High Point > Promise RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 01:04
hai die hai,

weet iemand dat: als je van een High Point RAID naar een Promise RAID controller gaat je data, die al geinstalleerd staat, bewaard en werkend blijft?

promaja in ABIT KR7A-RAID

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het handiger is dat je eerst kijkt of je mobo echt stuk is en of je geen garantie kunt krijgen, wat je ook kunt doen is iemand vinden die het zelfde mobo heeft als jij en daar in je gegevens overzetten op 1 schijf :)

• Majapro
mobo is echt stuk, we hebben hier alle mogelijkheden al gehad.

Ik kan alleen niemand bij mij in de buurt vinden met hetzelfde mobo-RAID, en garantie dat krijg ik!!
Ik dacht alleen waarom niet gelijk upgraden :)
Maar de nieuwe mobo's op de markt hanteren de onboard Promise vandaag de dag en ik ben bang dat mijn data dat niet overleefd

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
promaja schreef op 02 augustus 2002 @ 12:47:
mobo is echt stuk, we hebben hier alle mogelijkheden al gehad.

Ik kan alleen niemand bij mij in de buurt vinden met hetzelfde mobo-RAID, en garantie dat krijg ik!!
Ik dacht alleen waarom niet gelijk upgraden :)
Maar de nieuwe mobo's op de markt hanteren de onboard Promise vandaag de dag en ik ben bang dat mijn data dat niet overleefd
Ik zou eerst zorgen dat ik een nieuw mobo kreeg van het bedrijf waar je het gekocht hebt, vervolgens je data op 1 schijf zetten, upgraden, data weer in RAID zetten. Je kunt natuurlijk ook hopen dat je data niet weg gaat bij verwisseling van raid controller maar daar weet ik niet zo veel van af...

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Een Abit KX7-333 RAID en AT7 MAX hebben alleszinds een Highpoint RAID controller .

Verwijderd

Als je van Highpoint -> Promis gaat of andersom ben je de data kwijt. Ze schrijven namelijk allebei in hun eigen structuur de data weg op de HD. Highpoint -> Highpoint gaat wel goed.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40
Typische I/O controller vraag, move PMG -> OM & I/O :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Majapro
oke bedankt voor alle adviezen jongens; gewoon dezelfde mobo zien terug te krijgen van de leverancier, 'k ga nu m'n mail controleren en morgen vroeg maar weer eens bellen (minimaal 5 keer achtereen bellen zegen altijd, toch ?, om garantie los te krijgen)

Pagina: 1