Toon posts:

Printer op USB, maar geen USB slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een printer voor iemand gekocht, een hp deskjet 845c, met USB aansluiting. Van te voren had ik haar een mailtje gestuurd om even in systeem -> apparaat beheer, te kijken of ze een usb controler had.

dit stond er:

->USB CONTROLLER
> SIS 7001 PCI naar USB open-host controller
> SIS 7001 PCI naar USB open-host controller
> USB root HUB
> USB root HUB

Dus ik dacht dan heeft ze vast USB. Was ook een vrij nieuwe DIXONS pc, dus daar zou je van verwachten dat er wel eentje op zat. Niet dus.

Nou heb ik dus die printer, en nou vroeg ik me af:

1) Is er een soort USB-> paralel converter? ( ik dacht het niet )
2) Hoe duur is een losse USB controller kaart?
3) kan ik beter een nieuwe printer kopen en deze omruilen?
4) kan omruilen makkelijk bij Alternate met deze reden?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 16:05

Zoefff

❤ 

Je kan het beste gewoon een USB controller kaart kopen, die kosten rond de €25. Om hiervoor je printer om te ruilen, lijkt me veel werk, en bovendien is een USB poort altijd handig, omdat bijna alle nieuwe randapparatuur hier gebruik van maakt.

Weet je trouwens zeker dat er geen usb poort bij zit? Of nog in de doos van het moederbord, een extra kaartje? USB zit al redelijk lang standaard in iedere pc, lijkt me sterk dat het hier dan niet in zit...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 02 augustus 2002 @ 13:36:
Je kan het beste gewoon een USB controller kaart kopen, die kosten rond de €25. Om hiervoor je printer om te ruilen, lijkt me veel werk, en bovendien is een USB poort altijd handig, omdat bijna alle nieuwe randapparatuur hier gebruik van maakt.

Weet je trouwens zeker dat er geen usb poort bij zit? Of nog in de doos van het moederbord, een extra kaartje? USB zit al redelijk lang standaard in iedere pc, lijkt me sterk dat het hier dan niet in zit...
Ja dat vond ik ook al, maar waar kan ik z'on USB controller card kopen? Op de site van Alternate staan ze niet! Voor zo ver ik weet dan he!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Kijk ff bij pricewatch op tweakers.net daar staat er vast wel een bij...

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Je kunt ze volgens mij gewoon bij iedere computerboer kopen, misschien ook wel bij een dixons ofzo. succes

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb theoretisch 6 USB-poorten (geen sloten :o), maar ik kan er maar 3 gebruiken :/. Het feit dat ze er hardwarematig zijn, hoeft nog niet te zeggen dat er aanslutingen zijn.

Als het een Dixons-pc is dan zou ik eerst maar is kijken of er niet ergens een vaag klepje zit B)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even op tweakers pricewatch gekeken, en daar staat dat Alternate er een heeft voor 15 euro, maar op de site zie ik ze nergens staan, ik kijk bij controllers. Dat is toch goed???

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je kan ze zelfs bij mycom kopen, daar staan ze onder "diversen ==> interfacekaarten".

MyCom is alleen wel duur, ze vragen er €29 voor. Maar als je een willekeurige computerwinkel inloopt, heb je grote kans dat ze ze hebben.

Verwijderd

Als de USB root hub te zien is heeft die persoon echt een USB aansluiting. Je zegt dat het een recente Dixons PC is. Zitten ze niet heel toevallig achter een klepje verborgen??

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 02 augustus 2002 @ 14:00:
Je kan ze zelfs bij mycom kopen, daar staan ze onder "diversen ==> interfacekaarten".

MyCom is alleen wel duur, ze vragen er €29 voor. Maar als je een willekeurige computerwinkel inloopt, heb je grote kans dat ze ze hebben.
Ok bedankt!

Maar ik zit toch nog ergens mee "in m'n maag"
Toen ze die pc net gekocht had zat er nog geen modem in, geen punt zei ik, dan koop ik ff een intern modem voor je en zet ik die erin, dus in een PCI slot geprikt en pc opgestart, software geinstalled, inbellen... Nee dat ging niet er was geen kiestoon, alle kabels gecontroleerd, nog steeds deed ie het niet.

