik wil weten hoe dit komt
Andere werkgroep?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat kan ook helemaal niet, een PDC hangt altijd in zijn eigen Domain.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Werkgroep?? hij zegt toch dat ie een AD heeft...
Kijk een of Netbios over TCP/IP aanstaat... dat wil nog wel eens helpen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Kijk een of Netbios over TCP/IP aanstaat... dat wil nog wel eens helpen..

Staat aan

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

PDC op juiste subnet, met juiste subnetmasker? Of zit de pdc achter een router?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:44:
PDC op juiste subnet, met juiste subnetmasker? Of zit de pdc achter een router?
Wat het maar zo, dan had ik nog iets om uit te zoeken. De machine is te benaderen. Iedereen gebruikt nu drivemappings, alleen in de "Windows Network neigbourghood" is de PDC niet te zien (In de directory overgens wel)

• Krypt
Ahzo... ik dacht dat je je niet kon aanmelden op de PDC... kan zijn dat de masterbrowser zijn browserlist nog niet volledig heeft... kan 15 minuten duren...
Je kan proberen om een forced election te doen met het proggy nltest wat in de resourcekit zit..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 02 augustus 2002 @ 13:52:
Ahzo... ik dacht dat je je niet kon aanmelden op de PDC... kan zijn dat de masterbrowser zijn browserlist nog niet volledig heeft... kan 15 minuten duren...
Je kan proberen om een forced election te doen met het proggy nltest wat in de resourcekit zit..
Nope, dit duurt al weken zo (ik heb nu pas tijd om er naar te kijken en de situatie is werkbaar) een paar dagen geleden is het hele gebouw van stroom af geweest. (dus volledige network reset) maakte allemaal niks uit. Elke PC in het netwerk is zichtbaar behalve de PDC

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:33:
Hoi,

We hebben hier een win2k AD netwerkje liggen met ongeveer 50 PC's. Er is 1 PDC, 1 BDC en nog wat andere fileservers.
FF tussendoor:
Je roept dat je een Win2k AD netwerkje hebt.
Dan heb je geen PDC en BDC's meer. ( |:( ) Je hebt alleen maar domain controllers en member servers. Je domain controllers zijn (in principe) gelijk.

Zoals Krypt al zegt, force eens een election? Kijk ook eens met het tooltje BrowseMon.exe (ook uit de Resource Kit) wat het domein eigenlijk denkt dat aanwezig is.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
hier stond een hele domme replaai ...
is de 'PDC' overigens wel via netbios naam te benaderen?

[ Voor 0% gewijzigd door Raziel op 02-08-2002 14:19 . Reden: n00b antwoord ]

• Krypt
Nog even een klein vraagje... je hebt het over "Network Neighbourhood"; dat geeft aan dat je Win9x clients gebruikt... Heb je dan wel aangegeven op je DC dat ie Pre-Windows2000 netbios names gebruikt?? Of gebruik je wel 2000 Workstations??

Pvouput live

Verwijderd

egeltje schreef op 02 augustus 2002 @ 14:03:
[...]

FF tussendoor:
Je roept dat je een Win2k AD netwerkje hebt.
Dan heb je geen PDC en BDC's meer. ( |:( ) .
Tja ik durfde het niet te roepen. Ik dacht dat ie in eerste instantie bedoelde dat ie naast zijn wins2k netwerkje ook een paar NT4 servers had draaien. Maar ja.
PDC -> NT4
BDC -> NT4
en member servers van win2k..

Mijn advies om eerst even de manual te lezen voor je van alles roept hier. Inderdaad je hebt bij win2k geen PDC en BDC meer. Dat moet bij de installatie van Windows 2000 AS toch OPVALLEN? 8)7

Verwijderd

ok dan.
je hebt het over PDC en BDC's... dat bestaat niet in W2k, tenzij je in mixed mode werkt.
Daar ga ik nu dan even van uit, en van het feit dat je dan waarschijnlijk WINS draait.
Waar je hier dan bij moet zoeken is het registreren van je AD in WINS. Als je AD zich niet in WINS registreerd, zal ie ook niet in de Browselist voorkomen van je clients.
Check dus die instellingen in je IP-settings op de AD.
Dat ie em met Search wel kan vinden heeft te maken met de manier van benaderen.. Vergelijk het met pingen.. Network Neighbourhood is in feite je browselist, en wordt je aangeleverd door een Browser (Master of backup)
Wat ook nog zou kunnen is dat de AD hidden is op het netwerk.
dosprompt openen en dan: NET CONFIG SERVER /HIDDEN:NO lost dat op als dat zo zou zijn... (inderdaad /HIDDEN:YES verbergt je machine op het netwerk, en dit werkt ook voor workstations)

mzzl en sux6

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 02 augustus 2002 @ 14:22:
Nog even een klein vraagje... je hebt het over "Network Neighbourhood"; dat geeft aan dat je Win9x clients gebruikt... Heb je dan wel aangegeven op je DC dat ie Pre-Windows2000 netbios names gebruikt?? Of gebruik je wel 2000 Workstations??
Sorry ik had moeten schrijven "Microsoft Windows Network" en "Directory". Netbios is idd met pre win2k names geconfigd

