Toon posts:

[turbo pascal 7]

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oud programmatje van me gevonden, nu probeerde ik het weer te runnen via turbo pascal zelf. Alleen nou krijg ik de volgende foutmelding in beeld:

Turbo Pascal Version 7.0 Copyright (c) 1983,92 Borland International
Runtime error 200 at 0427:0091.

dit is echter vreemd voor mij ? ik weet zeker dat het onder dezelde versie heeft gewerkt |:(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Heb je uw programma al eens gedugged?
Heb je al eens de betekenis van die error-code opgezocht?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ja en geen fouten te vinden
nee nog niet opgezocht, dit leek me de snelste manier

• weerdo
  • Niet online
Ik durf te wedden dat de unit CRT in combinatie met een te snelle computer voor jouw problemen zorgt.

Of code aanpassen, of gepatchte unit ophalen (wel ergens terug te vinden) en hercompileren.

Verwijderd

Topicstarter
foutmelding in turbo pascal:
error 200: division by zero

Verwijderd

Topicstarter
hmmz dat kan inderdaad kloppen ja een te snelle computer, ik draaide het vroeger op een 486 namelijk

pff, een gepatchte unit ophalen, hoe gaat dat in zn werk ??

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 22:54
Runtime error wil zeggen dat het niet op een processor draait die hoger is dan een pentium
Bij ons op school hadden we pentium 2's, wij kregen deze melding ook.
je kan het programma als het goed is patchen, kijk ff bij Borland zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik heb het gevonde via google :)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar had je ook kunnen starten .. was je om 13:25 klaar geweest en had je 3 mensen minder lastig gevallen.

Verwijderd

omdat je PC dus te 'snel' is ... moet je ff een patch downloaden die dat fixt

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/pascal/runerr200/

tppatch is handig omdat je dan niet opnieuw hoeft te compilen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02
Grum schreef op 02 augustus 2002 @ 13:32:
Daar had je ook kunnen starten .. was je om 13:25 klaar geweest en had je 3 mensen minder lastig gevallen.
Alsof iemand die mensen dwingt dit te lezen en een reply te geven. Lastig vallen doe je toch echt anders.

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14

CyeZ

Vroem vroem!!!

Bovendien is het ook een lastige fout als je niet de oorzaak ervan weet. Je gaat dan toch eerst aan je eigen code twijfelen ook al heeft die het jarenlang goed gedaan.

Even wat achtergrond informatie:
De bug zit in de CRT unit. Elk programma dat de CRT unit gebruikt heeft dan ook last van deze bug.
Waarom gebeurt dit dan? In de unit CRT wordt aan het begin van elk programma een klein loopje gestart. Hierin wordt gemeten hoeveel instructies het programma moet wachten voor 1 milliseconde. Hiervoor wordt een loopje doorgelopen wat telkens een variabele ophoogt.
Het probleem is dat bij de snellere pc's van tegenwoordig die variabele niet langer groot genoeg is. De variabele is een 32bits unsigned integer. Hiermee kun je dus van 0 tot ruim 2 miljard tellen. Bij de huidige pc's is dit echter niet genoeg en 'overflowed' die variabelen. Dit veroorzaakt de runtime error.

Zelf gebruik ik overigens deze patch: http://www.brain.uni-frei...al/runerr200/t7tplfix.zip
Die vervangt je turbo.tpl en tpp.tpl libraries waardoor elk programma wat je daarna compileert fatsoenlijk werkt. Hier: http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/pascal/runerr200/ zijn deze en andere patches voor deze bug te vinden. De bug is nooit door borland zelf opgelost voor zover ik weet, dus ontkom je niet aan het gebruiken van 3th-party patches.

[ Voor 0% gewijzigd door CyeZ op 02-08-2002 14:30 . Reden: extra info ]

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• marcelk
  • Niet online
Je kunt ook FreePascal gebruiken. Deze is compatible met Turbo Pascal 7.0.
Pagina: 1