Toon posts:

Hardeschijf te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals we allemaal weten was het afgelopen maandag en dinsdag bloedheet. Toen ik aan het computeren was, werd mijn computer vanzelf uitgeschakeld. In eerste instantie dacht ik dat het om een virus ging. Nadat ik mijn hardeschijf had geformateerd en windows xp opnieuw wou installeren schakelde de computer zichzelf uit tijdens de setup. Toen ik mijn kast open deed voelde ik dat de voeding en de hardeschijf erg heet waren. Na een tijdje probeerd ik het weer en toen werkte het wel. Toen was de hardeschijf een stuk minder warm. Ik heb geen hardeschijf cooler, mijn vraag is of dit nou aan de warmte lag? Moet ik een cooler op mijn hardeschijf zetten? Zo ja, welke coolers raden jullie mij aan?
ALvast bedankt.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Het kan idd aan de warmte liggen maar een cooler si altijd goed. 8-)
Als je een coole wil moet je eens kijken naar de asaka hdd koeler, en als
je een chieftec/antec kast heb doe je gewoon een 80 mm koeler ervoor :7

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:59
Vaak kan je in je BIOS aangeven bij welke temperatuur hij je bak moet uitgooien...
Als er absoluut geen case fans in je bak zitten, kan ik je harddiskkoeling wel aanraden. Zeker als de disk (met name aan de bovenkant) geen vrije ruimte meer heeft om zijn warmte kwijt te kunnen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM dus + titelchange

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

die van mij , maxtor 13,3 GB, 5400 rpm, word gemiddeld zo'n 53 gr. Bij speed fan een haardvuurtje er voor?!
HD cooler of is dit eens zo'n nood?!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
ik heb zo'n cooler (coolermaster 4002) sinds vorige week en dat ding koelt als een tierelier :) heerlijk stille fan erin. En gaan met die banaan.. en tip:

zet geen ramen open als het zo'n heet weer is dan laat je alleen maar de warme lucht van buiten naar binnen.

Strava | AP | IP | AW

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:08:
Zoals we allemaal weten was het afgelopen maandag en dinsdag bloedheet. Toen ik aan het computeren was, werd mijn computer vanzelf uitgeschakeld. In eerste instantie dacht ik dat het om een virus ging. Nadat ik mijn hardeschijf had geformateerd en windows xp opnieuw wou installeren schakelde de computer zichzelf uit tijdens de setup. Toen ik mijn kast open deed voelde ik dat de voeding en de hardeschijf erg heet waren. Na een tijdje probeerd ik het weer en toen werkte het wel. Toen was de hardeschijf een stuk minder warm. Ik heb geen hardeschijf cooler, mijn vraag is of dit nou aan de warmte lag? Moet ik een cooler op mijn hardeschijf zetten? Zo ja, welke coolers raden jullie mij aan?
ALvast bedankt.
dus je pc ging uit en je heb gelijk je HD geformat :/

Verwijderd

dan blaat je toch eerst een dikke tafel fan er voor >:) koelt goed

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 13:12

Pogostokje

* twiet *

dus je pc ging uit en je heb gelijk je HD geformat :/
Ik was ook al van mijn stoel gevallen. |:(
Dat doe je toch niet ... zeker niet als tweaker. 8)7

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:12
Nou, ik heb laatst een harde schijf bijgehaald (Maxtor 80 GB), en die werd ook erg heet, ik wilde hem dus koelen, alleen ik had geen idee hoe dat moest. Nou, toen ben ik op het idee gekomen om een oude fan (12 volt) uit mijn oude 250 Watt voeding te slopen (draadjes kun je gewoon afknippen, en daarna afstrippen).

Die fan heb ik onder de HD geplaatst in de 3,5" bracket, hij paste er net onder. Spul vastgezet met tape, en aangesloten op de voeding.

Let wel op als je zoiets doet, als het goed is heb je een rood en zwart draadje op die fan, zwart is de aarde, rood is voor 12 volt. Je moet zwart op zwart en rood op geel hebben, dan loopt ie op 12 volt, als je rood op rood doet, dacht ik iets van 7 volt.

Probeer maar zou ik zeggen, hier ging de temperatuur van 61 graden stressed naar 37 graden stressed :)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 15:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het koelen van je HD's kan sowieso geen kwaad. Zeker niet als ze ook nog 'ns 7200 RPM zijn, dan is het niet noodzakelijk, maar wel een must. Toen ik mijn HD's ging koelen, werd de omgevings temperatuur in de kast ook lager. Ook zag ik de benches van mijn HD punten winnen. Het scheelde op een overal-test bijna 7 MB/s leessnelheid. Dit met een RAID0 opstelling.

Dus of het noodzakelijk is of niet. Ik raad het gewoon aan.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Ducksy88 schreef op 02 augustus 2002 @ 19:44:
die van mij , maxtor 13,3 GB, 5400 rpm, word gemiddeld zo'n 53 gr. Bij speed fan een haardvuurtje er voor?!
HD cooler of is dit eens zo'n nood?!
subtiele hint: KOOP ASAP EEN KOELER 8)7

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Laat gewoon je kast open met warm weer, helpt ook goed.
Pagina: 1