In de eerste is de DC niet te zien, in de tweede wel, het apparaat is zelf WINS-server en staat ook in wins geregistreerd. IP's worden via DHCP uitgedeeld (behalve voor de servers natuurlijk)

Waar ik zelf nu aan zit te denken is het volgende: De tweede DC is Exchange server en DNS server. met een 64 K huurlijntje naar de KPN. Zou DNS op deze bak invloed kunnen hebben op de PDC (of hoe ze het tegenwoordig ook willen noemen )?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:32:
ok dan.
je hebt het over PDC en BDC's... dat bestaat niet in W2k, tenzij je in mixed mode werkt.
Daar ga ik nu dan even van uit, en van het feit dat je dan waarschijnlijk WINS draait.
Waar je hier dan bij moet zoeken is het registreren van je AD in WINS. Als je AD zich niet in WINS registreerd, zal ie ook niet in de Browselist voorkomen van je clients.
Check dus die instellingen in je IP-settings op de AD.
Dat ie em met Search wel kan vinden heeft te maken met de manier van benaderen.. Vergelijk het met pingen.. Network Neighbourhood is in feite je browselist, en wordt je aangeleverd door een Browser (Master of backup)
Wat ook nog zou kunnen is dat de AD hidden is op het netwerk.
dosprompt openen en dan: NET CONFIG SERVER /HIDDEN:NO lost dat op als dat zo zou zijn... (inderdaad /HIDDEN:YES verbergt je machine op het netwerk, en dit werkt ook voor workstations)

mzzl en sux6
Ok, de server staat geregistreerd in Wins en net config server geeft aan dat de server niet hidden is. En hij werkt idd in mixed-mode. In ons netwerk kom je ook alles tegen, van win9x tot winxp.

Ik dacht dat ik redelijk wat van deze materie af wist ( afgezien van wat foutjes in mijn naamgeving) maar ik ben hier nu al een tijdje mee bezig en begin vreselijk vast te lopen.

:'(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn advies om eerst even de manual te lezen voor je van alles roept hier. Inderdaad je hebt bij win2k geen PDC en BDC meer. Dat moet bij de installatie van Windows 2000 AS toch OPVALLEN? 8)7
Ok, voor de laatste keer dat PDC, BDC verhaal was fout dat weet ik. Die naamgeving is in de loop der tijd er bij mij ingeslopen om onderscheid te maken en ik heb dat hier vol gehouden. sorry

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en als je op de server eens de browser service herstart

code:
1
2
net stop browser
net start browser

dit wil namelijk ook wel eens helpen (tenminste ik heb er ook wel eens last van, dit lost het vaak op, tis de moeite waard op te proberen,

verder mischien een

code:
1
nbtstat -RR

dit is om de netbios names even opnieuw in wins te registreren, (mischien even alle verwijzingen van de oude server weghalen uit wins en daarna opnieuw registreren?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

Ok, de server staat geregistreerd in Wins en net config server geeft aan dat de server niet hidden is. En hij werkt idd in mixed-mode. In ons netwerk kom je ook alles tegen, van win9x tot winxp.
mixed mode heeft niks met je clients te maken. alle servers win2k >>> ga naar native mode. nog enkele nt4 servers dan moet je idd mixed mode draaien.

maar op je dnsserver doe eens een nslookup.

c:>nslookup
> ls -d "FQDN van je domein"

nu krijg je een lijst met alle machines op je netwerk... staat de server hier wel bij?

zo niet (moet je trouwens ook meer probs hebben), doe dan ff ipconfig /registerdns (en idd voor wins nbtstat -RR) op de server die je niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens, bedankt voor alle tips maar niks werkt. Ik laat het er maar bij. Iedereen kan werken op deze manier.

Het zal wel iets met registers en AD-registration entries te maken hebben en dat betekend servertje installeren en daar heb ik geen zin/tijd in.
Pagina: 1