Toon posts:

Thermaltake Volcano 7+ voor een AMD 1600+

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn AMD een beetje warm word wil ik er een nieuwe koeler op zetten. Omdat ik misschien over een tijdje mijn PC zou willen kunnen gaan upgraden, wil ik een koeler die wel even mee kan.
De Thermaltake Volcano 7+ bijvoorbeeld. Op de site waar ik hem gevonden heb verkopen ze hem alleen voor bijna de helft van waarvoor ik hem in de winkel heb zien liggen. Zit er nog verschil in type"s bij de Volcano 7+? En zo ja, welk type wil ik dan hebben? Of is er nog een betere en betaalbare koeling te vinden?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volcano 7+ koelt goed, maar is dacht ik wel een beetje luidruchtig. Ik heb de vulcano 7. Die draait heel erg zacht. en als de temp. hoger word gaat ie harder draaien :)

Verwijderd

Ik heb ook de 7+, echt een superkoeler. Alleen aardig lawaaig als je m op max stand zet.
Er is maar 1 type 7+. Er is echter ook nog de Volcano 7 en de Volcano 6. Binenkort komt trouwens ook de Volcano 9 uit. Maar ik kan je wel zeggen dat ie je XP 1600-tje errug koel zal houden. En hij ziet er nog goed uit ook.

Meer info: http://www.thermaltake.com

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
ik heb de zelfde combi. cpu draait op 2200+ en stressed met cpuburn 52 graadjes op stilste stand. ik ben tevreden :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb zelf een Zalman 6000Cu

Die moet je echt nemen, die is echt uber 1337. Koelt als de beste, crushed de core niet (als je niet gaat lannen iig) en is echt superstil (Variabele fanspeed)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
De Volcano 7+ is inderdaad een goede koeler , maar persoonlijk zou ik toch wel voor een iets stillere opteren zoals de HHC61 of een Zalman

Verwijderd

Topicstarter
Is de Thermaltake A1254 nou eigenlijk de Volcano 7+?
Ik ben nogal een n00b qua hardware, dus vandaar :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:47:
Is de Thermaltake A1254 nou eigenlijk de Volcano 7+?
Ik ben nogal een n00b qua hardware, dus vandaar :)
Kwoot van Thermaltake site:
A1254 (VOLCANO 7+)
Ja dus :)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik heb hier ook een Volcano 7+. Op de high stand is het net een straaljager, maar daar kan ik mee leven. Hij houdt mijn geunlockte Xp1800+ @ 1,67 op 48,1 graden :D met dit weer (28 graden vandaag) (kast open) en op 55,7 graden (met de kast dicht) Op de medium en low stand gaan deze temps 2(medium) en 4 a 5 (low) omhoog. Lekkere soepele installatie. Niet teveel zilverpasta eronder en gaan.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Onlangs een XP2000+ systeem gebouwd met een Volcano 7 (zonder +) koeler.
Hield hem onder de 50 graden en was niet luidruchtig te noemen.

Verwijderd

Koop geen Volcano 7+, das de raad die ik u kan geven, ik heb 6 cpu's opgeblazen doordat er een fabricage fout in de heatsink zat ... was kostelijk affairke ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Vragen over koelers zijn al héél vaak langsgeweest. De search doet het op dit moment niet, maar ik heb geen zin in allemaal herhaling, daar wordt ik een beetje nerveus van namelijk :+ Check google of verleng de topiclist van .. laatste 24 uur naar ..laatste 2 maand of zo om wat te vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.