Dus maar weer terug met het modem naar de winkel ( DIXONS ) maar eenmaal daar opgestuurd te hebben deed het modem het daar wel gewoon! Toen de pc opgestuurd en na eeen lange tijd kwamen ze erachter dat dat moederbord geen interne modems kon hebben! Heel vreemd, dus een extern modem gekregen en dit ging perfect!

Maar nou ben ik toch wel een beetje bang dat die USB kaart ook niet zal werken!
Ik ben toen boos bij Dixons weggelopen omdat ik vond dat ik recht had op een nieuw moederbord en dat vonden hun dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dacht zelfs dat als je al een USB controller hebt, je een USB poort hebt?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 14:11 . Reden: quote op verkeerde post ]

Verwijderd

Heb je nu al eens gezocht naar die verborgen USB aansluiting? Die zal er echt zitten hoor.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

niet noodzakelijk dus. Je PC is dan USB voorbereid (eerste generatie) maar heeft de poorten nog niet. Als de PC wel een USB controller heeft maar geen poorten (voorin of achterop) dan kan je kijken of er niet toevallig een 'header'op het moederboardje zit waarop je dus de USB bracket erop kan aansluiten. (wil overigens niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat werken !!).
Zo heeft mijn SuperSocket 7 ook USB ondersteuning maar geen USB poorten te bekennen :?

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:13:
Heb je nu al eens gezocht naar die verborgen USB aansluiting? Die zal er echt zitten hoor.
Heb gisteravond heel de pc afgezocht, voor en achter en van binnen, maar die PC staat in Willemstad das hier een uurtje rijden vandaan, ik ga gewoon z' on USB kaartje kopen, maar als iemand hem heeft gevonden op de site van Alternate, post het hier dan ff!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:24:
[...]

Heb gisteravond heel de pc afgezocht, voor en achter en van binnen, maar die PC staat in Willemstad das hier een uurtje rijden vandaan, ik ga gewoon z' on USB kaartje kopen, maar als iemand hem heeft gevonden op de site van Alternate, post het hier dan ff!
Kijk maar eens in het instructieboekje bij het mobo of op het bordje zelf, daar zullen ergens wel 8 pinnetjes zitten met de letters 'USB' erbij ;).
Toegevoegd: Daar moet je dan een stekkertje op aansluiten met een slotplaatje met USB-connectors. Kun je vast wel voor weinig krijgen (zit trouwens vaak bij nieuwe mobo's, maar ze vergeten het nogal eens te monteren).

En waarom alleen bij Alternate? Elke computerboer heeft zo'n kaartje :z

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:24:
[...]

Wat voor moederbord is het?

Ik heb een ASUS moederbord, daar zat nog een extra kaartje bij, ín de doos, met 2 USB poorten erop... Kaartje erin, stekkertje op het moederbord et voila! Misschien heb jij dat ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 02 augustus 2002 @ 14:31:
[...]

Wat voor moederbord is het?

Ik heb een ASUS moederbord, daar zat nog een extra kaartje bij, ín de doos, met 2 USB poorten erop... Kaartje erin, stekkertje op het moederbord et voila! Misschien heb jij dat ook wel...
Een ASUS moederbord, welk model weet ik niet uit m'n hoofd. Maar begrijp ik het dus goed:

Stel ik koop z'on USB kaartje met 2 poortjes, prik die in een PCI slot, en dan werkt ie? toch?

Of moet ik ook nog een apart kabeltje naar m'n mobo doen?

EDIT: maakt het nog wat uit of het kaartje USB 2.0 is?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik ben misschien beetje verwarrend.

Er zijn 2 dingen

Eerste is een apart USB kaartje, prik je in PCI en dan doet ie het.

