Mandrake80 potdicht, hoe beetje open maken

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb hier op mijn server/router mandrake80 staan en wil gebruik maken van SSH, web=server en nog wat andere leukigheidjes.. ik wil dat eigelijk zo kunnen doen dat het alleen vanaf het locale 192.168.0.* netwerk mogelijk is... nu kom ik er met geen enkele mogelijkheid op.. ik kan niet eens pingen naar die bak..

Hoe of wat doe ik dat ...

Geef me SSH en ik kan vanaf mijn eigen relaxete PC werken en rustig uitzoeken.. moet nu gebukt in de kast staan om dingen in te kunnen kloppen.. zeer irri..

(wat anders, ik hoorde dat Mandrake80 zo lek als een mandje was.. iemand ervaring mee?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Analyseer je eigen vraag eens goed, en kijk wat je moet doen.

(welke services, welk netwerk wel en niet mogen.... zegt het woord firewalling iets? :) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
flamebait?? tuurlijk zegt me dat iets..

instellen daarvan wil niet zo lukken... ik heb die tiny firewall automatisch aan laten zetten.. instellen ervan is me niet helemaal duidelijk.

Als ik de SSHd wil starten dan mist hij enkele bestanden... heb ik een rotte install gedaan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zerveza schreef op 02 augustus 2002 @ 14:03:
flamebait?? tuurlijk zegt me dat iets..

Als ik de SSHd wil starten dan mist hij enkele bestanden... heb ik een rotte install gedaan?
Retorische vraag :+

O ja, was geen flamebait, maar een poging om je aan te zetten tot nadenken wat de beste manier van doen zou zijn.

Als je niet tegen een knipoog kan, tja, sorry, maar dan ga ik je niet verder helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2002 18:50 . Reden: duh ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je ssh mist enkele bestanden?

Voor mandrake 8.2 (dus misschien ook 8.0) geldt in ieder geval dat je in je /etc/hosts.allow de regel:
ALL: 192.168.0.0/255.255.255.0
moet zetten want waarschijnlijk staat je mandrake nu zo ingesteld om alle portmap packets te weigeren (zie hosts.deny).