Toon posts:

Rare netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi ik heb een netwerk tussen twee winxp machines met twee dezelfde siemens netwerk kaarten die als winxp als linksys LNE100TX Fast Ethernet Adapter. Nu kloppen de chipset wel maar de chip die siemens gebuikrt is net een getaltjje hoger dan die van linksys. Nu heb ik dus neit de orignele drivers maar dacht het niet uitmaakte. Nu komt het probleem in plaats dat het netwerk op 100 megabit werk zit het onder de 10mbit. Kabels werken allemaal goed, duplexen switchen maakt geen drol uit , ik gebruik een router van edimax met firmware 1.18. Ik heb alles geprobeerd en het enige wat ik kan bedenken is dat de drivers brak zijn maar ik kan de orginele driver nergens meer vinden ook niet via google en siemens is al helemaal hopeloos. Kan iemand me helpen en eventuele drivers geven of een tooltje dat ik kan uit zoeken wat voor siemens netwerk kaart ik heb???

Verwijderd

Probeer 1 van onderstaande mogelijkheden:

- http://www4.driverguide.com/cgi/dfsearch3.pl (www.driverguide.com is de website waar je je kunt aanmelden) hier vindt je heel veel drivers. Er staan en 4 van siemens die je kunt proberen. Even aanmelden en dan naar deze website gaan.

- kijk op de chipset naar het type en zoek dan met google op "chipsettype siemens driver".

Verwijderd

Topicstarter
kom er misschien ook achter dat het aan me edimax router kan liggen omdat die op autodetect staat....misschien ook een idee maar hoe los ik dat op dat hij handmatig op 100mbps gaat

Verwijderd

Topicstarter
never midn this...heb he al opgelost me netwerkkaarten waren niet door xp ondersteund...twee eniuwe van edimax gehaald en voila...100mbps