De tweede is een USB kaartje van ASUS, dat leveren ze er standaard bij (bij mij wel iig). Daar zitten ook 2 USB poorten op, maar omdat ASUS speciaal daarvoor een extra connector op het moederbord heeft gemaakt, hoeft ie niet in een PCI slot, maar gaat ie met een kabeltje daaraan.

Ik bedoelde dus eigenlijk te vragen, of je misschien toch zo'n asus kaartje hebt in de doos...

Duidelijk?!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:38:
[...]

Een ASUS moederbord, welk model weet ik niet uit m'n hoofd. Maar begrijp ik het dus goed:

Stel ik koop z'on USB kaartje met 2 poortjes, prik die in een PCI slot, en dan werkt ie? toch?

Of moet ik ook nog een apart kabeltje naar m'n mobo doen?

EDIT: maakt het nog wat uit of het kaartje USB 2.0 is?
nee, hoeft geen aparte kabel naar mobo toe.

als het een 2.0 kaartje is kun je hem ook gebruiken voor USB2.0 apparaten. Maar is ook gewoon backwards compatible hoor, dus maak je maar geen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 02 augustus 2002 @ 14:43:
Ik ben misschien beetje verwarrend.

Er zijn 2 dingen

Eerste is een apart USB kaartje, prik je in PCI en dan doet ie het.

De tweede is een USB kaartje van ASUS, dat leveren ze er standaard bij (bij mij wel iig). Daar zitten ook 2 USB poorten op, maar omdat ASUS speciaal daarvoor een extra connector op het moederbord heeft gemaakt, hoeft ie niet in een PCI slot, maar gaat ie met een kabeltje daaraan.

Ik bedoelde dus eigenlijk te vragen, of je misschien toch zo'n asus kaartje hebt in de doos...

Duidelijk?!
Ja :)

EDIT: ohw vraag hoef niet meer is hierrboven al beantwoord :)

En bedankt allemaal! :) :)

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Misschien, voor de tweaker, overbodig...maar.
Vergeet niet dat, omdat het een "vrij nieuwe DIXONS pc" betreft, haar garantie afloopt op
het moment dat je de pc opent...!! :|

iRacing Profiel

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Sorry foutje...!!

iRacing Profiel

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:09:
[...]

Ok bedankt!

Maar ik zit toch nog ergens mee "in m'n maag"
Toen ze die pc net gekocht had zat er nog geen modem in, geen punt zei ik, dan koop ik ff een intern modem voor je en zet ik die erin, dus in een PCI slot geprikt en pc opgestart, software geinstalled, inbellen... Nee dat ging niet er was geen kiestoon, alle kabels gecontroleerd, nog steeds deed ie het niet.

Dus maar weer terug met het modem naar de winkel ( DIXONS ) maar eenmaal daar opgestuurd te hebben deed het modem het daar wel gewoon! Toen de pc opgestuurd en na eeen lange tijd kwamen ze erachter dat dat moederbord geen interne modems kon hebben! Heel vreemd, dus een extern modem gekregen en dit ging perfect!

Maar nou ben ik toch wel een beetje bang dat die USB kaart ook niet zal werken!
Ik ben toen boos bij Dixons weggelopen omdat ik vond dat ik recht had op een nieuw moederbord en dat vonden hun dus niet.
dit verhaal verwacht ik iedere keer als iemand een intern modem aansluit en dan op zijn mobo de compoorten niet vanuit het BIOS uitzet.

En een moderne PC zonder USB? Van alle verkochte PC's met een pIII weet ik zeker dat er USB op zit, dus indien garantie van toepassing is zou ik ff zoeken naar een USB-poortje

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Het is heel zeker dat dat moederbord wel een USB connector heeft. Maar dat Dixons in verband met de ruimte besparing in de kast en de klepjes van de PCI sloten waarschijnlijk het USB kabeltje niet heeft gebruikt.

Dus probeer aan een moederbord naar standaard USB stekker verloop stukje te komen. Deze onderdelen zijn trouwens niet standaard maar moederbord afhankelijk. Ik zou zeggen nog eens naar Dixons (maar dan niet de winkel) maar naar de assemblage werkplaats bellen o.i.d.
Pagina: 1