Toon posts:

FD als B: en A: als niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan ut proberen een oude P1 inelkaar te zetten. Nu heb ik problemen met de floppydrive. De floppydrive word ten alle tijden als B: aangemerkt. Nu geeft windows 98 ook A: aan, maar als ik deze wil berijken dan kan windows niks vinden.
Ik heb al in de BIOS gekeken voor alle instellingen daar goed stonden ( A: = 3,5" .... & B: = none). Daar was dus niks mis mee.
Ik heb ook al de kabels vervangen door andere, floppydrive vervangen. Maar windows geeft steeds aan dat er 2 floppydrives zijn, met de werkende op B: en op A: een 'spook'.

Iemand?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jumper op de flop goedzetten? Stekker van de kabel omdraaien?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 02 augustus 2002 @ 12:57:
Jumper op de flop goedzetten? Stekker van de kabel omdraaien?
Jumper op de flopdrive? die zit erbij niet op

Trouwens ik had die problemen al voordat ik windows ging installeren.
Ik ben momenteel opnieuw windows aan ut installeren.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12
Ervoor zorgen dat de connecter waarbij er in de flatkabel een twist zit, op de floppy zit aangesloten, hiermee wordt namelijk aangegeven dat het de eerste drive is.

Hierna zou het gewoon moeten werken.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:42
Het is een oud mobo, dus je moet deze regel aannemen: De rode streep op de kabel moet links.

Don't kill me if i'm wrong

Verwijderd

In de bios zit vaak een optie 'swap floppy drive' of iets dergelijks. Deze moet op disabled staan.
Pagina: 1